Nieuwe banden op mijn R1...

Rogier

MF'er
28 jun 2004
191
0
Groningen
Ik moet nieuwe banden op mijn R1 (1999). De huidige zijn redelijk afgevlakt. Ik heb nu de Continental RoadAttack eronder zitten, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik wil graag banden eronder welke sportief te gebruiken zijn. Suggesties zijn meer dan welkom.
 
Ik moet nieuwe banden op mijn R1 (1999). De huidige zijn redelijk afgevlakt. Ik heb nu de Continental RoadAttack eronder zitten, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik wil graag banden eronder welke sportief te gebruiken zijn. Suggesties zijn meer dan welkom.

Rij je veel in de regen?
Anders een gebruikte set supercorsa's eronder. Goedkoop en zeer veel grip.
 
Nieuwe R1 word geleverd met Michelin Pilot Powers...Ik heb ze ook onder me sv liggen, en ze rijden superrr. Ook wanneer het minder weer is, blijven ze strak. Bovendien lopen ze erg BOL waardoor je de band niet snel vierkant zult rijden.
 
D 207 is nog steeds verkrijgbaar, ideaal compromis volgens mij. O-)
 
Ik zou Pirelli Diablo's proberen! heb ze zelf onder mijn R1(98-er) gehad
en heb nog nooit zulke superbanden gehad! :P :P :P
 
Nieuwe R1 word geleverd met Michelin Pilot Powers...Ik heb ze ook onder me sv liggen, en ze rijden superrr. Ook wanneer het minder weer is, blijven ze strak. Bovendien lopen ze erg BOL waardoor je de band niet snel vierkant zult rijden.
Hoi HOI
Die Michelin Pilot Powers rijden die echt zo super zoals de recensie zegt op www.motorfreaks.nl :? :? In krappen bochten willen ze wel eens problemen geven omdat de voorband zo smal en bol is :? :? Is dat waar....

Heb nieuwe bandjes nodig voor mijn TL1000R. Wilde eerst met de grote massa mee gaan en er BT012 op zetten. Maar sinds die recensie wil ik die pilots wel gaan proberen. Vooral omdat ik op dit moment nog wat onzeker ben in de regen of nadat het heeft geregend. Dat geeft en heel groot contrast. Zonnetjes is knietje (bijna :( ) aan de grond. Regen is als een oma in een invalide karretje door de bocht ;(
Volgens de recensie is dat met deze band verleden tijd ??
 
nou goedie keusss
ik had eerst dus bridgestone onder mijn 98 r1

nu heb ik een 2002 R1 en met michelin bandjes die hierboven staat the pilots
nou echt perfectt

wil eigenlijk nu geenandere meer

dus doennnn



YZFR1 THE BESTT
 
Yep , ik heb ze ook gehad op mijn R6 , zijn echt super die powers , wil ze weer hebben zodra deze op zijn , ook in de regen zijn ze erg goed *D
 
Rij sinds kort met de Michelin Pilot Power achter en moet zeggen dat bevalt me prima.

Binnenkort dus ook voor :}
 
D 207 is nog steeds verkrijgbaar, ideaal compromis volgens mij. O-)
Is geen slechte band, zelf met plezier een paar sets versleten maar al een jaar of 5 oud en er zijn inmiddels echt betere banden. Pirelli Diablo, Michelin Pilot Power, Bridgestone BT014 zijn tegenwoordig de straatbanden die je moet hebben.
Dunlop komt met de D208RR en dat wordt hopelijk ook weer een goeie :} .

Gebruikte Supercorsa's is ook een aanrader, rij er zelf ook mee, in de regen gaat het nog best en bij droog wegdek is het echt fenomenaal veel grip..
 
Heb er de voorlopers van de Michelin Pilot Power onder zitten, Pilot Sport ofzoiets. Laatst mee in de regen gereden en nauwelijks verschil te merken als met droog weer. Geen rare fratsen en superstrak.

Over het algemeen vind ik Pirelli ook een van de betere banden.
 
K heb nog wel een paar gebruikte Pirelli Diablo Corsa's liggen 180 en 190. Kun je nog een heleboel wegkilometers mee rijden (paar duizend). De zijkanten zijn wat afgesleten maar t loopvlak is nagenoeg nieuw.

Met Diablo Corsa's kun je in de regen ook nog uit de voeten. Met supercorsa's lig je in no time.

Voor 50 euro per stuk zijn ze van jouw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan