Nieuwe blade

Bladie

MF'er
22 feb 2005
93
0
België
Dag beste bladerunners,

Ben blij verrast ook eens een nederlandstalig forum tegen te komen waarin wel degelijk (en meestal) zinnige praat wordt verkocht.
Heb even jullie mening nodig. Na 7 jaar plezier te hebben beleefd met mijn tricolor ('98) sta ik op het punt de oude in te wisselen.
Ik rijd jaarlijks ongeveer 8000 km incl.enkele malen op circuit (ben zeker geen prof, maar scheur volgens eigen kunnen) en meer en meer zie ik mensen om me heen de zwaardere types inwisselen voor de 600-modellen vb 600RR. Persoonlijk zie ik hierin enkel het prijsvoordeel, want ik denk dat, ook buiten het circuit, het rijplezier met een 1000 nog hoger ligt : niet zozeer voor de topsnelheden, maar voor het rijcomfort vb bij lage snelheden. Tenslotte verschilt de 600 qua gewicht toch danig weinig met de 1000 dat men dus niet kan spreken van een hoger pk/gewichtverhouding.
Wie kan deze twee types uit ervaring vergelijken en wat is jullie mening hieromtrent ?
Verder blijf ik maar twijfelen over de kleuren : de tricolor of de zwarte. Zwart vind ik bloedmooi, maar (en nu gaan er lachen) mijn vorig jaar aangekocht pak past qua kleuren hier zeker niet bij : zelfde kleuren als tricolor --> wit/rood/paars. De nieuwe tricolor vind ik van kleuren beetje tegenvallen: teveel eenzijdig wit(grijs).
 
Dag beste bladerunners,

Ben blij verrast ook eens een nederlandstalig forum tegen te komen waarin wel degelijk (en meestal) zinnige praat wordt verkocht.
Heb even jullie mening nodig. Na 7 jaar plezier te hebben beleefd met mijn tricolor ('98) sta ik op het punt de oude in te wisselen.
Ik rijd jaarlijks ongeveer 8000 km incl.enkele malen op circuit (ben zeker geen prof, maar scheur volgens eigen kunnen) en meer en meer zie ik mensen om me heen de zwaardere types inwisselen voor de 600-modellen vb 600RR. Persoonlijk zie ik hierin enkel het prijsvoordeel, want ik denk dat, ook buiten het circuit, het rijplezier met een 1000 nog hoger ligt : niet zozeer voor de topsnelheden, maar voor het rijcomfort vb bij lage snelheden. Tenslotte verschilt de 600 qua gewicht toch danig weinig met de 1000 dat men dus niet kan spreken van een hoger pk/gewichtverhouding.
Wie kan deze twee types uit ervaring vergelijken en wat is jullie mening hieromtrent ?
Verder blijf ik maar twijfelen over de kleuren : de tricolor of de zwarte. Zwart vind ik bloedmooi, maar (en nu gaan er lachen) mijn vorig jaar aangekocht pak past qua kleuren hier zeker niet bij : zelfde kleuren als tricolor --> wit/rood/paars. De nieuwe tricolor vind ik van kleuren beetje tegenvallen: teveel eenzijdig wit(grijs).

hé dubbel postje gedaan (cbr1000rr deel 1)? :X
 
ik zou ook voor de 1000 gaan

Persoonlijk hou ik van geen meter van het hoge geblehr.
En ik vind het ook wel lekker om eens op een laag toerengebied beetje te toeren!
 
Ik zal ook voor de 1000 gaan.

Heb afgelopen zomer ook wat getest (verplicht eigenlijk :P )
met bijv. een ZX6R en een Z750.

Maar toch mis je het koppel, al viel het bij de Z750 nog wel mee vergeleken
de 636. Maar die maakt dan ook weer zoveel goed boven in de toeren :}

Maar ik ben simpelweg verwend :P
Ik hou van het mega koppel, en van (te)veel vermogen ;)

Ik kan snappen dat mensen naar een 600 gaan, maar snap ook
dat mensen (ik bijv.) op de 1000 blijven kachelen.

Denk alleen dat je met een 600 tegenwoordig sneller bent op het
circuit dan met een 1000. Simpelweg omdat de 1000 (170+Pk's) bijna
te snel zijn voor de normale chauffeur's.
 
Heb beslist. De 1000RR Repsol is besteld. Nu nog de weken aftellen.
Wel effe piccie plaatsen hier heh ;)

Dit is mijn 600RR Telefonica 'replica':

tel68.JPG
 
Thanks *D Waarom heb jij eigenlijk die Corona weggedaan? Die vond ik ook gruwelijk!

mja, kreeg er een hele mooie prijs voor, en ik was (en ben nog steeds) helemaal gek van het nieuwe model. en ik moet zeggen, het nieuwe model rijdt echt tig keer beter en lekkerder :P
maar ik blijf een grote fan van replica's!
 
wat kost die 600 rr nieuw?
Ik heb hem zelf zo gemaakt. Als je hem bij Molenaar in IJsselstein koopt, kostie zo'n 13.000 euro. Daar zit dan ook het buddy seat kapje bij. Dan issie dus wel gespoten.
Ik heb een standaard blauwe gekocht en zelf bestickert.
 
De Repsol wordt geleverd eind april (aaargh)... krijg nu al zenuwen van die lange wachttijd, maar het wachten zal in ieder geval beloond worden :]
Dit is mijn huidig vrouwtje..... zal met pijn in het hart de scheiding aanvragen ;(
 
Den beginner heeft hier nog een vraag : hoe krijgen jullie de foto' onder het bericht en niet als attachement.... dus dat de foto geoon op het scherm verschijnt ? Man,man,man.....
 
De tekst [imgatt] typen in de post waarin je het plaatje toevoegd.
Da's dus inclusief de [ & ] ervoor en erachter...
Succes!

PS: Lees dit ff!
 
Den beginner heeft hier nog een vraag : hoe krijgen jullie de foto' onder het bericht en niet als attachement.... dus dat de foto geoon op het scherm verschijnt ? Man,man,man.....
type (alleen zonder de spaties)

[ img ] http://www.motor-forum.nl/forum/misc/174085 [ /img ]

Mooie bike man. Dat model in die kleur is de reden geweest dat ik me ben gaan interesseren in supersport motoren tijdens mijn puberjaren. Een gozer in mijn krantenwijk reed altijd op zo'n ding 's ochtends vroeg weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan