Nieuwe banden

TwannekeTLR

MF veteraan
3 aug 2006
1.329
0
Ben binnenkort toe aan nieuwe banden voor mn gixx750 1996
zitten nu de metzeler rennsport op prima ervaring ermee maar misschien iemand anders nog beter ervaringen ergens mee??

:]
 
ja zeker lekkere bandjes maar altijd op zoek naar meer beter en sneller he O-)
 
90% procent van de sportievere rijder neemt Michelin Pilot Power...
Dus die zullen ook wel goed wezen, denk ik :z
 
Ik heb zelf de michelin Pilot Power, bevallen erg goed!
Echter heb ik geen ervaring met jouw type band, dus kan je niet zeggen wat beter is })
 
90% procent van de sportievere rijder neemt Michelin Pilot Power...
Dus die zullen ook wel goed wezen, denk ik :z
95% van die "sportieve rijders" komt al helemaal niet aan de grenzen van een mindere band en koopt Michelin Pilot Power met zo'n soort argumentatie.... De Mpp kan/zal best een goede band zijn, maar heeft daarnaast ook mazzel aan een zekere "mode-factor"... :X
 
95% van die "sportieve rijders" komt al helemaal niet aan de grenzen van een mindere band en koopt Michelin Pilot Power met zo'n soort argumentatie.... De Mpp kan/zal best een goede band zijn, maar heeft daarnaast ook mazzel aan een zekere "mode-factor"... :X
:^
Ik behoor ook lekker tot die 95% en heb daarom de 'mindere' D208RR :) . Ik ben geen kuddedier :P
 
Hmmm, ik rij met Pilot powers maar heb ook ervaring met andere banden.
Ik moet zeggen dat de pilot power met regen gewoon vele male beter is dan met welke andere band ook.
Check anders de test even die ze laatst met Motor freaks gedaan hebben.

Voor droog weer rijden maakt het idd niet veel uit, de meeste mensen komen niet aan het maximale van de banden.

Zelf vind ik 2 reden erg positief om voor de MPP te kiezen :

1 Slijtage, eerste set heeft het bij mij 16.000 Km uitgehouden en was toen pas op het slijtnokje ( dus niet helemaal tot aan het canvas )
2 Grip met nat weer / regen is super.

Heb ervaring met Dunlops type weet niet precies, Bridgestone bt-45 en met Michelin macadamiams ( of zoiets ) tot nog toe zijn de Pilot powers de meest vertrouwde banden waar ik mee gereden heb.

Vanmorgen nog driftend door de bocht gegaan ( onbedoeld ) met een SV met dunlops ... met andere motor ( meer vermogen en Pilot powers ) nooit last van gehad.

Suc6 met je keuze !
 
In de nieuwe motorwereld staat een test met sportbanden:
1. bridgestone bt014
2. metzeler sportec M3
3. Michelin Pilot Power
4. Pirelli Diablo
5. Dunlop Qualifier
6. Contineltal Sportattack
7. Avon Viper Sport

iig ik neem aan dat je sport en geen supersport banden neemt, in die klasse zijn de MPP 2CT de beste namelijk (volgens die test he)
 
In de nieuwe motorwereld staat een test met sportbanden:
1. bridgestone bt014
2. metzeler sportec M3
3. Michelin Pilot Power
4. Pirelli Diablo
5. Dunlop Qualifier
6. Contineltal Sportattack
7. Avon Viper Sport

iig ik neem aan dat je sport en geen supersport banden neemt, in die klasse zijn de MPP 2CT de beste namelijk (volgens die test he)
idd, heb ik ook gezien. de BT-014 kwam overal het beste uit. Remmen in de bochten, rijden in de regen, remmen in de regen, remmen in de bocht in de regen etc...

Slijtage is wel hoog bij de BT-014, dus vandaar dat ik nu BT-020 heb laten monteren, die zijn wat harder in het midden.

Metzeler sportec had ik op de bandit ook. Zijn ook zeer goede banden.
 
hebdie test van motorfreaks s zitten lezen zeer nuttig kan ik je vertellen
daaruit blijken die mpp 2ct het beste gevolgd door de diablos
deze had ik ook onder me blade liggen en ook daarmee goede ervaring alleen op nat wegdek probleem he zie ook de test. Denk deze keer toch maar s de nieuwe michelin proberen wie weer :]
 
In de nieuwe motorwereld staat een test met sportbanden:
1. bridgestone bt014
2. metzeler sportec M3
3. Michelin Pilot Power
4. Pirelli Diablo
5. Dunlop Qualifier
6. Contineltal Sportattack
7. Avon Viper Sport

iig ik neem aan dat je sport en geen supersport banden neemt, in die klasse zijn de MPP 2CT de beste namelijk (volgens die test he)

Ik rijd zelf ook met bt-14 voor en achter en deze bevallen super.
Heel veel zeggen idd neem PP's maar de BT-14 zijn in mijn ogen gelijkwaardig.
Ik vind ze super
:}
 
Yep...

M'n 1e setje Diablo's heeft zich 10000km bijzonder goed gedragen..
Net een vers duo eronder laten zetten..
Echt een heerlijke band.. altijd grip en vertrouwen (nat en droog)
 
beste mensen

heb jullie raad toch in de wind geslagen :)

heb er sinds kort een setje Pirelli supercorsa opliggen en moet zeggen kost wat maar dan heb je ook veel haha
het asfalt is nog redelijk koud op het moment maar heb echt bergen grip, maar goed dat ligt ook wel aan het type band.

ze slijten waarschijnlijk wel har dmaar goed dat heb ik er wel voor over haha:]
 
Asfalt koud :? Hoop voor je dat je dan ook daadwerkelijk knoerthard rijdt want anders heb je je geld een beetje weg gegooid... Is ook een mode-bandje, die SuperCorsa's.

Wat betreft die Motorwereld bandentest.... apart, heel anders als de Motorfreaks banden test...
 
In de nieuwe motorwereld staat een test met sportbanden:
1. bridgestone bt014
2. metzeler sportec M3
3. Michelin Pilot Power
4. Pirelli Diablo
5. Dunlop Qualifier
6. Contineltal Sportattack
7. Avon Viper Sport

iig ik neem aan dat je sport en geen supersport banden neemt, in die klasse zijn de MPP 2CT de beste namelijk (volgens die test he)
Ik vind de BT014 niet fijn B| ze vallen niet fijn de bocht in waardoor het gevoel van vertrouwen wegblijft.
De minder bekende Maxxis voelde veel beter aan en qua grip had ik meer dan genoeg, 1 keer bij een graad of 5 en koude banden een klein uitstapje van het achterwiel en ook een lange levensduur.
Zit nu te wachten op de MPR2 aangezien die via internet goedkoper zijn op het moment.
Het is niet om te bezuinigen op de banden maar vooral om erachter te komen wat voor mij persoonlijk het beste is. Was de Maxxis k*t geweest waren er snel andere onder gekomen, Dunlopp sucks, Bridgestone goed qua grip maar cupping voor en foute vorm achter, Maxxis boven verwachting goed en MPR2... hopen dat ze volgende week eindelijk binnen zijn B|
 
95% van die "sportieve rijders" komt al helemaal niet aan de grenzen van een mindere band en koopt Michelin Pilot Power met zo'n soort argumentatie....

Heb je ongetwijfeld gelijk in. Ik heb jaren BT020 gereden. Ben zeker geen "aan de grens" rijder, maar heb toch wel een paar momentjes met die BT's gehad. In de regen voelden ze niet prettig en ook het insturen was niet écht lekker. Toch kan ik niet zeggen dat ik zo vaak aan de grens van wat die band aan grip heeft kwam. Een ander minder punt is de gevoeligheid van die band op randjes en richeltjes.
Toch maar een keertje PP's er onder laten zetten, ongetwijfeld ben ik ook wel beïnvloed door die "hype", al heb ik er tot het laatste moment aan getwijfeld, zo'n sportieve rijder ben ik ook weer niet. Ik hoor dus absoluut bij die 95% van jou.

Resultaat? Een wéreld van verschil. Insturen is veel beter. De banden geven veel meer vertrouwen. Geen slippertjes meer, geen "wakkelig" gevoel bij bochten rijden in de regen. Ze rijden nog comfortabeler ook.

Alleen maar "hype" of??????
 
95% van die "sportieve rijders" komt al helemaal niet aan de grenzen van een mindere band en koopt Michelin Pilot Power met zo'n soort argumentatie.... De Mpp kan/zal best een goede band zijn, maar heeft daarnaast ook mazzel aan een zekere "mode-factor"... :X
Maar het gevoel is er wel beter door, als jij een bandje met een hoop grip hebt, weet je dat je blijft plakken, met een bandje met minder grip heb je miss minder vertrouwen..
 
95% van die "sportieve rijders" komt al helemaal niet aan de grenzen van een mindere band en koopt Michelin Pilot Power met zo'n soort argumentatie.... De Mpp kan/zal best een goede band zijn, maar heeft daarnaast ook mazzel aan een zekere "mode-factor"... :X
truuueee!!
 
Heb ook sinds 2 weken Pilot Powers eronder hiervoor BT014, ik vindt dat de Pilot Powers betere grip hebben.(is natuurlijk mijn mening).
En nooit aan de grens, zo hoort het toch ook zou wat moois zijn als je van de weg raakt en dan langs de kant van de weg zit of ligt te bedenken had ik nu maar wat meer uitgegeven.
Wel zie ik dat op alle nieuwe banden de nieuwste technieken worden toegepast buiten de compound-samenstelling zie je ook een slimmer profiel verschijnen geen dwarsprofiel meer weet nog goed dat mijn BT45 voorband eraf ging doordat hij ging cuppen als een gek (zonde van al dat rubber wat je dan weggooit).
 
Terug
Bovenaan Onderaan