Nieuwe achterband: Waar op letten?

Swordfish

Die hard MF'er
11 aug 2006
293
0
Amsterdam
Ik moet binnenkort een nieuwe achterband op mijn CBR600. Ik ben benieuwd waar ik op moet letten. De maat snap ik natuurlijk (160/60 ZR 17), maar er zijn zoveel verschillende te koop. Dunlop ziet er goed uit als ik het zo bekeek op www.motorbandenmarkt.nl Voor mijn motor geeft hij een band van AVON aan, maar daar heb ik nog nooit van gehoord...



(Ik heb op gezocht in de historie, maar kon geen goed antwoord vinden, dus maak ik maar een nieuwe aan :+ )
 
Laatst bewerkt:
Lees de bandentest van vorig jaar op Motorfreaks eens (ff googelen). Geeft een beeld van de prestaties van een aantal populaire sportbanden.

Avon is een relatief klein bandenmerk. Eén keer een set gehad (tijd gelden). Toen een prima band maar wel erg snel op. Daarom daarna niet mee voor gekozen.
 
Ik heb er nu een Pirelli MTR22 Dragon onder zitten, maar wil wat meer grip hebben...

Ik rij trouwens wisselend tussen sportief en toer
 
die pirelli's lijken me wel best heel goei banden, bridgestone heeft er ook wel een paar maar weet niet meteen de soorten, sommige zijn ook heel kut van bridgestone
(imho he)

dunlop warmt heel snel op, positief dus voor baangebruik maar in de regen sucken ze like hell

michelin is het allerbeste in de regen , maar als je niet sportief genoeg rijdt krijg je ze niet makkelijk warm


my 2 cents...
 
die pirelli's lijken me wel best heel goei banden, bridgestone heeft er ook wel een paar maar weet niet meteen de soorten, sommige zijn ook heel kut van bridgestone
(imho he)

dunlop warmt heel snel op, positief dus voor baangebruik maar in de regen sucken ze like hell

michelin is het allerbeste in de regen , maar als je niet sportief genoeg rijdt krijg je ze niet makkelijk warm


my 2 cents...

welke michelins heb je 't over dan..? pilot powers geven koud al bakken met grip iig..

ben zelf iig erg van de michelin pilot powers... na metzelers and bridgestone ben ik daar bij blijven hangen.. voorband gaat de 13.000 km halen, achterband 8300 km op een twin.. heel goed in de regen en op droog.. voor hardere band kan je evt ook de pilot road 2ct proberen..

anders evt. Bridgestone BT014 (sportiever) of BT020 (of BT021 nu, weet niet precies) 020 is meer toer, maar nog steeds goed voor 'steppen aan de grond'-werk.. ging op mn twin overigens ook maar 8 - 10 k mee (of 014 voor en 020 achter)

pirelli ed. heb ik verder geen ervaring mee..
 
ja khebbet over die powers en/of (2ct's)

geen idee, mijn stelling kan mss totaal verkeerd , want als ik me niet vergis zaten ze in de motorfreaks bandentest 2006 de banden te meten en dacht ik zelfs dat ze bij die michelins het zinnetje "aan de pittige hete kant" zelfs gebruikten,

anyways, had er de 2ct's 100km opzitten en van mijn maatje (zxr400) was zijn pirelli supercorsa toch een stuk warmer, hij had er wel al een circuitsessie opzitten met vering slecht afgesteld (dus veel vellen) , die zxr was erg vergelijkbaar in power hoewel die natuurlijk weer een "pak" zwaarder was of mijn RS250

oh ja, khebbet het enkel over de achterband en ja hoor, pas na minuutje of 3-4 keer gevoeld (we waren eens aant vergelijken aan de toog, je kent dat wel)
voorband dus geen idee zelfs

zoals ik zei, erg imho, maar de pilot power blijft een superband in alle omstandigheden en dat hij koud ook veel grip heeft is zeker ook waar, zelfs de uitstapjes vond ik ook best gecontroleerd (in tegenstelling tot mijn bridgestones vroeger die gevaarlijk plots begonnen te silppen)
 
Ik rij al 7K met een conti road attack, grip prima, levensduur super( logo staat zelfs nog in de voorband) en prijstechnisch zijn ze ook okee.

Ook in de regen geen problemen
 
Lees de bandentest van vorig jaar op Motorfreaks eens (ff googelen). Geeft een beeld van de prestaties van een aantal populaire sportbanden.

Met in het achterhoofd dat deze banden getest zijn op een schone baan (circuit)
met opwarmrondes voor de droge test
en voor de natte baan gekozen voor een motor met ABS
 
Terug
Bovenaan Onderaan