Nieuwe achterband en beurt

Bazzz66

MF'er
20 feb 2007
34
0
Veldhoven
Hoi mensen,

Het is al weer even geleden dat ik wat gepost heb, maar ik had een 2-tal vraagjes:

- Mijn achterband is kaal, moet een nieuwe op. Wat is een betaalbare "goede" achterband (goed = grip en lange levensduur).

- Ik heb 24K op mijn teller staan, wat voor onderhoud zou er nodig zijn bij deze stand. Banden en ketting, filters natuurlijk maar ook kleppenstellen?

Elk :? goed advies is welkom tnx.
Ps. dit jaar weer een toertochtje, misschien maar eens naar Limburg.
 
1. bezuinig niet op banden --> Michelin PP
2. km stand is niet bepalend voor onderhoud. Wanneer heb je voor het laatst ketting/olie/filter etc gedaan?
3. sorry, limburg zie ik niet zitten ;)
 
1. bezuinig niet op banden --> Michelin PP
2. km stand is niet bepalend voor onderhoud. Wanneer heb je voor het laatst ketting/olie/filter etc gedaan?
3. sorry, limburg zie ik niet zitten ;)

1. Pilot power ? Is dat ook niet een klein beetje afhankelijk van het gebruik?
 
'k Heb achteraan Michelin Pilot Road opliggen en ben er prima tevreden mee. Goede grip, lage slijtage.
Met een power achteraan mag je geen autostrade doen, want hij staat in no-time vierkant.
 
km stand is niet bepalend voor onderhoud. Wanneer heb je voor het laatst ketting/olie/filter etc gedaan?

Bij Suzuki's is het volgens mij normaal om om de 6000 km een kleine beurt te geven en om de 12.000 km de grote beurt. Het kleppen stellen bij 24.000km lijkt mij dan ook niet te vroeg. Bij mijn suzuki's en trouwens ook nu bij mijn ducati zijn de kleppen bij 20.000km gesteld.
 
1. bezuinig niet op banden --> Michelin PP

wat een onzin.

ik heb 3 jaar zeer sportief op een bandit gereden met altijd een bt020 achter. (nu de bt021 volgens mij). zelfs een paar keer de ring op geweest, en hij gaf nooit ook maar 1 teken van glijden oid.
 
Bij Suzuki's is het volgens mij normaal om om de 6000 km een kleine beurt te geven en om de 12.000 km de grote beurt. Het kleppen stellen bij 24.000km lijkt mij dan ook niet te vroeg. Bij mijn suzuki's en trouwens ook nu bij mijn ducati zijn de kleppen bij 20.000km gesteld.

Bij ducati's kan ik dat nog begrijpen, maar bij soezen of andere Jappen is dit echt wel vroeg, bij mij werden die pas na 42 of 48K km gesteld. Een kennis van me heeft al 3 bandits over de 100K kms gedreven, die stelt ze ook pas rond die kilometrage en dan was het soms nog niet nodig.
Zeker van dat ze echt gesteld zijn en niet fictief om meer winst te maken? Gebeurt al eens.
 
Lees dit maar eens door: nieuwe pilot-road 2 .

MPR2 zijn perfecte banden.
Idereen roept uit automatisme MPP/MPP2CT terwijl slechts een hééél beperkte groep deze band ook daadwerkelijk echt nodig heeft.

De MPR2 heeft heel veel grip. De wangen van de banden hebben een veel groter opervlakte met zachte rubber dan de MPP2 die alleen de laatste cm in zachte compound heeft. En het loopvlak is wat slijtvaster wat de km's zeerzeker ten goede komt.

Zie hier:

Hier de MPR2 ( die ik heb )

070405_michelin_3.jpg


En MPP2

tread_diagram.jpg
 
Bij ducati's kan ik dat nog begrijpen, maar bij soezen of andere Jappen is dit echt wel vroeg, bij mij werden die pas na 42 of 48K km gesteld. Een kennis van me heeft al 3 bandits over de 100K kms gedreven, die stelt ze ook pas rond die kilometrage en dan was het soms nog niet nodig.
Zeker van dat ze echt gesteld zijn en niet fictief om meer winst te maken? Gebeurt al eens.

natuurlijk kunnen ze na tig km gesteld worden! ik heb met mijn b600 ook na 35k km de kleppen gedaan. maar dat wil niet zeggen dat suzuki zegt dat het om de 12000 moet gebeuren. :) zo ook bij mn GSR.
 
natuurlijk kunnen ze na tig km gesteld worden! ik heb met mijn b600 ook na 35k km de kleppen gedaan. maar dat wil niet zeggen dat suzuki zegt dat het om de 12000 moet gebeuren. :) zo ook bij mn GSR.

Uit testen blijkt ( motor freaks banden test ) dat michellin op dit moment de beste band levert voor allround grip ( droog en nat ). Dat jij niks merkt met je bridgtone betekent niet dat iemand anders dat ook niet zo hebben. Misschien ben jij wel een mooi weer rijden ( 18+ graden ) en is deze persoon een door rijder.
Als je alleen met mooi weer rijdt, zijn er eigenlijk geen slechte banden. Als je altijd wil kunnen rijden moet je iets beter kijken welk type band je gebruikt. Tenminste, als je je bike een beetje heel wil houden :-)
 
Uit testen blijkt ( motor freaks banden test ) dat michellin op dit moment de beste band levert voor allround grip ( droog en nat ). Dat jij niks merkt met je bridgtone betekent niet dat iemand anders dat ook niet zo hebben. Misschien ben jij wel een mooi weer rijden ( 18+ graden ) en is deze persoon een door rijder.
Als je alleen met mooi weer rijdt, zijn er eigenlijk geen slechte banden. Als je altijd wil kunnen rijden moet je iets beter kijken welk type band je gebruikt. Tenminste, als je je bike een beetje heel wil houden :-)

Vorige maand nog iemand met super corsa's die met 5 graden zijn bike total loss reed en volgens eigen zeggen " niet veel gas gaf in de bocht " met een r6 ( dus geen koppel monster ). Alles heeft min punten, even kijken of de min punten voor jou van toepassing zijn.

Zelf gereden met pilot powers, goede banden veel grip ook in het nat. Nooit een glijer gehad en reedt het hele jaar door.
Nu pilot road2 en nog weinig km's gemaakt 2000, maar tot nog toe ook prima bandje.
 
Ik heb zelf MPR2 op mijn FZ1-tje en ben daar zeer over te spreken, maar de voorganger hier van ook gewoon een goede band. Grip genoeg op droog en nat en ook bij lagere temperaturen

Pilot road vervangen voor en achter bij 12000 km waren nog niet geheel op maar beter safe dan sorry!

gr Arthur :]
 
Je kleppen hoef je niet perse te stellen. Suzuki schrijft allen wel voor alle bandits voor bij elke 12000km de speling te controleren.
Als alles goed zit in het blok en er geen rare klachten zijn, dan zal het echte stellen v d kleppen ook overbodig zijn.
 
Voor mij precies dezelfde vraag.
Hij heeft verse olie nodig en kleppen moeten worden gesteld en misschien nog wat andere dingen.
Gaat om een Bandit 600n uit 1998 en het is al een tijdje geleden dat hij een beurt heeft gehad (2 jaar terug ongeveer)
Waar kan ik dit het beste laten doen (omgeving Leiden) voor een goeie prijs. (alleen niet bij motoport)
 
Laatst bewerkt:
wat een onzin.

ik heb 3 jaar zeer sportief op een bandit gereden met altijd een bt020 achter. (nu de bt021 volgens mij). zelfs een paar keer de ring op geweest, en hij gaf nooit ook maar 1 teken van glijden oid.

Dan heb je niet genoeg gas gegeven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan