Pas geleden hier al wat gepost over supermotard etc.. en nu heb ik er gisteren eentje gekocht :D
Een originele HM 450F, oftewel de Honda CRF450 op kenteken. Zo'n ding rijdt echt super!
Het was uiteraard geen nieuwe, en er moeten daarom ook nog wel wat dingetjes aan gebeuren.
1 van m'n grootste problemen zijn de banden.
Probleem 1:
Maxxis Preso Supermotard band, waarschijnlijk is deze band verduurt, zit namelijk al 5 jaar op de motor en er is afgelopen jaar ook niet mee gereden. Band vertoont droogtescheurtjes net als je weleens bij oude fietsbanden ziet.
Probleem 2:
Dit hebben veel mensen las ik al wel (met supermotards). De ketting loopt tegen de achterband. En niet zo'n beetje ook. De band is echt 10mm te breed (aan 1 kant al!).
Het is een Bridgestonde Battlax BT023R, 160-60-17 (maar met de rolmaat meet ik +/- 175 breed)
Nu las ik al een paar oplossing zoals het tandwiel spacen (met gewone ringetjes?)
Velg iets uit het midden stellen?
Graag hoor ik meer oplossingen of how-to's :D
De velgen zijn trouwens beide van Excel met Talon naven.
Probleem 3:
Koppeling ontkoppeld niet helemaal. Dus wil zachtjes vooruit rijden in z'n 1. Na veel googlen blijkt dit niet echt een probleem, blijkbaar hebben veel crossmotoren en dus ook de crf450 hier veel last van.
Weet dus ook niet echt of dit een probleem is. Zie zoveel mensen die hier last van hebben en alles al hebben geprobeerd, zelfs compleet nieuwe koppelingen. Probleem blijft. Wellicht omdat je op het circuit toch niet (lang) de koppeling in houdt, alleen bij de start
Verder wat kleinigheidjes zoals de splinternieuwe teller die ik erbij kreeg even aansluiten etc.
Straks ga ik voor de zekerheid even de klepspeling controleren en een beurt geven.
(kreeg er nieuwe filters en nieuwe flessen putoline olie bij + veel reserve delen)
Zal proberen vanavond even foto's te posten als 'ie er wat netter bij staat :D
Een originele HM 450F, oftewel de Honda CRF450 op kenteken. Zo'n ding rijdt echt super!
Het was uiteraard geen nieuwe, en er moeten daarom ook nog wel wat dingetjes aan gebeuren.
1 van m'n grootste problemen zijn de banden.
Probleem 1:
Maxxis Preso Supermotard band, waarschijnlijk is deze band verduurt, zit namelijk al 5 jaar op de motor en er is afgelopen jaar ook niet mee gereden. Band vertoont droogtescheurtjes net als je weleens bij oude fietsbanden ziet.
Probleem 2:
Dit hebben veel mensen las ik al wel (met supermotards). De ketting loopt tegen de achterband. En niet zo'n beetje ook. De band is echt 10mm te breed (aan 1 kant al!).
Het is een Bridgestonde Battlax BT023R, 160-60-17 (maar met de rolmaat meet ik +/- 175 breed)
Nu las ik al een paar oplossing zoals het tandwiel spacen (met gewone ringetjes?)
Velg iets uit het midden stellen?
Graag hoor ik meer oplossingen of how-to's :D
De velgen zijn trouwens beide van Excel met Talon naven.
Probleem 3:
Koppeling ontkoppeld niet helemaal. Dus wil zachtjes vooruit rijden in z'n 1. Na veel googlen blijkt dit niet echt een probleem, blijkbaar hebben veel crossmotoren en dus ook de crf450 hier veel last van.
Weet dus ook niet echt of dit een probleem is. Zie zoveel mensen die hier last van hebben en alles al hebben geprobeerd, zelfs compleet nieuwe koppelingen. Probleem blijft. Wellicht omdat je op het circuit toch niet (lang) de koppeling in houdt, alleen bij de start
Verder wat kleinigheidjes zoals de splinternieuwe teller die ik erbij kreeg even aansluiten etc.
Straks ga ik voor de zekerheid even de klepspeling controleren en een beurt geven.
(kreeg er nieuwe filters en nieuwe flessen putoline olie bij + veel reserve delen)
Zal proberen vanavond even foto's te posten als 'ie er wat netter bij staat :D