Nieuwe auto gekocht, oude auto op mijn naam gezet (en nu ook de nieuwe die "kapot" is)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene uit Made

Rookie
4 mrt 2024
1
2
Heb ik weer! Ik heb een nieuwe auto gekocht, en na 2 weken geeft hij allemaal foutmeldingen. De garage weet het niet en nu staat de auto bij de importeur om helemaal nagekeken te worden. Na nu 3 weken rond te hebben gereden in een vervangende auto, krijg ik een brief van RDW dat mijn auto niet verzekerd is. Het kenteken is echter van mijn oude auto. Via RDW zie ik dat mijn oude auto op mijn naam is gezet, en ik dus kijken naar alle post (kentekenbewijs, tenaam stelling die ik van de garage kreeg) en alles op mijn oude auto (wat ik dus geheel niet gezien heb...). Is in de tussentijd ook de nieuwe auto op mijn naam gezet (maar die staat bij de importeur met problemen...).

Wat kan ik nu doen. Kan ik gewoon zeggen dat hij die "kapotte" auto niet op mijn naam diende te zetten (niet netjes misschien maar lekker voor mij). Kan ik dubbele belasting terugvragen (dat is natuurlijk maar 10 dagen), kan ik schade vragen (mentaal danwel). En wat kan ik met de nieuwe auto doen, want als ik hem terug krijg is het natuurlijk wel gerefurbischt (niet origineel). En als ik over enkele weken, maanden iets krijg weet ik niet of het gerelateerd is an dit probleem. Wil dus gratis onderhoud, of gratis reparatie in de toekomst!

En natuurlijk was de verkoper op vakantie een week, en niemand die het probleem wil overnemen, moet maar wachten (risico proces verbaal vanwege onverzekerde auto)! Ook de rechtsbijstand zal vragen wat ik nu wil... maar wat zou ik moeten willen... Gewoon een goed werkende auto die betrouwbaar is.

Dank je voor iedere reactie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan