Nieuwe accu nu al overleden?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Beste leden,

Vandaag eindelijk mijn afgevoerde motor opgehaald (gasrestrictie).
Was meteen starten en lopen toen een uurtje gereden. Een paar uur later wilde ik hem starten en na 3 proberen kwam er niks meer uit en leek hij op te zijn. Het is een nieuwe accu 2 maanden uit bijna niet gebruikt. Toen heb ik de startkabel aangesloten en hop hij starte weer. Toen een halfuurtje gereden ( geprobeerd hem enigsins op te laden) toen ik bijna thuis was en voor het stoplicht stond viel hij uit en kreeg hem ook niet meer aan.

Nu wil ik morgen een nieuwe accu kopen, maar heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn?
 
Het voordeel is als je weinig kennis van zaken hebt, je meestal onbezorgd op pad kunt gaan.

Ik moet er niet aan denken om met deze warmte de brommer aan te gaan duwen.
Zit ik toch liever met een koud biertje achter het huis.


:? Jas uit, helm af, en drukkkken maar vroemm. Gaat meestal nog vrij goed als de accu niet echt helemaal kapot kortgesloten is :Y
(persoonlijke voorkeur is laten drukken, maar als het moet dan kan ik het ook alleen O-) )

Als de spanningsregelaar kapot is, dan helpt drukken waarschijnlijk ook niet meer.
 
Het voordeel is als je weinig kennis van zaken hebt, je meestal onbezorgd op pad kunt gaan.

Ik moet er niet aan denken om met deze warmte de brommer aan te gaan duwen.
Zit ik toch liever met een koud biertje achter het huis
.


Mijn gedachte toen mijn motor gister na een ritje niet meer wilde starten en ik nog naar huis moest komen _O- Gelukkig had ie er zin in en was het ff rennen en meteen starten en lopen *D :+
 
Vandaag even mee aan de slag gegaan. De accu geeft de goedes waarde aan.

Nu dus aanbeland bij de spanningsregelaar. 3 witte en 1 rood draad. Draden zijn niet doorgebrand en zitten er goed in. Morgen even de motor laten draaien kijken wat hij dan aangeeft qua waardes.

ee9b853a7a162ad4459f24b68d76c47d.jpg


8becaf6c8634f4099ab30399a58f7649.jpg
 
Vandaag even mee aan de slag gegaan. De accu geeft de goedes waarde aan.

Nu dus aanbeland bij de spanningsregelaar. 3 witte en 1 rood draad. Draden zijn niet doorgebrand en zitten er goed in. Morgen even de motor laten draaien kijken wat hij dan aangeeft qua waardes.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat versta je onder goede waardes? Heb je nou de accu spanning gemeten maar niet even de laadspanning?
 
Terug
Bovenaan Onderaan