Nieuwe banners

meer dan dit wordt het niet ;)
Je zult hier dus nooit die irritante pop-ups e.d. voorbij zien komen.
Nou geef mij maar een popup bij het beginscherm, ik vind een banner op deze plaats hoogst iritant. Ik stort liever 10 euro per jaar ofzo.
 
Er staat al jaren een banner op MF. Onderaan de pagina. We hebben afgelopen jaar flink moeten investeren in hardware tgv de groei van het forum. Waarbij soms zelfs geld voorgeschoten is door leden van de crew. Om in de toekomst niet in de problemen te komen in geval van verdere groei of bijv. hardware defecten, is het noodzakelijk dat er geld binnenkomt. Anders kon het wel eens veel sneller afgelopen zijn met MF dan via het doemscenario wat jij omschrijft.

Om de continuiteit te kunnen waarborgen hebben we voor deze oplossing gekozen. Op deze manier kan MF onafhankelijk blijven zonder gebruik te maken van allerlei enge, opdringerige reclame technieken.

Maar eigenlijk geef je hiermee wel aan dat er een kern van waarheid in mijn post zit.
"Er staat al jaren een banner op MF. Onderaan de pagina" , zijn jullie daar niet ook mee begonnen met in het achterhoofd het plan niet meer reclame te plaatsen?

Ik zeg niet dat het slecht is en heb er echt geen moeite mee dat jullie reclame gebruiken om geld in kas te krijgen, maar echt lekker lezen doet het niet met constant zo'n knipperend reclameblok boven in beeld.
Wellicht is het ook een idee (is geloof ik al eens geschreven) om van de (vaste) bezoekers op bijvoorbeeld de Mega meeting een kleine bijdrage te vragen.
Als iedereen een bedrag schenkt dat zijn of haar portemonee kan missen dan zou dat behoorlijk kunnen oplopen.


Ik denk dat de meeste gebruikers op mf graag een steentje willen bijdragen om de boel in de lucht te houden.
 
Misschien de stickers en de t-shirts meer promoten :? Overal een paar eurootjes bovenop? Standje op de mega-meeting (zien kopen, doet kopen)?
 
Nou geef mij maar een popup bij het beginscherm, ik vind een banner op deze plaats hoogst iritant. Ik stort liever 10 euro per jaar ofzo.
Als vraag aan de crew op basis van bovenstaande: Zou het voor MF rendabel zijn om (net zoals bij o.a. Tweakers) een betaalde versie zonder banners en een gratis versie met banners van de site te hebben?

Betaald: Stickertje, geen banners, email alias?
Niet betaald: Banners zoals het nu is.

Is maar een ideetje (dat jullie vast zelf ook al bedacht hadden) :)
 
Hmm, ik zie wat commentaar over de plek van de banner. We hebben deze plek juist gekozen omdat het nu maar een half-size banner is en omdat het geen extra ruimte vergt.
Dat snap ik inderdaad wel, ik vind de balk alleen gruwelijk iritant op die plaats, je kijkt er cnstant tegen aan. Zou het niet mogelijk zijn de balk helemaal bovenaan de pagina te plaatsen?
 
Dat snap ik inderdaad wel, ik vind de balk alleen gruwelijk iritant op die plaats, je kijkt er cnstant tegen aan. Zou het niet mogelijk zijn de balk helemaal bovenaan de pagina te plaatsen?
Tuurlijk. Maar dat hebben we dus juist niet gedaan, omdat het dan een hoop extra ruimte in beslag neemt. Dit leek ons de fraaiste en minst irritante oplossing. Het is nu ook maar een half-size (234x60 ipv 468x60)/
 
Tuurlijk. Maar dat hebben we dus juist niet gedaan, omdat het dan een hoop extra ruimte in beslag neemt. Dit leek ons de fraaiste en minst irritante oplossing. Het is nu ook maar een half-size (234x60 ipv 468x60)/

Nou dan verschillen we op dat punt heleaas van mening, ik vind het hoogst iritant. Maaargoed het gaat erom wat de meerderheid vind gelukkig :)
 
Noodzakelijk kwaad :?

[me]Sjoske is best bereid een financiele bijdrage te leveren voor gebruik van het forum. Misschien tijd voor een polletje?[/me]
 
Ik zit nou al een half uur naar die balk te staren, maar nog geen banner gezien.
Er zat toch ook altijd een motor in die balk, die is ook weg. :?
 
Maar eigenlijk geef je hiermee wel aan dat er een kern van waarheid in mijn post zit.
"Er staat al jaren een banner op MF. Onderaan de pagina" , zijn jullie daar niet ook mee begonnen met in het achterhoofd het plan niet meer reclame te plaatsen?

Ik zeg niet dat het slecht is en heb er echt geen moeite mee dat jullie reclame gebruiken om geld in kas te krijgen, maar echt lekker lezen doet het niet met constant zo'n knipperend reclameblok boven in beeld.
Wellicht is het ook een idee (is geloof ik al eens geschreven) om van de (vaste) bezoekers op bijvoorbeeld de Mega meeting een kleine bijdrage te vragen.
Als iedereen een bedrag schenkt dat zijn of haar portemonee kan missen dan zou dat behoorlijk kunnen oplopen.


Ik denk dat de meeste gebruikers op mf graag een steentje willen bijdragen om de boel in de lucht te houden.


Noujah als iedereen bij de Mega Meeting nou 1a2 euro aan MF overhandigd })
Een soort massale donatie, tsja 1a2 euro heeft iedereen wel bij zich en kan die toch wel missen???Ik stem voor

[me]smitjr heeft al wat stickers en T-shirt gekocht ter support *D [/me]
 
Noujah als iedereen bij de Mega Meeting nou 1a2 euro aan MF overhandigd })
Een soort massale donatie, tsja 1a2 euro heeft iedereen wel bij zich en kan die toch wel missen???Ik stem voor

[me]smitjr heeft al wat stickers en T-shirt gekocht ter support *D [/me]


Ik zal het nog wat mooier maken, als iedereen die bij de mega-meeting aanwezig is nou eens 5 Euro (11 gulden voor hen die een beetje achter lopen) doneert.

Tel maar eens uit wat er in kas komt.
 
Ach, op die manier stoort het niet echt, dus mijn zegen hebben jullie. Ik ben het er wel mee eens dat ik pop-up en overlay dingen erg irritant vind, maar dit is geen probleem.
 
De donaties van de eerste keer waren natuurlijk helemaal fantastisch (hiervoor zijn we nu wat zaken aan het invoeren, er komt 'iets' voor terug), maar ervan kunnen bestaan is moeilijk. Donaties zijn geen constante bron van inkomsten.

En schrik niet hoeveel geld er nodig is...ga maar eens kijken wat een Appro-server kost...
Als iedereen op komt dagen bij de megameeting die zich nu ingeschreven heeft, en die zouden allemaal €5 betalen, dan zouden kunnen we net een basisuitvoering betalen :X
Daarom is een bannering een goede en constante manier om geld binnen te halen.

Het idee van een niet- en een welbetalende bezoeker is natuurlijk mogelijk, maar we zouden dan eerst uit moeten zoeken hoeveel werk dat is om dat in te bouwen. Daarnaast komen de administratieve handelingen er nog bij...
Het idee is goed, maar of het haalbaar is, dat is een tweede...

Maar eigenlijk geef je hiermee wel aan dat er een kern van waarheid in mijn post zit.
"Er staat al jaren een banner op MF. Onderaan de pagina" , zijn jullie daar niet ook mee begonnen met in het achterhoofd het plan niet meer reclame te plaatsen?
Nee, juist niet! Ik heb altijd geroepen dat de kans bestond dat er een banner bovenaan zou komen te staan. Een adverteerder neemt geen genoegen met een banner onderaan, wat op zich logisch is natuurlijk, want hij valt absoluut niet op.
 
Kunnen de mods niet gewoon het banknummer van MF in hun sig zetten???
Banner vinnik ook ok, maar alle inkom die je kunt genereren (2 x nakijken dat woord) is meegenomen.
We hebben op treffens een clubtank, daar zit na een weekend altijd wel een leuk bedrag in. Misschien een potje op de megameeting???
 
Ik heb helemaal geen moeite met een banner. Ik zit toch nooit naar het beginscherm te staren dus ik zie hem amper.

Maar zodra ik ergens op moet klikken vind ik het heel snel irritant worden.

Contributie vind ik geen goed plan. Het gaat dan al snel commercieel worden en ik denk niet dat dat de sfeer ten goede komt hier. En ook verwacht ik dat het leden aantal dramatisch terug loopt als je moet gaan betalen.

Een soort van collecte bus tijdens meetingen vind ik wel een goed plan.
Of als er plotseling veel geld nodig is geloof ik ook wel in vrijwillige donaties. Maar ik snap dat jullie hier niet op kunnen bouwen.
 
Het is wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan