Nieuwe accu: accuzuur?

Motor94

Die hard MF'er
9 jan 2016
335
119
Rotterdam
De accu van mijn GS500 is helaas overleden, nu zie ik op vrijwel elke website dat ze geen accuzuur / gevulde accus meer mogen leveren. Is dit nog makkelijk te krijgen, of dit een goede reden dat de meerprijs van een gel accu (40 euro vs 60 euro) het waard is?
 
Ik heb eens een accu met laag niveau bijgevuld met zuur, want daar had ik nog een literfles van, itt demi water. Heb later op de dag alsnog een andere accu gekocht, dat ding deed niks waar ik wat aan had
 
Mijn zoon wil een gasbrander hebben.
Handig leek mij een model waar campinggas flesjes in kunnen.
Maar zei ik tegen mijn vrouw, dat zal wel niet online kunnen, dus zullen we naar de bouwmarkt moeten.
Gewoon een mooie set met 4 extra busjes via de post ontvangen.
 
De 5 accu's die ik in het afgelopen jaar heb gekocht, kwamen allemaal met losse zuurpakketten. Zeker bij 3 verschillende zaken de accu's gehaald. Ze nemen het niet zo nauw, want ze vermelden allen dat ze geen losse zuurpakketten mee mogen sturen op hun sites.
Bij welke zaken dan kan ik nog op die oude manier een accu krijgen?
(wil een aanschaffen voor back-up en dus langere tijd kunnen opslaan).
 
Dit soort webshops wil nog wel eens een stuk goedkoper zijn dan bij de motorshop maar ik weet niet wat voor motor jij hebt.
Belangrijkste is dat menig motorshop idd geen zuurpakket meer levert.
Niet alleen websites, maar ook "stenen" winkels mogen geen accuzuur meer aan particulieren verkopen, al ruim 2 jaar overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan