nieuwe banden

Ericb

Rookie
11 feb 2003
26
0
Leeuwarden
Ik heb een paar nieuwe Metzelers erom liggen. Nu weet ik
dat je voorzichtig moet rijden met nieuwe banden maar
hoelang moet je dat doen?
 
Voornamelijk op het begin in de bochten rustig aan doen. Bij het rechtdoorrijden is natuurlijk de coating snel afgesleten.
Ik gok zo een 100 a 200 kilometer (meer dan genoeg).
Succes met het rubberen !!!! :)
 
je kunt met een doek met remmenreiniger even de banden afnemen zodat de ergste laag eraf is...
 
Ik ga meestal op een plaatselijk industrieterrein de banden inrijden. Rondjes linksom, rondjes rechtsom, gewoon tot alle gladde glibber eraf is.
 
Ik zou met Metzler banden altijd oppassen! :+

Nu ff serieus, het midden gaat vanzelf, en dan langzaam
steeds een stukje erbij pakken tot je aan de rand komt...
Kan idd best wel 100km zijn.

Veel veilige km's :]
Eric
 
mijn dealer doet altijd na opleggen nieuwe band even met een ontvetings spul de banden af en dan 200 km rustig rijden.

veel leuke en veilige km
 
Die km's zijn natuurlijk blablabla...
Als je alleen 2000 km autosnelweg rijd, en daarna een klaverblad knietje wil leggen, lig je dus gewoon op je gezicht.
Gewoon iedere keer iets meer "glim" pakken tot het helemaal weg is :)

Edit: Hoe goed werkt die remmenreiniger eigenlijk? En is dat niet slecht voor je band?
 


Edit: Hoe goed werkt die remmenreiniger eigenlijk? En is dat niet slecht voor je band?


Ja is heeeel slecht voor je banden, het lost nl. rubber op dus niet alleen dat glimmende laagje. Lijkt me dus niet echt lekker om op je banden te spuiten.
 
Damn zo lang ?
Ik ga altijd een groot parkeerplaats opzoeken, rijd daar een paar rondjes. Even de glimrandjes wegrijden. Dan de eerste 20 km`ers ofzo rustig aan doen en gewoon gassen.
 
Damn zo lang ?
Ik ga altijd een groot parkeerplaats opzoeken, rijd daar een paar rondjes. Even de glimrandjes wegrijden. Dan de eerste 20 km`ers ofzo rustig aan doen en gewoon gassen.
Das precies wat ik bedoel met mijn opmerking dat km's blabla zijn in deze. Wat jij doet, doe ik ook met nieuwe banden. Eerst een route rijden waarop ik iedere keer wat verder ga, om te zorgen dat ik zo snel mogelijk van die glim af ben. Als die weg is, is het allemaal ok :)
En dat kan al na 15 km zijn (met je parkeerplaats tactics :) ), maar net zo goed pas na 1000 bij wijze van spreken. *D
 
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat een schuurpapiertje ook wonderen verricht op een nieuwe band. Natuurlijk niet te grof schuurpapier.
 
gisteren nieuwe band eronder laten leggen: BT090

2 uur overgedaan die arme man..
alles was klaar, band zat er onder, hij liep met de fiets naar buiten terwijl ik stond af te rekenen. (145 euro :} )
zie ik hem weer rechtsomkeerd maken, gelijk denk ik van; dat heb ik natuurlijk weer. en jahoor, de band liep tegen de achterbrug aan |(
hij is 2 uur bezig geweest met wat draai en freeswerk om de boel passend te maken, er bleek het een en ander krom te zijn aan de as waar de schijf oa doorheen gaat. Ik wist van niets, had hem zo gekocht...
Maar 2 uur later en geen cent meer stond ik dan echt buiten met mn fonkelnieuwe band *D
echt petje af voor deze man, hij had net zo goed de boel kunnen laten zitten... (de band draaide gewoon)
super zaak: Koppes in Alkmaar :}
 
Vandaag mijn Savage opgehaald, met bibberende benen erop gestapt (zie nieuwe gebruikers) Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een nieuwe achterband!!
Mijn "zenuwen" daar verteld, en wat bleek toen ik mijn super mooie Savage kwam halen??? Ze hadden de band al voor me "ingereden"!!!!(inderdaad over het industrieterrein en bochies draaien)
 
Zal wel aan mij liggen maareh, ik heb daar echt nooit 100 km/remmenreiniger/schuurpapier voor nodig gehad. Gewoon warm rijden en iedere bocht wat platter. Rijd tegenwoordig met gebruikte banden, dan heb je dat "probleem" dus helemaal niet.
Remmenreiniger is helemaal niet slecht voor je band!
 
gisteren nieuwe band eronder laten leggen: BT090

2 uur overgedaan die arme man..
alles was klaar, band zat er onder, hij liep met de fiets naar buiten terwijl ik stond af te rekenen. (145 euro :} )
zie ik hem weer rechtsomkeerd maken, gelijk denk ik van; dat heb ik natuurlijk weer. en jahoor, de band liep tegen de achterbrug aan |(
hij is 2 uur bezig geweest met wat draai en freeswerk om de boel passend te maken, er bleek het een en ander krom te zijn aan de as waar de schijf oa doorheen gaat. Ik wist van niets, had hem zo gekocht...
Maar 2 uur later en geen cent meer stond ik dan echt buiten met mn fonkelnieuwe band *D
echt petje af voor deze man, hij had net zo goed de boel kunnen laten zitten... (de band draaide gewoon)
super zaak: Koppes in Alkmaar :}
had je hem ook daar gekocht ??
 
Ik ga meestal op een plaatselijk industrieterrein de banden inrijden. Rondjes linksom, rondjes rechtsom, gewoon tot alle gladde glibber eraf is.
100% mee eens...
10 tot 20 km ....is voldoende...
paar keer lekker hard optrekken...
paar keer hard remmen...(wel ff opbouwen)
dan bochtjes op een industrie terrein...gewoon rustig aan...
en dan kan je lekker tuffen
 
Terug
Bovenaan Onderaan