SjoerdKuiper
MF'er
Hallo forummers,
Ik heb een nieuwe bike gekocht, een XJ600 uit 1986. M'n nickname klopt dan ook niet meer, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan wijzigen. Toen ik een nieuwe account probeerde aan te maken, kreeg ik de melding dat er al een account was op mijn mailadres.
Ik heb m voor €575,- gekocht, nieuwe accu ingezet, remklauw weer gangbaar gemaakt en olie en filters vervangen. Nieuwe kettingset is onderweg (www.roukema.nl, 140 euro) met een Haynes wphb.
Nu even wat vragen: hij is erg slap geveerd, en slaat een beetje door op slecht wegdek. Achter is iets (demping, veerspanning, geen idee) instelbaar (stand 1 t/m 5) stond op 4, maar reed beter op 1 Ik dacht hoe hoger en meer kracht hoe stijver de wegligging, maar niet dus. Wie weet hoe het werkt?
Hij houdt ook erg in bij lage toeren (2500/4000) bij het optrekken, maar eigenlijk alleen in de eerste versnelling. In z'n vrij klimt hij redelijk soepel in de toeren. Bij wegrijden in z'n 1 klinkt hij slecht en trekt ook rot, alsof hij op 3 cilinders loopt.
Laatste probleem is de versnellingsbak, hij voelt erg 'ruim', je moet hele grote slagen maken om te schakelen, en alleen bij hoge toeren kan het echt soepel. Kan ik die schakelweg aanpassen of weet iemand op wat voor probleem dit duidt?
Groet en alvast bedankt,
Sjoerd
PS: Ben verder wel tevreden hoor, van 2 naar 4 cilinders, van 43 naar 73 PK...
Ik heb een nieuwe bike gekocht, een XJ600 uit 1986. M'n nickname klopt dan ook niet meer, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan wijzigen. Toen ik een nieuwe account probeerde aan te maken, kreeg ik de melding dat er al een account was op mijn mailadres.
Ik heb m voor €575,- gekocht, nieuwe accu ingezet, remklauw weer gangbaar gemaakt en olie en filters vervangen. Nieuwe kettingset is onderweg (www.roukema.nl, 140 euro) met een Haynes wphb.
Nu even wat vragen: hij is erg slap geveerd, en slaat een beetje door op slecht wegdek. Achter is iets (demping, veerspanning, geen idee) instelbaar (stand 1 t/m 5) stond op 4, maar reed beter op 1 Ik dacht hoe hoger en meer kracht hoe stijver de wegligging, maar niet dus. Wie weet hoe het werkt?
Hij houdt ook erg in bij lage toeren (2500/4000) bij het optrekken, maar eigenlijk alleen in de eerste versnelling. In z'n vrij klimt hij redelijk soepel in de toeren. Bij wegrijden in z'n 1 klinkt hij slecht en trekt ook rot, alsof hij op 3 cilinders loopt.
Laatste probleem is de versnellingsbak, hij voelt erg 'ruim', je moet hele grote slagen maken om te schakelen, en alleen bij hoge toeren kan het echt soepel. Kan ik die schakelweg aanpassen of weet iemand op wat voor probleem dit duidt?
Groet en alvast bedankt,
Sjoerd
PS: Ben verder wel tevreden hoor, van 2 naar 4 cilinders, van 43 naar 73 PK...