Nieuwe bandjes

Twan Arnts

Die hard MF'er
24 nov 2005
709
0
Druten
Hallo,

Komend seizoen ga ik op een '03 R1 racen, er liggen nu nog 'gewone' mpp straat banden op. Standaard is de achterband 190, 50, zr17 nu wordt er aangeraden om er een 180 band op te laten leggen omdat dit de stuur eigenschappen zou verbeteren!!!

Wie kan mij wat meer vertellen over een goeie banden keuze? Wat zijn jullie ervaringen met het rijden met een smallere banden maat? Wat is wijsheid: nieuw setje kopen of met 'goeie' 2de hands gaan rijden?

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Twan.......
 
Hallo,

Komend seizoen ga ik op een '03 R1 racen, er liggen nu nog 'gewone' mpp straat banden op. Standaard is de achterband 190, 50, zr17 nu wordt er aangeraden om er een 180 band op te laten leggen omdat dit de stuur eigenschappen zou verbeteren!!!

Wie kan mij wat meer vertellen over een goeie banden keuze? Wat zijn jullie ervaringen met het rijden met een smallere banden maat? Wat is wijsheid: nieuw setje kopen of met 'goeie' 2de hands gaan rijden?

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Twan.......

De 190 versie van de SC zijn al standaard in 55 hoogte :Y :Y

Heb zelf ook geen goede ervaring met de 190/50 daarom ook overgestapt naar de 180/55. Heb net 2 nieuwe 190/50 SC en Rennsport gekocht dus ff kijken hoe dat bevalt
 
Hallo,

Komend seizoen ga ik op een '03 R1 racen, er liggen nu nog 'gewone' mpp straat banden op. Standaard is de achterband 190, 50, zr17 nu wordt er aangeraden om er een 180 band op te laten leggen omdat dit de stuur eigenschappen zou verbeteren!!!

Wie kan mij wat meer vertellen over een goeie banden keuze? Wat zijn jullie ervaringen met het rijden met een smallere banden maat? Wat is wijsheid: nieuw setje kopen of met 'goeie' 2de hands gaan rijden?

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Twan.......

Goeie tweedehands bestaan niet als het over banden gaat.
En voor de prijs hoef je het niet te laten :Y
Met een 180 band stuurt ie iets lichter maar het verschil is niet heel groot.
Theoretisch moet je motor ook platter gelegd worden met een bredere band om dezelfde bochtsnelheid te hebben.
Ik heb zelf altijd met een 180 band gereden op mijn R1.
 
Als ik de verhalen zo hoor kan ik er beter een 180/55 opleggen voor de betere stuur eigenschappen....

Blijft mijn vraag: waarom leggen ze er standaard 190/50 op? Moet ik het vinden in een groter raakvlak, dus veiliger en stabieler....?

Zijn er misschien nog meer ZAC-ers en CUP-ers met goeie adviezen, en dan wil ik graag wat meer weten over merk, type en compound?

Wederom bedankt mensen......
Twan
 
Als ik de verhalen zo hoor kan ik er beter een 180/55 opleggen voor de betere stuur eigenschappen....

Blijft mijn vraag: waarom leggen ze er standaard 190/50 op? Moet ik het vinden in een groter raakvlak, dus veiliger en stabieler....?

Zijn er misschien nog meer ZAC-ers en CUP-ers met goeie adviezen, en dan wil ik graag wat meer weten over merk, type en compound?

Wederom bedankt mensen......
Twan

Hij stuurt alleen lichter, met een 190 band heb je iets meer rubber op de weg.
 
Hiervoor heb ik 6 jaar op een GSX-R 1100 gereden met een 180/55 achterband. Zelf denk ik dat het dan makkelijker overstappen wordt naar de R1 wanneer je met dezelfde achterband gaat rijden of is dat larie.....?
 
Terug
Bovenaan Onderaan