Nieuwe banden op GL1200 : Welke ?

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.377
3.449
Helmond
Ik heb dus sinds vorige week een Honda Goldwing 1200 Aspencade uit 1986. Nu is de achterband gewoon op. Maar de voorband is aan het cuppen. MAW er zit tussen de blokjes die onstaan door het profiel een hoogteverschil. Aan de voorkant van de blokjes is deze 2mm lager dan aan de achterkant van deze blokjes. Ik wil dus een vooband die met een ander profiel werkt als die stomme blokjes vordat ik weer met dat probleem zit.

Als je nu rijdt door een bocht is het dus net of je over een ladder rijdt. Ook als je een zwarte reparatiestreep of andere strepen op de weg tegenkomt ( spoorvorming is al voldoende ) dan zet ie de motor ineens ff een paar cm opzij :(

Heeft iemand een band die dit probleem absoluut NIET kent ?
zal vanavond ff kijken welke ik er eigenlijk op heb liggen nu ( incl foto indien mogelijk )
 
Het verschijnsel van jouw voorband kan versterkt worden door te rijden met een (te) lage bandenspanning. Op US sites wordt het aangeduid met 'feathering', cupping is een onregelmatig slijtagepatroon door een foute uitlijning of een slechte balancering van het wiel.

Bij mijn vorige banden, Metzeler ME880 Marathon had ik daar ook veel last van. Echter nooit zodanig dat het het rijgedrag ging beïnvloeden. Momenteel rijdt ik met BT020's. Deze hebben in lichte mate last van het verschijnsel, maar het is goed te beperken door een iets hogere bandenspanning aan te houden. Het advies is 2,5 bar, ik heb momenteel 2,6 bar zonder negatief effect op de wegligging.
 
Ik heb je motor (GL1200) zien staan in Helmond !!!
Leuke bak !!!
Zal wel anders rijden dan je RF !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan