Nieuwe accu laadt niet bij

Two Wheeled Maniac

Sleutelende Student
3 mrt 2014
1.643
628
Delft
Vanmiddag heb ik een nieuw accu'tje uit de doos gehaald, zeer ondermaats voor een echte motor, maar de vraag lijkt me net zo relevant. Het gaat hierbij om een accu met een bijgeleverd zuurpakket, waarmee ik zelf dus de accu gevuld heb. Volgens de handleiding diende ik na het vullen 10 minuten te wachten alvorens deze opgeladen kon worden. Hierna heb ik mijn Oximiser 900 eraan gehangen, welke vervolgens helemaal niks deed. Voor de zekerheid heb ik gekeken of de lader het bij een gebruikte accu nog wel werkte, wat dan ook het geval was. Zelfs de polen van de lader bij de nieuwe accu verkeerd om aangesloten om te kijken of de lader überhaupt wel registreerde dat deze aangesloten was op de accu, waarop de lader dan ook een foutmelding gaf (we hebben contact). Toen heb ik de polen maar weer op de juiste manier aangesloten en de accu enkele uren aan de lader laten hangen zonder resultaat. De accu houdt zeker spanning, maar op een of andere manier laadt deze niet op.
Nu is mijn vraag dus of er wat met de accu aan de hand is oid? Of moet ik het morgen weer proberen?
 
Ow grutogrut, iedereen hier heeft verstand van/slechte ervaringen met Nitro accu's...

Mijn Nitro accu doet het prima.
De lokale accu dealer hier rijdt 30 jaar motor en rijdt altijd met Nitro accu's, geen gekke problemen. Hij verkoopt zowel Yuasa als Nitro.
Dusja, wie heeft gelijk.
ik heb vooral ervaring met mensen die denken het te snappen.
 
Dan zou die m'n andere accu's niet moeten laden of registreren.

Gaat niet om gelijk hebben, het zijn allemaal persoonlijke ervaringen. @Two Wheeled Maniac; Ik zie niets wat je fout gedaan zou kunnen hebben. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Heb je al contact opgenomen met de leverancier?
Net even een bericht gestuurd naar ze, dus we gaan het zien. Het is ook niet de eerste accu die ik op deze manier prepareer, maar wel de eerste keer dat ik dit meemaak. Voor de zekerheid dus hier maar even nagegaan of het allemaal klopt.


Maar goed, zo te zien is het gros van de mensen het er over eens dat Nitro geen hoogstaand accu merk is. Dacht voor een machine met een zuiger met de grootte van een shotglaasje het wel zou volstaan. Van hen zal er dus in mijn volwassen machines geen accu komen.
 
Je kan ervan uitgaan dat als mensen als zot en ook ik een accu niet goed vinden dat het geen persoonlijke mening is maar een constatering op feiten gebaseerd.
Als zo.n accu normaal werkt dan zal je als consument weinig merken.
Maar yuasa en Exide hebben gewoon de minste uitval, dus zijn dat de betere accu,s.
 
"Merken" als Nitro, Motobatt en nog wel een flink aantal leveren geen accu's maar zuurbakjes waar met wat mazzel spanning in blijft zitten.

De beste ervaringen heb ik toch ook echt met Yuasa en Exide. Afhankelijk van de motorfiets waar de accu in geplaatst wordt.

Het eerste wat ik bij een elektrisch probleem als dit zou doen is een echte accu kopen.
 
"Merken" als Nitro, Motobatt en nog wel een flink aantal leveren geen accu's maar zuurbakjes waar met wat mazzel spanning in blijft zitten.

De beste ervaringen heb ik toch ook echt met Yuasa en Exide. Afhankelijk van de motorfiets waar de accu in geplaatst wordt.

Het eerste wat ik bij een elektrisch probleem als dit zou doen is een echte accu kopen.
Tja ik heb weer heel slechte ervaringen met Yuasu en heel goede met Motobatt,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan