Nieuwe achterband Ducati M900 type en maat??

AB-M900

Die hard MF'er
24 feb 2007
300
0
Zoetermeer
Vandaag de achterband(Diablo SCP) lek gereden van m,n Monster.(spijker)
Nu was die toch al half versleten en was er ook niet tevreden mee.
De Diablo schijnt in de stad moeilijk op temperatuur te komen vandaar dat ik regelmatig wat weg gleed in de krappe bochten.
Ik zoek dus een band voor all-round gebruik waarmee je ook vertrouwd een bochtje door kan knallen zonder de band eerst kilometers warm te scheuren.


Nu denk ik zelf aan een Michelin Pilot Power met de originele bandenmaat:170/60 zr17
De Diablo die er nu onder zit is 180/55


Welke Monster rijder heeft ervaring met een 180 én 170 band achter?
Scheelt dat veel in stuurgedrag?
Ik kocht de Monster met die Diablo 180 band erop maar ben toch niet overtuigd van de stuureigenschappen van m,n monster,denk dat dat waarschijnlijk stukken beter is met die 170 band achter?M'n monster stuurt opzich goed maar in de bochten voelt het aan alsof het gewicht niet op de banden wordt gedrukt...alsof die "zweeft" over het asfalt!?(geen contact gevoel,voorband is trouwens een Avon Azaro...)
En dat ligt niet aan de vering,die is goed en hard!
Ziet dat er trouwens echt veel smaller uit zo,n 170 ipv 180?(het oog wil ook wat natuurlijk!Hoewel ik sturen belangrijker vind.)
 
Ik heb eigenlijk identiek dezelfde vraag..

zijn er verschillen tussen een 170 en 180 qua stuurgedrag?

momenteel ligt nog altijd de originele 170 erop maar deze is aan vervanging..

Ik twijfel van merk nog tussen een dunlop roadsmart en een continental roadattack
 
ja ben ook erg benieuwd ..
ga deze zomer wel een 180 proberen maar is best krapjes bij de ketting !
 
Qua weg gedrag is het verschil niet zo groot tussen een 170 en een 180
Zolang je maar een lekker ronde band hebt
Voorband is wel meer van invloed ,ik hou meer van een rond type zoals de supercorsa
Je hebt ook meer puntige (PP) en dan val je zo de bocht in vind ik
En banden spanning is van groot belang ,ik voel gelijk als er 0.2 bar teweinig in zit
Ben regelmatig na een paar km terug naar huis gereden om er wat bij te pompen
 
hmm ik ga kiezen voor de standaard bandenmaat dan..

170/60 en wsh de dunlop roadsmart welke bandenspanning (koud) is ideaal?
 
Inmiddels de Michelin Pilot power in maat 170 erop laten zetten.
Op het oog zie ik geen verschil,hij oogt dus absoluut niet smaller dan de vorige 180 brede Pirelli SCP.
Op meerdere forums gelezen dat de meeste de voorkeur hadden voor de originele 170 band achter,schijnt toch gewoon het best te sturen.
De eerste indrukken waren ook prima ,geen last van "in de bocht vallen""gehad en lekker stabiel in de langere bochten,maar heb hem nog niet op z'n donder kunnen geven aangezien het weer erg slecht en koud (Pekel!!)werd,en dan rij ik altijd verder op één van mijn Japanners. :+
 
Heb er zelf nu BT016 180 op liggen.
Rijd opzich goed! Alleen is de linkerkant wel wat aangeraakt door de ketting :?
Heb ooit wel eens gehad dat de achterkant voelde alsof hij zweefde, maar
durf niet te zeggen dat het zeker aan de band ligt.
Persoonlijk vind ik het wel heel mooi zo'n brede band erop :}
Maar ook ik moet eens testen met een 170 band denk ik.
 
Heb er zelf nu BT016 180 op liggen.
Rijd opzich goed! Alleen is de linkerkant wel wat aangeraakt door de ketting :?
Heb ooit wel eens gehad dat de achterkant voelde alsof hij zweefde, maar
durf niet te zeggen dat het zeker aan de band ligt.
Persoonlijk vind ik het wel heel mooi zo'n brede band erop :}
Maar ook ik moet eens testen met een 170 band denk ik.

Staat je wiel er wel recht in , ik heb altijd 180 achterbanden en nooit de ketting geraakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan