Nieuwe banden voor Honda XL700va Transalp

Kluut

MF'er
21 jun 2012
36
0
Hoi!

Mijn motootje is aan nieuwe banden toe. Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan maar kom er niet uit wat voor mij een geschikte band is :?

Momenteel liggen er Continental Trail attacks op.
In de manual wordt Bridgestone Trial wing aanbevolen.

Het is een enduro moto maar ik rij tot nog toe weinig off-road.
Ik hou van een sportieve rijstijl.
Ik rij er dagelijks mee naar mijn werk, ook in de winter.
Ik ga in juni een paar weekjes toeren in Oost-europa. Het is mogelijk dat ik daar af en toe op zandwegen beland. De banden moeten daar dus ook voldoende stabiliteit geven.

Bandenmaat:
Vooraan: 100/90
Achteraan: 130/80

Met welke banden hebben jullie goeie ervaring?

Alle tips worden zeer gewaardeerd :t

Groetjes
F
 
Laatst bewerkt:
We hebben hiervoor eigenlijk het grote motorbandentopic......

Wil je allroad-banden of straatbanden?
Straatbanden rijden beter (op de weg), allroadbanden staan mooier.....

Mijn meest verkochte allroadband hiervoor is de Dunlop Trailsmart, maar ook de Pirelli Scorpion Trail II's doen het goed.

Bij straatbanden bijvoorbeeld Dunlop Streetsmart, Bridgestone BT45.
 
Pirelli Scorpion Trail 2...

Sportieve 90/10 band

Naar wat ik gelezen heb lijken deze idd de beste keus.

Ik lees wel dat deze vooral op de zwaardere moto's geplaatst worden (gs1200, tiger, ...)

Heeft het gewicht van de moto veel belang bij de bandenkeuze?

Ik zie ook dat het TL banden zijn. Mijn velgen zijn niet luchtdicht. Kan ik gewoon een binnenband gebruiken in deze TL- banden?

Grts
 
Wil je allroad-banden of straatbanden?
Straatbanden rijden beter (op de weg), allroadbanden staan mooier.....

Mijn meest verkochte allroadband hiervoor is de Dunlop Trailsmart, maar ook de Pirelli Scorpion Trail II's doen het goed.


Dat straatbanden echt zoveel beter rijden durf ik toch in twijfel te trekken, denk dat zelfs bij een sportieve rijstijl de motorrijder eerder de beperkende factor zal zijn, en niet de band... niet?

Dat allroadbanden mooier staan is een feit. ;)

Ik heb gereden met Michelin Anakee 2, Bridgestone A40 en nu met de Pirelli Scorpion Trail 2.

Van allemaal wel tevreden, al bevallen de Pirelli's mij het meest.
 
ik heb die Scorpion trail 2's besteld.

Bedankt vr de tips!

Snor ze!!
 
Dat straatbanden echt zoveel beter rijden durf ik toch in twijfel te trekken, denk dat zelfs bij een sportieve rijstijl de motorrijder eerder de beperkende factor zal zijn, en niet de band... niet?

Dat allroadbanden mooier staan is een feit. ;)

Ik heb gereden met Michelin Anakee 2, Bridgestone A40 en nu met de Pirelli Scorpion Trail 2.

Van allemaal wel tevreden, al bevallen de Pirelli's mij het meest.
Ja, straatbanden rijden echt veel beter dan allroadbanden.
De reden is simpel, vorm en karkas zijn anders.
Het karkas van een allroadband moet stijver zijn vanwege de te verwachten klappen.
Daarnaast is de vorm van een AR-band platter om te voorkomen dat hij zich makkelijk ingraaft in een losse ondergrond (zand o.i.d.).

Ik verkoop enkele duizenden motorbanden per jaar, waarvan een groot deel op AllRoads. De laatste jaren zie ik steeds vaker dat men overstapt op echte straatbanden omdat men toch nooit offroad rijdt......
 
Ik rij zelf met de Conti TKC 70, deze doen het ook op straat heel erg goed, ook in de winter.
Geven erg veel vertrouwen en de slijtage is ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan