Nieuwe blokken bij nieuwe schijven ?

Globetrekker

Banned User
29 apr 2006
733
1
Is dit noodzakelijk of kan je je huidige ook gewoon afschuren? Volgens de monteur kan je ze gewoon (grof) afschuren.
 
Ola, morgen worden dus de schijven + nieuwe blokken gemonteerd. Zijn er nog mensen met tips omtrent het inremmen? Moet je het zaakje uberhaupt inremmen?
Hé hallo, als je nog lang plezier van je remblokken wilt hebben, moet je de eerste plm. 500km. rustig,lees geen noodstops,remmen dan gaan ze beslist langer mee.Door de noodstops wordt het "bindmateriaal" van de remvoering als het ware verbrand en krijg je verglazing van de blokken.
Doe er mee wat je wilt de keus is aan jou.
Groetjes Gray STer. :)
 
Hé hallo, als je nog lang plezier van je remblokken wilt hebben, moet je de eerste plm. 500km. rustig,lees geen noodstops,remmen dan gaan ze beslist langer mee.Door de noodstops wordt het "bindmateriaal" van de remvoering als het ware verbrand en krijg je verglazing van de blokken.
Doe er mee wat je wilt de keus is aan jou.
Groetjes Gray STer. :)
ik moet met nieuwe remblokken altijd gelijk vol in actie. (stoppies enzo) maar heb nooit echt verschil gemerkt. ze slijten toch wel snel, of ik ze nou wel of niet inrem :Y
 
Nieuwe schijven-> nieuwe remblokken (gebruik zachte anders zijn je schijven weer naar de klote)

Als je nieuwe schijven hebt en je gebruikt die oude van het type hard dan staan de sporen er zo weer in. Als je zachte hebt gewoon ff bijschuren.


Als je nieuwe remblokken monteert de randen ff bijschuren van die blokken zodat je zeker weet dat er geen losse stukkies zijn die kunnen leiden tot groeven.

Zo daar heb je hem ook weer.


je hebt tegenwoordig toch ook rode remblokken die geen remstof produceren en zacht zijn ?? ben ff de naam kwijt


maar ik vind het wel een beetje mierenneuken als je geen nieuwe remblokken steekt. Een beetje een verkeerd geval van ik bin zunig op mn spullen



Globetrekker 29-04-2006 (196 dagen geleden)
 
Hé hallo, als je nog lang plezier van je remblokken wilt hebben, moet je de eerste plm. 500km. rustig,lees geen noodstops,remmen dan gaan ze beslist langer mee.Door de noodstops wordt het "bindmateriaal" van de remvoering als het ware verbrand en krijg je verglazing van de blokken.
Doe er mee wat je wilt de keus is aan jou.
Groetjes Gray STer. :)

dus na 500 kilometer kunnen ze niet meer verglazen?


Ik rij meestal eerst ff een rondje door de bbk, en knijp dan een paar keer flink in mijn remmen totdat ze weer knap aanvoelen, vind ik persoonlijk genoeg.
 
Ik monteer wel nieuwe blokken. Originele van Suzuki.
Watvoor Suzuki motor heb je?

Ik heb op mijn Bandit 600S van 2002 ook originele blokken van Suzuki gehad (Tokico is dat dan) maar die slijten bijna niet, en de schijven slijten behoorlijk hard.. Ik heb ze vervangen voor zachte imitatieblokken omdat ik zeker weet dat mijn schijven anders de 50,000 niet gaan halen...
Combinatie materiaal blok en schijf is gewoon niet goed! Schijven zijn veel te zacht.
Nu met Ferodo organische blokken hoop ik dat het beter gaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan