nieuwe bike kopen..

..welke bike?

  • gix 750 k3-k4

    Stemmen: 10 23,3%
  • gix 1000 k3-k4

    Stemmen: 21 48,8%
  • Yam r1 02-03

    Stemmen: 9 20,9%
  • blade 02-03

    Stemmen: 3 7,0%

  • Totaal aantal stemmers
    43

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
...maar welke. Ik weet dat je altijd moet rijden, maar ik ben benieuwd naar wat jullie nu zouden kopen. Voordat ik ga kopen maak ik natuurlijk een uitgebreide testrit :9

Op het moment rij ik een gixxer 600. Hele fijne machine, eigenlijk niets mis mee. Alleen ben ik op zoek naar wat meer vermogen. Ik merk dat ik een iets luiere rijder ben dan de motor vermogen heeft (snap je? ik wil dus ook power hebben bij 5000 toeren)

Als je iets kunt vertellen over een van de volgende bikes (of ik zie er een over het hoofd)..doe dat vooral. Alle ervaringen zijn welkom. Ik ben nu aan het kijken naar> suzuki gixxers de 750 k3/k4 de 1000 k3/k4, yamaha r1`s `02`03, de honda blade`s `02`03.... en dat is het voor nu.

Dit heb ik puur uitgezocht op zoeken/kijken/lezen maar niet rijden! Dat doe ik zelf later wel, nu ben ik geinteresseerd in jullie ervaringen/meningen. En ook niet onbelangrijk als je nog een tip hebt van een overjarig model of iets dergelijks.... :)


s4s


ps zoekfunctie gebruikt, staat niet veel (voornamelijk weinig over de blade..) en wil in de poll direct uitslag zien ;)

*daar waar k3/k4 staat zal het er puur aan liggen wat ik tegenkom. k3 en k4 verschillen nogal, ook die ervaringen zijn welkom. K4 zijn zo af en toe relatief betaalbaar te krijgen en ik hoop dat met de komst van de k5 1000 de k4 ook wat betaalbaarder wordt :z daarom staat deze erin... bovendien denk ik dat dealers ze opzich ook wel kwijtwillen nu de k5 komt
 
Laatst bewerkt:
Ga een V-twin rije, als je toch veel vermogen in de lage toeren wilt hebben. Bovendien is het een hele andere uitdaging, en hebben de ss V-twins ook nog een eindsprintje aant eind v/d toeren... 8-)
 
Ik ga zeker geen ander laten beslissen :P Maar iedereen prijst altijd z`n eigen merk/motor etc aan. Ik ben benieuwd naar de verschillende ervaringen. Kawa is niet echt m`n ding, die laat ik voorlopig even buiten beschouwing.

Er zijn wellicht mensen die een aantal van deze motoren hebben gereden en mij het een en ander over kunnen vertellen. Maar daarnaast vraag ik me bv ook af waarom je zo weinig blade`s ziet? Naar ik weet heb ik nooit veel over de blade`s van 02-03 gehoord. Is dit misschien een minder goede serie / dure serie etc. ?

Twin had ik nog niet eens aan gedacht. Dan zit je aan de mille, sp`s tlr`en etc toch? (duc ff erbuiten gelaten, wederom niet mijn ding :) )

s4s


edit: nwe r1 is te prijzig meen ik. Ik koop liever niet splinternieuw, maar net niet meer nieuw, daarnaast denk ik dat van de nwe nog geen ' koopjes ' te krijgen zijn........ ;)
 
Laatst bewerkt:
Denk ook eens aan een SV, kan ook heeeeel leuk speelgoed zijn.
vooral wat ik zie wat nap0 ermee doet.

Maar een Mille is ook heel gaaf.
(en nu niet zeuren over PK's enz want wanneer benut je die op de straat?)
 
Euuhhm nou vaker dan ik dacht eigenlijk :?

Leuke fiets hoor, maar das mij echt te weinig ss. Zijn er mensen die wat zinnig te vertellen hebben?
 
...maar welke. Ik weet dat je altijd moet rijden, maar ik ben benieuwd naar wat jullie nu zouden kopen. Voordat ik ga kopen maak ik natuurlijk een uitgebreide testrit :9

Op het moment rij ik een gixxer 600. Hele fijne machine, eigenlijk niets mis mee. Alleen ben ik op zoek naar wat meer vermogen. Ik merk dat ik een iets luiere rijder ben dan de motor vermogen heeft (snap je? ik wil dus ook power hebben bij 5000 toeren)

Als je iets kunt vertellen over een van de volgende bikes (of ik zie er een over het hoofd)..doe dat vooral. Alle ervaringen zijn welkom. Ik ben nu aan het kijken naar> suzuki gixxers de 750 k3/k4 de 1000 k3/k4, yamaha r1`s `02`03, de honda blade`s `02`03.... en dat is het voor nu.

Dit heb ik puur uitgezocht op zoeken/kijken/lezen maar niet rijden! Dat doe ik zelf later wel, nu ben ik geinteresseerd in jullie ervaringen/meningen. En ook niet onbelangrijk als je nog een tip hebt van een overjarig model of iets dergelijks.... :)


s4s


ps zoekfunctie gebruikt, staat niet veel (voornamelijk weinig over de blade..) en wil in de poll direct uitslag zien ;)

*daar waar k3/k4 staat zal het er puur aan liggen wat ik tegenkom. k3 en k4 verschillen nogal, ook die ervaringen zijn welkom. K4 zijn zo af en toe relatief betaalbaar te krijgen en ik hoop dat met de komst van de k5 1000 de k4 ook wat betaalbaarder wordt :z daarom staat deze erin... bovendien denk ik dat dealers ze opzich ook wel kwijtwillen nu de k5 komt
lijkt mij een V-twin...
 
uit jouw keuze kies ik de 750
Zoals al zo vaak gezegd is het volgens mij het goeie compromis van beide werelden
maar test eens een v-twin, wie weet bevalt je dit wel, en de mijne heeft zelf al massas power aan 3000 toeren :) :) ;)
 
Een 750 of 1000 heeft toch ook wel power bij 5000?? :? Ik hoef niet perse alle power bij 5000 te hebben, maar erg mag gewoon wat power zijn. Bij mijn 600 heb je gewoon weinig kracht dan.

In de poll wint de 1000 het, geen eigenaren die mij kunnen vertellen waarom ze voor deze fiets hebben gekozen en bv niet de R1?
 
Ga eens kijken voor een Aprilia Tuono....
1000cc twee cilinder... met een lekkere zithouding.

Meer beleving zul je niet snel vinden.
Betrouwbaar, fun en beter voor je rijbewijs.
Meer motivatie is te vinden in de Tuono onderwerpen op dit forum.

Keuze uit je voor selectie:
R1....
Mooiste en voor mij stuurt deze het lekkerste.
(Suzuki nooit gehad, kan dus beter zijn, of niet)
 
Ook hier blijft de blade dus achterwege... begrijp nog steeds niet waarom dat is. hier op het forum rijden volgens mij ook weinig mensen op een blade.

Een tuono is het nog niet voor mij, eerst nog maar even ss.

Maar over deze bikes, feitelijke bekeken, welke is er dan het beste? Dan heb ik het over acceleratie, stuureigenschappen, remvermogen ed. Welke scoort het hoogst in de bladen... de k4`s??
 
Maar over deze bikes, feitelijke bekeken, welke is er dan het beste? Dan heb ik het over acceleratie, stuureigenschappen, remvermogen ed. Welke scoort het hoogst in de bladen... de k4`s??

Naar deze dingen kijk je eigelijk alleen als je op circuit gaat rijden, ik denk dat er tussen al deze motor niet echt meer dan een seconde verschil zit kwa optrekken. Want de meeste stoplichten staan in de bebouwde kom waar je toch maar 50 mag.

Ik zou zelf kijken voor een motor die lekker rijd, die jij makkelijk kan sturen en vooral hoeveel kilometers wil je gaan maken? is het alleen voor zondagmiddag werk of ga je ook woon/werk of zelfs vakantie kilometers maken.

Als je dat op een rijtje zet en daarna even gaat kijken welke motor aan deze eisenvoldoet.
 
Zoals ik zei gaat het me eigenlijk meer om de handling dan puur acceleratie (acceleratie, stuureigenschappen en remvermogen ed)...

Ik neem aan dat dat wel het een en ander scheelt per fiets? is een blade allrounder, r1 scherper en gix middenweg??
 
Als je bij 5000 rpm power wilt is inderdaad een V2 geen gek idee. Heb zelf ivm emmigratie mijn rsv mille r te koop van 2003. Is dat misschien iets??
 
Tsja voor een goeie prijs :9

Maar gixxer, yammie, honda eigenaren, heeft een r1, gsxr1000 of 954rr geen power bij 5000 tp/m??
 
ik had een 2003 Blade en vond het een zeer goede bike :) maar nu ben ik toch voor een 2004 gegaan :}
 
@ Marioblade Heb je ook andere fietsen gereden of meteen maar voor de nwe blade gegaan? Klopt het verhaal dat de vorige blade een beetje een allround fiets was??

Over die r6. Ik rij nu een k1 gixxer 600 dus ik denk niet dat ik daar wat mee opschiet! :+

s4s
 
Naar deze dingen kijk je eigelijk alleen als je op circuit gaat rijden, ik denk dat er tussen al deze motor niet echt meer dan een seconde verschil zit kwa optrekken. Want de meeste stoplichten staan in de bebouwde kom waar je toch maar 50 mag.

Ik zou zelf kijken voor een motor die lekker rijd, die jij makkelijk kan sturen en vooral hoeveel kilometers wil je gaan maken? is het alleen voor zondagmiddag werk of ga je ook woon/werk of zelfs vakantie kilometers maken.

Als je dat op een rijtje zet en daarna even gaat kijken welke motor aan deze eisenvoldoet.

Er zijn mensen die gewoon het snelste/beste/mooiste van alles willen en echte bruikbaarheid niet als een eis zien (fun anyone?).
Ik ben zelf ook zo ingesteld maar heb op een SS NC30 wel 25Kkm gereden in een jaar (minder).

Al de alternatieven die die in de poll heeft staan (behalve de 750) hebben voldoende koppel om lekker vlot vooruit te komen (viel mij erg mee op een R1 hoeveel koppel zon ding eigenlijk al heeft bij 4000tpm). Een RSV zal bij 3000TPM al veel meer koppel hebben dan een R1, maar als echte SS 1000CC kanon liefhebber lever je dan ook weer wat in.....
 
Een proefrit op de nieuwe "blade" beviel me uitstekend. De rit op de nieuwe R1 was fantastisch.
Heb uiteindelijk een gixxer gekocht en die is nu de beste natuurlijk :9 :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan