nieuwe accu en de motor doet niks meer na 2 dagen

Romaviem

MF'er
21 okt 2020
48
23
Kaatsheuvel
Goedemorgen,

Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe accu binnen gekregen en gemonteerd en heb vervolgens een heel klein rondje gereden.
nu is de motor weer katsleeg.. Ik probeerde hem gisteren te starten het licht ging aan en ik hoorde tik tik tik klaar.
Accu weer leeg....

Wat te doen?

Kan er een draadje verkeerd zitten waardoor iets de accu leeg wordt getrokken?
Moet de accu eerst opgeladen worden? (Anno 2021)

Ik hoor graag jullie bevindingen?

Groetjes Romaviem
 
Je moet de accu eerst opladen voordat deze gebruikt wordt. Lood - zuur accu's is geen techniek van anno 2021:} Mocht het probleem blijven na opladen van de accu, meet je lekstroom. Zie hiervoor de howto's aan het begin van sub-forumTechniek
 
Goedemorgen,

Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe accu binnen gekregen en gemonteerd en heb vervolgens een heel klein rondje gereden.
nu is de motor weer katsleeg.. Ik probeerde hem gisteren te starten het licht ging aan en ik hoorde tik tik tik klaar.
Accu weer leeg....

Wat te doen?

Kan er een draadje verkeerd zitten waardoor iets de accu leeg wordt getrokken?
Moet de accu eerst opgeladen worden? (Anno 2021)

Ik hoor graag jullie bevindingen?

Groetjes Romaviem
Eerst opladen dan meten op lekstroom.
 
Eerst opladen dan meten op lekstroom.
Ja een vriend van mij is een meet kanjer en die gaat vd week ff meten. Maar ik dacht misschien is er nog iets anders. LLinks achter het contact zaten wel een groen en een oranje draadje los. die heb ik aangesloten (Groen op groen en oranje op oranje) ik weet niet of dit ook verband kan hebben
 
Ja een vriend van mij is een meet kanjer en die gaat vd week ff meten. Maar ik dacht misschien is er nog iets anders. LLinks achter het contact zaten wel een groen en een oranje draadje los. die heb ik aangesloten (Groen op groen en oranje op oranje) ik weet niet of dit ook verband kan hebben
Eerst weer losmaken en de accu ook ontkoppelen. Opladen en laten staan tot je meet maat er is. De accu opladen en als hij vol is niet aan de lader laten staan. Twee uurtjes voor meet maat er is weer even opladen. En dan laat je hem het overige werk doen.
 
Het probleem zal inderdaad zijn dat je de accu niet eerst hebt opgeladen, maar meteen gebruikt. Dat kan op zich wel, maar dan moet je daarna wel een flink eind rijden om te zorgen dat die accu alsnog wordt opgeladen. Een kort stukje is niet voldoende. Met een beetje pech is de accu bij de tweede keer starten leeggestart en overleden.
 
Het probleem zal inderdaad zijn dat je de accu niet eerst hebt opgeladen, maar meteen gebruikt. Dat kan op zich wel, maar dan moet je daarna wel een flink eind rijden om te zorgen dat die accu alsnog wordt opgeladen. Een kort stukje is niet voldoende. Met een beetje pech is de accu bij de tweede keer starten leeggestart en overleden.
aah okee Dankjewel voor je antwoord. kan een accu echt daardoor zo snel kapot gaan?
 
Ik heb deze motor vorig jaar september gekocht omdat hij op me pad kwam en ik toch bezig was met mijn rijbewijs.
De motor deed toen de dag erop ook niks meer en dacht nou ik pak de motor in en als ik geslaagd ben koop ik pas een nieuwe accu.

Zo gezegd zo gedaan dus
Hetzelfde euvel treedt dus op met twee verschillende accu's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan