nieuwe bike, moeilijke of domme beslissing??

Philmille

MF'er
12 nov 2004
82
0
Elkzijnedag,

Ik heb momenteel een rood/zwarte fireblade 954RR van 2002 maar deze heb ik gekocht om van een andere motor vanaf te geraken (overname kwestie waar ik beperkte keuze had).

Ik wil eigenlijk een GSXR1000 (K4 of K5) en ben vandaag eentje (Zwart/grijze K4 met 2 uitlaten onder kont) gaan bekijken in een zaak en was eigenlijk telleurgesteld.
Qua afwerking waarmee ik bedoel dat er spleten tussen luchthapkanalen en kuip zijn en het onderste gedeelte is minder mooi als bij een blade vond ik vandaag + deze bike leek alsof ie herspoten was aan de rechter zijde + bagger GSXR sticker erop (blaasjes).
Hij starte de motor om me het motorgeluid eens te laten horen en ik merkte op dat hij onrustig (stotterend) draaide. Eenmaal warm gaf ik enkele keren lichtjes gas achter elkaar waarop hij stilviel (heeft mijn blade nog nooit voorgehad, loopt als een naaimachientje)
De verkoper wou mijn blade (die in showroomstaat is) overnemen en ik zou 2000 moeten opleggen voor de gixxer.
Op mijn blade verlies ik 2000 euro op 1 jaar tijd :?

Kben dan maar snel nr huis gereden :W .

Wat later op de dag ben ik nog eens naar een zwarte KS gaan kijken die er vele beter uitziet qua afwerking (volledig andere stijl) maar deze hebben ook nog een aardig prijskaartje.

Wie heeft er ook al eens een blade tov een gsxr gezet en wat zijn de bevindingen?
Ik heb niet met de gsxr kunnen rijden omdat het juist begon te regen en dat vond ik maar riscant. Ik wil gerust wat inboeten aan afwerking als de rijprestaties van de gsxr me zouden overtuigen.

Grtz
Phil
 
Mocht je er voor gaan, verkoop je huidige fiets dan particulier. Krijg je er iets meer voor als bij inruil en vervolgens kan je weer korting krijgen op de andere vanwege het feit dat je niets in te ruilen hebt. Dat is een win/win situatie dus ;)
 
Een K4/K5 wint het in elke test van de fireblade van hetzelfde bouwjaar, dus zal ie ruim winnen van een 2002 blade. Maar je zult toch zelf moeten rijden op zo'n apparaat, ik denk dat de ervaring van een ander niet bepalend moet zijn voor een motor die bij jou moet passen. Tips waar je op moet letten bij aanschaf van een bepaalde motor heb je meer aan.

Ik heb vorig jaar op een K5 gereden.......wat een geweld :}
Zorgt voor een smile van oor tot oor.......gewoon een keer test rijden.
 
mmmm als je al zegt dat je vind dat je honda zoooo mooi loopt ( doet honda vaak ook ) dan zou ik lekker blijven rijden
 
Ik heb de 1000 k3 en k4 gereden, mijn bek brak echt open van verbazing. wat een enorme stap naar voren dat was ten opzichte wat ik gewend was. ( ik had ook nog een blade uit 93 :P ) Vriend van me had de k5 gereden, zou ik ook wel willen, maarja. Nee, ze liepen echt wel goed dus wat jij nou voor gix hebt gezien.. Misschien toch eentje met een paar manco's? Ik zou zeggen laat je niet van de kaart brengen door 1 gixxer, kijk gewoon bij een andere dealer. :) Succes!
 
Gewoon proefrijden anders weet je nooit wat je mist of waar je bespaart van blijft......
De motor die je gezien hebt, voel je je kennelijk niet goed bij. Dan ben je daar gewoon klaar mee.
Zoek de motor waar je je wel goed bij voelt, maak een proefrit.... en ga dan als je besloten hebt dat je het wilt eens goed zitten om over de prijs te onderhandelen.
Mijn stelling is: als je het kunt betalen en je wilt iets graag.... je leeft maar 1 keer.

Hou je ons op de hoogte?
 
Een Suzuki koop je niet voor de "edele" afwerking, hoewel over het algemeen de GSXR'en nogal meevallen op dit punt. Ik weet alleen na een dagje spelen dat de Gixxer 1000 een geweldig ding is en als ik een prive circuit zou hebben zou ik er meteen eentje kopen, ook al zou-ie van karton gemaakt zijn ;)
 
Laat me raden. Dat was een Gixxer 1000 met Ixil seatpipes, te koop bij motorcentrum eindhoven toevallig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan