Nieuwe bedrading inpakken waarmee ??

Kokkie

MF veteraan
8 mei 2002
2.079
1
Beste MFérs,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar "iets" om bedrading mee in te pakken.

Als je een motor koopt zitten al je bedrading in van die mooie plastic hoesjes geschoven, nu heb ik mijn bedrading vernieuwd, met het probleem dat alle draden losliggen.
Nu kan ik natuurlijk gaan tapen, of een badkamerslang gebruiken :+ (vast een antwoord voor de lollige MFérs)maar dat is niet dé oplossing.

Ik ben al geweest in zaken waar ze autoradio's verkopen, alle bouwmarkten afgeweest, en natuurlijk een aantal motorzaken die als antwoord hadden "gebruik gewoon een paar meter krimpkous van ;( euro de meter.
Met het resultaat ;( niets gevonden

Wie heeft er dé oplossing :}


Groetjes Kokkie
 
spy-wrap *D
je kent vast de ty-wrap ?
spy-wrap is een band (kunstof) die spiraalvormig is
deze wikkel je dan om de draden heen en dan bundel je alle draden bij elkaar
kost wat maar dan heb je ook wat

Nog nooit van gehoord Peter,waar koop je dat :? maare ik heb wel zoiets gezien bij gamma voor je douche slang :+
Gelukkig heb ik niet zoveel draden in te pakken.

Maar je brengt me wel op een goed idee, nl deze: op de fiets had je vroeger ook van dat soort wokkelachtige dingen die je om je remkabel heen deed, dat kan ik natuurlijk ook proberen.
 
spy-wrap *D
je kent vast de ty-wrap ?
spy-wrap is een band (kunstof) die spiraalvormig is
deze wikkel je dan om de draden heen en dan bundel je alle draden bij elkaar
kost wat maar dan heb je ook wat
:^

Goed spul. Is alleen niet echt vocht dicht. Maar als het alleen is om de draden bij elkaar te houden is het erg handig. Vooral ook omdat je makkelijk één of meer draden tussen de windingen vandaan kunt laten komen waar dat nodig is.

Voor het idee:

5922.jpg
 
Krimplous is niet echt meer een oplossing denk ik zo, aangezien je dan alles weer moet loshalen. Moet toch over het uiteinde geschoven worden. ;)

Ik zou dan idd voor onze TLSman-oplossing gaan.
 
Aftapen met zelfvulcaniserende tape werkt ook makkelijk.

inderdaad in mijn ogen ook dé oplossing!

ideaal spul en werkt super!!

edit: je haalt dit bij een automaterialenzaak, iets oprekken waardoor het aan zichzelf kleeft en zo pak je het netter in dan met een rolletje tape ofzo waar meestal kreukels e.d. inkomen.
 
Laatst bewerkt:
Aftapen met zelfvulcaniserende tape werkt ook makkelijk.


hahaha
vulcanieserende tape. wel leuk spul, maar kost goud geld, en dan heb je een meter ofzo. als je dat wil gebruiken voor je bedrading ben je een vermogen kwijt. wel heeel geinig spul. een keer het gereedschap van mijn collega mee ingetaped.

maar ik gebruik gewoon heel dikke tape, werkt prima, niet 100% waterdicht, maar veroorzaakt geen problemen.

die spy rap ofzo. is idd leuk om heel netjes kabels weg te werken, en zeker niet te duur, maar ook niet waterdicht. aan de andere kant hoop ik dat de draden zelf wel waterdicht zijn. dus misschien toch een optie
 
De kabels zitten met stekkertjes en de krimpkous is ruim genoeg om die er door te krijgen

zelf liep ik tegen het probleem aan dat wanneer de stekkertjes makkelijk door de krimpkous gingen, de krimpkous zo overbemeten was dat het niet netjes sloot bij verwarmen.

zelf onlangs vrij druk geweest met zowel de electronica van de soes als de honda, uiteraard veel met krimpkous gedaan maar vind die tape echt subliem!
 
Terug
Bovenaan Onderaan