Nieuwe banden -> blauwe streep :?

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
Zolder (Belgie)
Ik heb me dit al vaker afgevraagd, maar na het kopen van een nieuwe band vandaag dacht ik er weer aan.
Op een nieuwe band zie je altijd zo een blauwe streep (degene die ik al gezien heb waren meestal blauw ofgroenig).

Wat voor nut heeft deze streep, of waar dient hij voor ? Ik weet alleen dat hij er na wat kilometertjes rijden vanaf is. Is dit mogelijk om aan te duiden wanneer de hele siliconenlaag eraf gereden is ofzo :? Of een aanduiding om hem erop te leggen :?

Iemand een idee ?

http://users.skynet.be/DinX/bt45voor_groot.jpg (voorbeeldje)
 
Vinden ze leuk, sommige hebben er een bloemetje op staan.. ;)

zal wel wezen voor het type band ( voor in de stelling) anders moeten ze telkens kijken wat voor band ze in de hand hebben.. ofzoiets :?
 
Om nog wat meer onduidelijkheid erbij te doen.

Ik heb sinds vorige week een setje nieuwe banden en daar stonden echt geen strepen op hoor, wel witte letters helemaal rondom over het loopvlak van beide banden maar das wat anders (het zijn trouwens Diablo's)

Groeten GM
 
Zal ik er dan ook nog maar een beetje onduidelijkheid bij doen? Ik heb al zo'n 4 Diablo's laten monteren in verschillende maten (2 verschillende motoren) en ik heb volgens mij altijd zulke lijntjes op de band gehad.
 
ff wat anders Pietert ik zag dat jij exact dezelfde motor(incl kleuren)als Miss Nitro hebt!!!
:+
ps ik denk dat t inderdaad te maken heeft met dat je kan zien of ze gebruikt zijn wat voor en type,hard of zacht bv
en ik denk zomaar dat het voor het uitlijnen is. Maar om alle onduidelijkheid weg te nemen zal ik het morgen aan me broertje vragen, die werkt in een bedrijf dat banden verwisselt
 
ik gok, dat als ze ze in de fabriek naast elkaar zetten in een rek, je aan de voorkant kan zien welke type band het is. Want in een rek kan je ze niet van de zijkant bekijken om te lezen welk type band het is

Lijkt mij wel ERG stug dat ze alle maten en soorten een beetje door elkaar heen gaan zetten. Dan is de logistiek in het bedrijf in ieder geval ver te zoeken.
 
Lijkt mij wel ERG stug dat ze alle maten en soorten een beetje door elkaar heen gaan zetten. Dan is de logistiek in het bedrijf in ieder geval ver te zoeken.

Dat dacht ik dus ook. En een streepjescode zou me ook sterk lijken, want dat streepje is maar een paar mm breed.
En voor identificatie van de band in het magazijn of in de motorzaak zit er toch zo een sticker op ?
 
ff wat anders Pietert ik zag dat jij exact dezelfde motor(incl kleuren)als Miss Nitro hebt!!!
:+
ps ik denk dat t inderdaad te maken heeft met dat je kan zien of ze gebruikt zijn wat voor en type,hard of zacht bv

En die van miss nitro is gejat ofzo?
Nou ik heb een alibi hoor (voor vandaag dan) :+ Want die van mij staat vandaag bij de motorzaak voor een schaderapport :(
 
Heb afgelopen weekend nieuwe sloffen laten leggen , en inderdaad heb 2 strepen blauw en rood. de rode is reeds na 2 dagen rijden nu weg de blauwe staat nog

volgens mij is het een indicatie wanneer je banden gereed zijn on ze optimaal te benutten, zolang de lijnen er nog op staan, rustig aan doen in bochten ! ivm siliconenlaag die nog op de band zit door het lossen uit de fabrieksmal,

heb advies gekregen eerste 100/125 km niet gek doen.
 
Die lijntjes zijn puur voor gebruik in de fabriek. Op die manier kunnen ze aan de kleurcode makkelijk zien met welk type ze te maken hebben. Handig!

(vriend van mij heeft een bandentoko ;)


Hmm tja dan geloof je het niet... |( denk je nou echt dat een fabrikant dat erop zet zodat jij kan zien hoe ze afslijten, hahahaha. Bedenk nog eens wat van die bullshit man!
 
Leuk dat commentaar op jezelf. Geeft wel aan dat je kritisch tegenover je eigen mening staat :P

Leuk he?

Het probleem op dit forum is dat men meer postgeil is dan dat men een bericht goed leest... het antwoord op de vraag is namelijk al twee keer gegeven...(en niet 2x door dezelfde post van mij :P ) Maar wel leuk om te lezen wat er allemaal bedacht wordt, misschien leuk voor zo'n bandenfabrikant ;)
 
volgens mij is dat van die kleurcode een beetje gel*l
de laatste keer toen ik 2 nieuwe banden liet leggen zat er op beiden een witte streep. beide bridgestones maar de voorband was een BT010 en achter was een BT020. 2 verschillende banden dus met allebei een witte streep.

verschillende banden komen ook uit verschillende machines bij de fabrikant. er komt niet de ene keer een band met een witte streep uit de machine, een 010 ofzo en de volgende band heeft een rode streep en is een 020 ofzo. dus verschillende banden uit een verschillende machine in verschillende rekken met verschillende stikkers.

en die streep heeft ook niks met slijtage of de siliconen laag te maken. de streep blijft meestal iets langer zitten dan de siliconen.
125 km rustig aan is een beetje overdreven. gewoon een paar bochten pakken waar je met lage(re) snelheid een grote hellingshoek haalt (paar keer rotonde, shit is maar voor een kant :] ) dan is die laag zo weg. dus niet te voorzichtig maar ook niet gelijk volgas.
 
Ik denk dat die strepen er voor zorgen dat we hier nog iets te lullen hebben.



:+

Het is 1 groot complot ! :+


Ik denk dat ze erop zitten zodat je kan zien dat ze recht zijn :o
misschien kan je dan ook zien of je wel recht met ze op de weg rijdt :o

hahaha

Mja, als je ziet dat ze perfect horizontaal liggen dan doe je wat verkeerd :+
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan