Nieuwe bandentest !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

van dat ie in techniek hoort heb je zeker gelijk. Dat ie eigenlijk een slotje moet ook, maar aangezien ik dit topictitel wel handig vind en jouw url verder niet meteen terugvind laat\'k hem lekker open :P
 
Toevallig heb ik die super corsa sc2 al een tijdje op mijn R1 zitten,dat hij erg goed is wist ik al maar de beste hhhhmmmmmmm geeft toch een goed gevoel.
De michelin race pilot had ik hiervoor,niet echt tevreden wel zeer goede grip maar de voorband is niet echt stabiel.
Maar monteer alleen deze sloffen als er circuitdagen mee worden gereden,met b.v de bt 010 ben je op de weg beter uit,word o.a sneller warm en beter waterafvoer bij nat wegdek.
 
die evo\'s zijn zo zacht dat ze plakken als hell...maar de levensduur is 3x nix...

en de rennsport kost 600gld bij een gemiddelde bandenboer...en een bt010 110 gld minder...

rennsport ga je niet mee rijden als het vet regend....met een bt010 wel...

ik vind dat dit een appel/peren test is....
en het zijn ideale omstandigheden...

super asfalt...
droog
en warm weer...



Iedereen loopt steeds te pochten dat die bt 010\'s het zo goed doen, maar zo te zien kan ik beter bij m\'n evo corsa\'s blijven.
 
ik heb nu zelf ook BT010 er op liggen bevallen me goed , maar zou graag de evo\'s of de rennsports een keer willen uitproberen , maar als deze bijv nog geen 2000km meegaan, dan is het een duur grapje
 
Inderdaad, er worden twee soorten banden door elkaar getest, daar moet je wel even op letten.

Semi-circuit banden doen het altijd beter bij mooie omstandigheden, maar als je je motor niet alleen gebruikt met mooi weer, maar ook voor vakanties weet je nooit wat je tegen komt, tropische regenbui, s\'morgens in de bergen met 5 graden, een normale manier van rijden om je banden een beetje op temp. te krijgen en dergelijke dingen.

Maar een beetje motorrijder kan de verschillende banden toch wel uit elkaar houden??
 
iemand nog een advies voor een cb 600 hornet ?? ligt nu achter een mezler op maar is aan vervanging toe (17\" zelfde bandenmaat als de fireblade)
Is het inderdaad zo dat je het beste een band kunt nemen met in het midden een hardere- en aan de zijkanten een zachte-compound ?

gr.

niek
 
meeste banden/velg zij 17 inch , de breedte is bij de hornet hetzelfde als bij de fireblade nl 180, hornets voor 2000 hadden voor een 16 inch band, net als de fireblade voor. nu is dat voor en achter 17 inch

ik zou voor de BT010 gaan op de Hornet!

ze zouden eigelijk een test moeten doen met goed weer en slecht weer(regen) en daar de beste band uit laten kiezen (allround , sportief)
 
Terug
Bovenaan Onderaan