nieuwe bandjes!?

636 RS

Rookie
23 aug 2006
2
0
Maastricht
Ik wil nieuwe banden bestellen via internet, maar de maat voorband die op mijn m otor ligt zie ik niet op internet staan. Mijn voorband is 120/65. Zou het enig verschil maken als ik er een 120/70 onder gooi? En zou het mogelijk zijn ipv een 180 een 190 achterband er onder te leggen? Het betreft een zx-6r 636.

Thanx!
 
Ik wil nieuwe banden bestellen via internet, maar de maat voorband die op mijn m otor ligt zie ik niet op internet staan. Mijn voorband is 120/65. Zou het enig verschil maken als ik er een 120/70 onder gooi? En zou het mogelijk zijn ipv een 180 een 190 achterband er onder te leggen? Het betreft een zx-6r 636.

Thanx!
Zou in feite niet uitmaken denk ik? Die 2e maat is altijd je hoogte in percentage van de breedte. Als je dus een 120 band hebt is het 65 of 70 procent hiervan de hoogte. Reken uit je verschil! 6 milimeter dus uit mn hoofd hoger. Heb je deze clearance in je spatbord, gewoon doen.

Achter heb je het over breedte, dus dan is het belangrijk dat je achterbrug genoeg ruimte bied als ook je ketting bijvoorbeeld. Naarmate de breedte toeneemt stijgt ook de hoogte he, vergeet niet.

Meten is weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan