Nieuwe bike! CRF450 SM

Nee, deze was van mij
580491_483980921643354_832445583_n.jpg
 
Eerste spulletjes zijn besteld.

Uiteraard had ik net 2 nieuwe banden laten leggen. Nu heb ik vanmiddag ook een Hotcams stage 2 besteld en een radiale rempomp :D
 
niemand eigenlijk knipperlichten erop? en nooit op aangehouden? Is toch verplicht na 1996? En zeker als een politiemagneet als deze motoren..(ik kan bijna echt niet normaal doen als ik hiermee rij, maar dat is aan mijzelf)
 
Geen richtingaanwijzers, geen claxon en geen spiegels ;-)

Ik rij ook niet veel op de straat dan. Geen problemen tot nu toe.
 
De 'oudere' honda's die omgebouwd werden hebben vaak een systeem van trailtech (lichtspoel). Nu gebruiken ze standaard wisselspanning, en ik vind dat dus zwaar kut.

Heb nu van trailtech een wissel-naar-gelijkspanning omvormer besteld. Dan kan ik ook nog een een kleine accu gebruiken.

Ik zou het wel fijn vinden als er knipperlichten op zaten, niet alleen voor politie maar ook voor m'n eigen veiligheid. Nu ik er een aantal uurtjes mee heb gereden merk ik dat het niet handig is + ik wek veel irritatie op bij mijn mede weggebruikers.


Vandaag trouwens de Hotcams stage 2 geïnstalleerd. Echt merkbaar veel meer power :D
Alleen ben nu bezig met de hele carburateur reinigen en opnieuw afstellen. Er zat een sproeier 182 in. Terwijl standaard 165 is. Toch was de bougie aan de witte kant. Luchtschroef stond 3 hele slagen open...

Dus morgen even alles terug in elkaar. Luchtschroef netjes op 1,5 slag en dan nog een klein beetje fine-tunen. Misschien gelijk even een paar sproeiers halen om af te stellen :D
 
niemand eigenlijk knipperlichten erop? en nooit op aangehouden? Is toch verplicht na 1996? En zeker als een politiemagneet als deze motoren..(ik kan bijna echt niet normaal doen als ik hiermee rij, maar dat is aan mijzelf)


Inderdaad wel raar. Want ik heb nu van HM moto italie het kabelschema doorgestuurd gekregen. En deze motor is anno 2003 gewoon geleverd zonder knipperlichten.
Wel met claxon (sommigen dan, ook niet allemaal).

Vreemd dat ze dan wel typegoedkeuring hebben gekregen in Nederland?
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het bij 4takt een omgekeerde procedure tov 2takt.
 
Luchtschroef (of bij een 4-takt brandstofschroef) hoort normaal 1,5 slag. Dan nog iets fine tunen. Maar nooit minder dan 1 slag of meer dan 2 slagen open.

Vandaag de hele carburateur eraf gehaald, compleet uit elkaar en alles schoongemaakt.
Toen verzoop de motor met sproeier 182 :s Bougie helemaal zwart.
Nu een 170 erin en hij loopt perfect, bougie kleurt nu ook heel mooi!

De motor wordt steeds beter. Nieuwe nokkenas rijdt ook heel erg lekker :D
 
Ik zou mijn vragen zetten bij het onderhoud van de rest van de motor, altans alles goed checken.

Je bent toch een behoorlijk hersenloze sjonnie, dat als een ketting wordt weggedrukt door de band, dat je hier gewoon mee gaat rijden :X .

Door een ketting geleider van een XR650 te monteren, met een opstaand randje. (extra gaatje tappen en boren) Honda: 52170-MBN-670
Kun je voorkomen dat de ketting de band raakt. Heb ik met mijn CRFX van HM destijds ook gedaan.
 
Ketting raakt de band niet meer nu met een 150 band :)

Ondertussen de hele motor van top tot teen uit elkaar gehaald :D

Echt superveel vervangen, nu de motor weer in elkaar gezet. Alle kappen in het zwart erop gezet, radiale rempomp erop gezet etc.
Nu nog even wachten op wat elektronica onderdeeltjes :D
 
Jazeker!

Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb:
- grote beurt (om de 500km :P)
- voorpoten volledig gereviseerd
- achterbrug + link-systeem gereviseerd (nieuwe lagers, aantal zat speling op)
- groter voortandwiel, kleiner achtertandwiel gemonteerd
- zwarte kappenset erop
- acerbis voorspatbord erop
- van AC naar DC gemaakt --> accu gemonteerd + alle bedrading vernieuw
- nieuwe kentekenhouder + verlichting
- nieuwe kettinggeleiders
- HOTCAMS Stage 2 nokkenas gemonteerd + kleppen gesteld
- carburateur schoongemaakt en opnieuw afgesteld
- DEP S7 einddemper, 15cm ingekort + nieuwe demperwol
- nieuwe banden (voor en achter, Michelin pilot power 2ct)
- voorpoten zwart gemaakt
- remblokken vervangen
- remvloeistof vervangen
- nieuwe koplamp gemonteerd

Zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar zoals je ziet zat er stiekem nog aardig wat werk aan de motor. Voordeel is dat ik nu wel weet dat deze 100% is!

Wat ik deze week nog ga doen:
- vering voor en achter helemaal afstellen


Verder nog aan m'n supermoto skills werken :D
Wheelie lukken steeds beter, kan al aardig lange stukken doen!
Nu probeer ik het driften onder de knie te krijgen, maar dit is moeilijker dan ik dacht. Powerslidend een bocht enteren lukt al wel heel goed!
 
Laatst bewerkt:
Jazeker!

Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb:
- grote beurt (om de 500km :P)
- voorpoten volledig gereviseerd
- achterbrug + link-systeem gereviseerd (nieuwe lagers, aantal zat speling op)
- groter voortandwiel, kleiner achtertandwiel gemonteerd
- zwarte kappenset erop
- acerbis voorspatbord erop
- van AC naar DC gemaakt --> accu gemonteerd + alle bedrading vernieuw
- nieuwe kentekenhouder + verlichting
- nieuwe kettinggeleiders
- HOTCAMS Stage 2 nokkenas gemonteerd + kleppen gesteld
- carburateur schoongemaakt en opnieuw afgesteld
- DEP S7 einddemper, 15cm ingekort + nieuwe demperwol
- nieuwe banden (voor en achter, Michelin pilot power 2ct)
- voorpoten zwart gemaakt
- remblokken vervangen
- remvloeistof vervangen
- nieuwe koplamp gemonteerd

Zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar zoals je ziet zat er stiekem nog aardig wat werk aan de motor. Voordeel is dat ik nu wel weet dat deze 100% is!

Wat ik deze week nog ga doen:
- vering voor en achter helemaal afstellen


Verder nog aan m'n supermoto skills werken :D
Wheelie lukken steeds beter, kan al aardig lange stukken doen!
Nu probeer ik het driften onder de knie te krijgen, maar dit is moeilijker dan ik dacht. Powerslidend een bocht enteren lukt al wel heel goed!


Klinkt goed! Heb je er een slipper clutch op zitten of niet?

Ook nog circuitdagjes/vrije training van supermoto mee doen?
 
Nee geen slipper clutch, zou ik wel willen maar is niet heel goedkoop :P
Of iemand moet een goed adresje weten ;)

Zou wel graag eens supermoto circuitdagjes mee willen doen!
 
Nee geen slipper clutch, zou ik wel willen maar is niet heel goedkoop :P
Of iemand moet een goed adresje weten ;)

Zou wel graag eens supermoto circuitdagjes mee willen doen!

Ik wil zelf ook die circuitdagjes van supermotoschool.nl mee gaan doen. Moet alleen één en andere aan me motor doen.

Slipperclutch is leuk maar niet echt noodzakelijk volgens mij :)
 
Ik wil zelf ook die circuitdagjes van supermotoschool.nl mee gaan doen. Moet alleen één en andere aan me motor doen.

Slipperclutch is leuk maar niet echt noodzakelijk volgens mij :)


Supermotoschool is een aanrader! leer je heel veel van! Daarna gelijk een keer een vrije training van SMT meedoen! Dan kun je vooral veel meters maken en kun je het geleerde gaan toepassen :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan