Nieuwe accu, toch niet gebruikt

Kizmiaz

Born to be mild
20 aug 2020
804
983
Limbürg
Lang verhaal kort: ik heb een nieuwe accu voorzien van z'n vloeistof, klaargemaakt voor gebruik, en toen bleek de oude accu nog prima te zijn. Dus nu heb ik de oude laten zitten, en de nieuwe staat in de kast.

Kan ik hier nog iets mee als bijv. over een jaar de oude accu het begeeft? Of heeft de nieuwe dan zo lang niks staan doen dat 'ie ook niks meer waard is?
 
Fietsje wou niet starten, ik maak overhaast de aanname dat het de accu is en koop zomaar een nieuwe, blijkt het uiteindelijk de zekering te zijn.
Ah, juist ja. Ik kan me voorstellen dat het zo gebeurt is.

In dat geval zou ik denk ik de nieuwe accu geplaatst hebben, en de oude accu (die het nog wel doet...) vervroegd hebben afgeschreven.
 
In de openings post lees ik wat anders dan er nu ineens geschreven word " ik heb een nieuwe accu voorzien van z'n vloeistof, klaargemaakt voor gebruik "
Als je naar de foto van de accu kijkt zie je een drukstrip over de cellen lopen ( zoéén heb ik ook gehad) komen droog uit de doos met een set vloeistof die er in moet gieten ( een flesje per cel) en dan druk je de trip over de cellen die je daarna niet meer eraf kan halen .
Zo accu moet je wel gebruiken en niet lang op slaan of regelmatig aan de lader zetten .
Dat is mijn ervaring met die accu's
 
Ik begrijp helemaal het probleem niet zo,zet die nieuwe accu er gewoon in en gooi de oude weg
Die pakweg €40 is nu toch al uitgegeven
En dan kan je er voorlopig weer tegen
Met die ouwe is het wachten tot hij het begeeft
Kortom ik bergrijp de redenatie niet om de oude te laten zitten
Maar wie ben ik
 
Als het een motor accu betreft wel ja. Zo heb je bijv ct9 b4 sealed of met een zuur pakket. Dit zuur pakket heeft een afgemeten hoeveelheid zuur dat precies wordt opgenomen in de vezel plaat. Echter bij overlading kan als zo'n accu plat ligt het zuur der weer uitgekookt worden en zal dus over je motor gaan. Op deze accu's zit ook meestal een stikker dat ze niet mogen liggen. De gesloten versie heeft het zelfde binnenwerk maar een ander type deksel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan