Nieuwe achterband, welke??

Frosty

MF veteraan
9 mei 2003
1.184
0
Hallo,

Ik ben toe aan een nieuwe achterband voor mijn Kawasaki ZX-6R van 96' en weet nog niet welke keuze ik moet maken. Ik kan deze bij een vriend van mij bestellen en de prijs doet er dus niet toe. I
kzelf ben erg te spreken over de Bridgestone Batlaxx BT 0-10, maar wordt deze nog gemaakt en zijn er misschien bij jullie andere banden goed bevallen? Hoe doen bijvoorbeeld de Pirelli dragons het?

Gr. Rick.
 
Heb een Dragon Corsa op mijn R6 gehad. Voor op de openbare weg geen problemen gehad. Op circuit durfde ze wel af en toe een stapje opzij doen maar niks ernstigs. Nu heb ik Pilot Power liggen...
 
Heb een Dragon Corsa op mijn R6 gehad. Voor op de openbare weg geen problemen gehad. Op circuit durfde ze wel af en toe een stapje opzij doen maar niks ernstigs. Nu heb ik Pilot Power liggen...

wat zijn jouw ervaringen met die power's in de regen? op het ciruit kan ik me voorstellen dat zo'n band nog enigszins wat temp vasthoud, maar op de openbare weg? (ik hoorde namelijk iemand zeggen dat ze koud toch niet echt denderend zijn)
 
kan je misschien wat meer vertellen, bijvoorbeeld voor welke rijstijl, veel nat of alleen maar droog weer rijden, veel plat of alleen rechte stukken?
 
ja die search is zeker handig, maar daarbij wil ik wel een kanttekening plaatsen.

als je over een beetje populaire onderwerpen zoals banden en voordelen of nadelen van bepaalde motorfietsen begint krijg je binnen de kortste keren een UTFS om je oren.

ik snap het best dat mensen geen zin hebben om in een oud topic, waar na een tijdje toch steeds minder mensen komen, vragen te stellen...
 
ja die search is zeker handig, maar daarbij wil ik wel een kanttekening plaatsen.

als je over een beetje populaire onderwerpen zoals banden en voordelen of nadelen van bepaalde motorfietsen begint krijg je binnen de kortste keren een UTFS om je oren.

ik snap het best dat mensen geen zin hebben om in een oud topic, waar na een tijdje toch steeds minder mensen komen, vragen te stellen...


Mee eens en daarbij komt als je steeds oude topics aanhaalt, je dus niet meer vernieuwingen kan opmerken.

Heb je een vraag, blijf posten er kan altijd iemand reageren die het toch net ff anders of beter weet (in positieve zin dan he ;) )

@ Thumper: BTW welk merk helm heb jij eigenlijk???
 
kan je misschien wat meer vertellen, bijvoorbeeld voor welke rijstijl, veel nat of alleen maar droog weer rijden, veel plat of alleen rechte stukken?


Mijn rijstijl:
Sportief, droogweer rijder, veel plat en af en toe op het achterwiel. Max. bandenmaat op mijn fiets 160 60 ZR 17. Wordt de BT 0-10 nog gemaakt?

Gr.
 
Mee eens en daarbij komt als je steeds oude topics aanhaalt, je dus niet meer vernieuwingen kan opmerken.

Heb je een vraag, blijf posten er kan altijd iemand reageren die het toch net ff anders of beter weet (in positieve zin dan he ;) )

@ Thumper: BTW welk merk helm heb jij eigenlijk???

Jep, idd. :)
 
wat zijn jouw ervaringen met die power's in de regen? op het ciruit kan ik me voorstellen dat zo'n band nog enigszins wat temp vasthoud, maar op de openbare weg? (ik hoorde namelijk iemand zeggen dat ze koud toch niet echt denderend zijn)

Hmm moeilijk te zeggen. Heb er nog niet zoveel kilometers opzitten. Een 500km Nordschleiffe en een 1500km Eifel ofzo. En dat was enkel droog weer. Maar deze band geeft mij zeer veel vertrouwen. Zelfs als ze koud zijn houden ze goed grip. 10 graden buiten en mss 5 km gereden en knietje kon al tegen de grond zonder schuiven. In de regen echter nog geen ervaring ermee. Niet dat ik geen regenrijder ben heb nl met die dragons 2 dagen Spa-Francorchamps gedaan met af en toe regen en natte baan. Had ik toen maar die Powers al erop. Ach ja na Spa die Dragons er maar afgesmeten. Voor op de weg ook trouwens geen slechte band (vond ze beter dan de pilot sport) maar op circuit toch ietsje minder...
 
Hallo,

Ik ben toe aan een nieuwe achterband voor mijn Kawasaki ZX-6R van 96' en weet nog niet welke keuze ik moet maken.

Simpel, de band die hoort bij het type wat om je voorwiel ligt. En als je dan toch met twee verschillende banden wil gaan rijden, zet er achter dan één op die eerder gaat glijden dan het type wat voor ligt.
 
Er staat een banden test in het laatste nummer van Motorwereld
Er zijn 18 setjes in verschillende catagorien getest
Paar test uitkomsten toer/sport 1 Metzeler roadtec Z6 ,2 bridgestone BT-020 NT
sportbanden 1 Michelin Pilot Power, Bridgestone BT-012, 3 Pirelli diablo Corsa
Zijn gepunt op grip droog,grip nat, acceleratie op natte weg, stuurprecisie,snelheid van koers wisselen,rem gedrag op hellingshoek
 
Ik heb ook een vraagie!!

Volgende week ga ik ook een nieuw setje rubber onder de soes laten leggen.
Ik rij iedere dag 100km snelweg (woonwerk) in het weekend en sávonds wil ik nog welleens een klaverblaadje pakken of een bochten weggetje... circuit daagjes staan ook op de planning.

Nu zit ik dus met het probleem dat ik een band moet hebben die en lekker plakt en een lange levensduur heeft grrrrr.

Had zelf een BT010/012 voor ingedachten en achter een BT020

Heeft iemand nog alternatieven? en is een BT012 voor niet te zacht voor veel snelweg kilometers?


THNX!!!!! Moto brothers :]
 
Het is toch weer een BT-010 geworden. De BT 012 was nog niet leverbaar, of ze moesten hem nog bestellen. Ook wisten ze nog niet of hij in 160 breedteverkrijgbaar zou zijn. Dan maar wederom de BT-010 die me toch al prima beviel :) .

Rick.
 
Terug
Bovenaan Onderaan