nieuwe accu en de motor doet niks meer na 2 dagen

Romaviem

MF'er
21 okt 2020
48
23
Kaatsheuvel
Goedemorgen,

Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe accu binnen gekregen en gemonteerd en heb vervolgens een heel klein rondje gereden.
nu is de motor weer katsleeg.. Ik probeerde hem gisteren te starten het licht ging aan en ik hoorde tik tik tik klaar.
Accu weer leeg....

Wat te doen?

Kan er een draadje verkeerd zitten waardoor iets de accu leeg wordt getrokken?
Moet de accu eerst opgeladen worden? (Anno 2021)

Ik hoor graag jullie bevindingen?

Groetjes Romaviem
 
zoals ik al eerder aangaf in dit topic heb ik niet echt verstand van waardes enz. Maar het lijkt me logisch dat een 12 volt accu 12 volt geeft en als het gas opgaat en de voltage loopt omhoog dat hij dan goed is.. Ik heb het gas open gedraaid en toen ik zag dat hij bijlaad weer losgelaten.

Geen eigen logica gaan gebruiken om dingen aan te nemen als je geen verstand van zaken hebt. Dat laatste is niet erg maar gewoon niet gaan roepen 'het lijkt me logisch'.
Heb je wel direct op je accu gemeten? Het dashboard geeft meestal niet het exact juiste voltage aan. Als de weg vd stroom lang is en/of veel weerstand heeft kan daar zo een halve volt verschil in zitten, helemaal als ook je verlichting brand.

Verder vind ik het wel dapper dat je zomaar loszittende draadjes achter het dashboard met elkaar hebt verbonden hoor. Zoek beter eerst uit waar de draden van zijn.
 
Laatst bewerkt:
Geen eigen logica gaan gebruiken om dingen aan te nemen als je geen verstand van zaken hebt. Dat laatste is niet erg maar gewoon niet gaan roepen 'het lijkt me logisch'.
Heb je wel direct op je accu gemeten? Het dashboard geeft meestal niet het exact juiste voltage aan. Als de weg vd stroom lang is en/of veel weerstand heeft kan daar zo een halve volt verschil in zitten, helemaal als ook je verlichting brand.

Verder vind ik het wel dapper dat je zomaar loszittende draadjes achter het dashboard met elkaar hebt verbonden hoor. Zoek beter eerst uit waar de draden van zijn.
Direct op de accu gemeten. Maar als ik het zeker wist had ik wel gezegd : Dat is logisch. Ipv lijkt me logisch.
daarbij leer je dingen het best door gewoon te doen. Iedereen hier op MF is ooit onwetend geweest toch?
 
Nee dat klopt misschien ook wel maar ook ik mag het leren
Ik deed dat met een leerboek voor motorfietsmonteurs. Hoewel ik alleen een brommer had (in 1978), kwamen motorrijders uit de buurt vragen of ik hun schijfremmen kon ontluchten.
Ik bedoel hiermee, dat je op MF best wat kunt leren, maar dat het beter is om je er zelf in te verdiepen.
 
Ik deed dat met een leerboek voor motorfietsmonteurs. Hoewel ik alleen een brommer had (in 1978), kwamen motorrijders uit de buurt vragen of ik hun schijfremmen kon ontluchten.
Ik bedoel hiermee, dat je op MF best wat kunt leren, maar dat het beter is om je er zelf in te verdiepen.
Aah zo ja dankjewel voor je reactie
 
Kleine of grote rondjes, accu zou bij rijden opgeladen moeten worden. Wordt dus sowieso niet minder.
Als je een klein of groot rondje rijdt, dan laadt de accu niet veel extra bij. Je moet een behoorlijke lange rit maken wil je een accu goed bijladen. Het starten van de motor vraagt juist enorm veel energie van de accu, die - als de accu niet goed was geladen - er voor zorgt dat de accu bij een volgende start amper nog energie levert. Tijdens het rijden wordt er niet veel van een accu gevraagd, met name de verlichting gebruikt veel stroom. Ontsteking niet zo veel.
 
Als je een klein of groot rondje rijdt, dan laadt de accu niet veel extra bij. Je moet een behoorlijke lange rit maken wil je een accu goed bijladen. Het starten van de motor vraagt juist enorm veel energie van de accu, die - als de accu niet goed was geladen - er voor zorgt dat de accu bij een volgende start amper nog energie levert. Tijdens het rijden wordt er niet veel van een accu gevraagd, met name de verlichting gebruikt veel stroom. Ontsteking niet zo veel.

Valt wel mee, ik heb mijn Vstrom wel eens 4x kort achter elkaar gestart en de 5e x gestart en weg gereden. Standaard accu en bij contact aan gingen ook gelijk allebei de H4 lampen aan volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan