nieuwe BMW op nurburgring

snelle eddy

MF veteraan
23 feb 2004
1.718
0
ramsel
http://www.face-the-power.com/com/_common/img/specials/k1200s/episode2/bmw_k1200s_mediaplayer_high.zip dit is dan de nieuwe bmw
full

Wat een power, wat een gedurfd ontwerp, wat een compromisloze machine! Wie gaat dit temmen? :Z

B|

Uh..I'm impressed.. Ik ken deze beelden van de filmpjes van o.a. PaulR1 en Helmuth Dähne (..en van het zelf rijden op de "Nordschleife" :9~ ..) en eerlijk is eerlijk..2 dingen:
1)..Markus Barth weet de weg op de "Nordschleife" *D }) ;)
2)..BMW heeft er een hele goeie motor bij :9~ }) :}

Je kunt zeggen wat je wilt, maar 7.57 min. op de "Nordschleife" is 1sec. boven het ronde record van Helmuth Dähne!!!

mmm de styling hadden ze beter aan italianen over kunnen laten , maar de tijd liegt er niet om, alhoewel ze natuurlijk wel in handen was van een ervaren iemand .

drie dingen die me na het zien van het filmpje meteen opvallen:

1.Snelheidsmeter is de meeste tijd van de film afgeschermd terwijl dit een goede indicatie zou zijn voor de insiders die de Nordschleife op hun duimpje kennen. Halen ze écht de topsnelheden om deze recordtijd te kunnen noteren?

2. Geluid van de machine is niet hoorbaar, ook dit zou een real time indicator kúnnen zijn. Alleen om het waarheidsgehalte van de recordtijd te onderstrepen.

3. Er wordt zo gesmeten met deze machine dat er met de afspeelsnelheid van deze mpeg geknoeid móet zijn.

BMW creëert een buzz, een bike die nog niet beschikbaar is voor de heren journalisten maar alvast een reputatie aangemeten krijgt. Een poging om van het imago "voor 50+ doelgroep only" af te komen voor deze fiets?

[me]Baba-san heeft niets tegen 50-plussers hoor.
[/me]

drie dingen die me na het zien van het filmpje meteen opvallen:

1.Snelheidsmeter is de meeste tijd van de film afgeschermd terwijl dit een goede indicatie zou zijn voor de insiders die de Nordschleife op hun duimpje kennen.
..is misschien wel jammer, maar op de "Nordschleife" heb je toch meer je aandacht nodig voor de baan..kijk je dus niet zo vaak op je snelheidsmeter..het gaat hard en dat geeft de tijd ook aan..
Halen ze écht de topsnelheden om deze recordtijd te kunnen noteren?
..uitgaande van m'n eigen ervaring haal je op de "Dottinger Höhe" zo'n 260km/u en dan moet je van de baan af..bij een zogeheten 'touristfahrt' kun je niet zoals op 't filmpje een volledige ronde rijden..hij zal daar dus wel boven komen, denk aan 270/280km/u..

2. Geluid van de machine is niet hoorbaar, ook dit zou een real time indicator kúnnen zijn. Alleen om het waarheidsgehalte van de recordtijd te onderstrepen.
..is ook een beetje jammer hoewel je, als je goed luisterd, het typische gehuil van een 4-cilinder kunt horen..

3. Er wordt zo gesmeten met deze machine dat er met de afspeelsnelheid van deze mpeg geknoeid móet zijn.
..niet waar! Rij zelf op de "Nordschleife" (..met een respectabele snelheid en dat lukt de 1ste X niet..) en je zult ervaren dat dit geen fake filmpje is..

BMW creëert een buzz, een bike die nog niet beschikbaar is voor de heren journalisten maar alvast een reputatie aangemeten krijgt. Een poging om van het imago "voor 50+ doelgroep only" af te komen voor deze fiets?
..beschikbaarheid lijkt me een kwestie van tijd..en over die reputatie..ik heb respect voor wat ze nu hebben laten zien, ik vind 7.57 min. niet misselijk..dat is bloedsnel!..Okay, ik ben ook benieuwd naar wat de schrijvende (tikkende :? ) pers ervan gaat vinden.. ;)

mmm de styling hadden ze beter aan italianen over kunnen laten , maar de tijd liegt er niet om, alhoewel ze natuurlijk wel in handen was van een ervaren iemand .
..styling is idd niet de sterkste kant van deze motor, maar misschien moet je 'em in het echt zien..of rijden :P

Laatst bewerkt:
Die jongen is aardig rap onderweg, maar mist af en toe compleet de apex. Kan me niet voorstellen dat hij met die rotte lijnen slechts 1 sec. boven het ronderecord zit. Of die BMW moet wel heeeeel goed zijn.

Op de Dottinger Hohe staat de wijzer (7.35 zie je hem net in beeld springen en weer weg) naar rechts onder.

Reken maar dat dit echt en hard is.

BMW kan zich geen lulkoek veroorloven.

't is geen Ras-Sportler, kijk maar naar de lengte van de wielbasis.

Hard gaatie, dat is zeker.

Die jongen is aardig rap onderweg, maar mist af en toe compleet de apex. Kan me niet voorstellen dat hij met die rotte lijnen slechts 1 sec. boven het ronderecord zit. Of die BMW moet wel heeeeel goed zijn.

Mist de Apex?

Noem de bochten eens?

Alle apexen hebbn zwarte meuk aan de kerbs en daar rijdt ie toch mooi langs.

De motor pendelt wel veel heen en weer in sommige bochten.

Helmut Dahne rotte lijnen :?

DIe gast weet elk steentje in de volledige 22km liggen :}

Mist de Apex?

Noem de bochten eens?

Alle apexen hebbn zwarte meuk aan de kerbs en daar rijdt ie toch mooi langs.

De motor pendelt wel veel heen en weer in sommige bochten.

Bijv. 1e bocht na start, Aremberg, Metzgesfeld, Kallenhard, en nog een hoop andere bochten waar het minder scherp lijkt. Maar misschien is hij wel om stenen en kuilen aan het heen rijden :?

Overigens begrijp ik dat de coureur in kwestie geen Dahne heet maar Markus Barth.

Uh..I'm impressed.. Ik ken deze beelden van de filmpjes van o.a. PaulR1 en Helmuth Dähne (..en van het zelf rijden op de "Nordschleife" :9~ ..) en eerlijk is eerlijk..2 dingen:
1)..Markus Barth weet de weg op de "Nordschleife" *D }) ;)
2)..BMW heeft er een hele goeie motor bij :9~ }) :}

Je kunt zeggen wat je wilt, maar 7.57 min. op de "Nordschleife" is 1sec. boven het ronde record van Helmuth Dähne!!!
Ik durf haast te zweren dat ze die tijd om nostalgische redenen niet verbroken hebben!!
Markus Barth is idd wel een goeie coureur, maar als je die op let's say een GSX-R 1000 zijn gang laat gaan zal ie nog wel 30 seconden sneller gaan of zo... :P

ik heb m helemaal gekeken...ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen...
ik vind ze bochten lijnen super mooi!!!!ziet er echt heel strak uit...

tenminste wat anders dan al die koekenbakkers die de binnenkant van de bocht meteen op zoeken! :P

1 ding weet ik wel, dit doe je niet met standaard wegbanden...daarmee kan je niet zo uitacceleren...dus hij zal ongetwijfeld rijden met iets van supercorsa's of gelijke.

wat me wel opvalt is dat die motor zeker in het begin het moeilijk heeft met de vering, dat ding zwabbert alle kanten op...heeeeeeel onrustig...hij rijdt eigenlijk te hard voor de vering die erop zit...

maar als het een 1200 is...die nieuwe...dan ziet het er goed uit :)

Kvin et toch best wel een leuke machine om te zien. Maar oftie nou echt zo lang is of zo laag (of een combi van beide) :?

ik heb m helemaal gekeken...ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen...
ik vind ze bochten lijnen super mooi!!!!ziet er echt heel strak uit...

tenminste wat anders dan al die koekenbakkers die de binnenkant van de bocht meteen op zoeken! :P

Ben het helemaal met je eens dat de meeste bochten er superstrak uitzien! En ook stukken beter dan diegenen die al op 1/4 van de bocht aan de binnenkant hangen, maar ooit zul je toch je apex moeten hebben, ergens tussen 1/2 en het einde van de bocht. Kijk eens naar Aremberg bijvoorbeeld. Die snijdt hij aan bij 1.27 (rondetijd), en blijft zeker anderhalve meter van de apex verwijderd. Dat lijkt mij typisch zo'n bocht waarbij je op iets van 3/4 de binnenkant raakt.

Eigenlijk kun je geen moer zeggen over de rijeigenschappen naar aanleiding van dit filmpjjjjeee. Iedere coureur zal op een motor met dergelijk veel pk's een goede tijd rijden. Dit circuit vraagt volgens mij vooral om een stabiele motor en niet om een scherp sturende motor. En dat zat bij de oude K1200S ook al goed ondanks zijn gewicht stuurde dat ding echt superstrak. Alleen bij hard remmen had het achterwiel de neiging om het voorwiel in te halen vanwege het grote gewicht.
Altijd leuk om te merken hoe hier gereageerd wordt op BMW's volgens mij vooral door mensen die nog nooit op een BMW hebben gereden..........

Eigenlijk kun je geen moer zeggen over de rijeigenschappen naar aanleiding van dit filmpjjjjeee. Iedere coureur zal op een motor met dergelijk veel pk's een goede tijd rijden. Dit circuit vraagt volgens mij vooral om een stabiele motor en niet om een scherp sturende motor. En dat zat bij de oude K1200S ook al goed ondanks zijn gewicht stuurde dat ding echt superstrak. Alleen bij hard remmen had het achterwiel de neiging om het voorwiel in te halen vanwege het grote gewicht.
Altijd leuk om te merken hoe hier gereageerd wordt op BMW's volgens mij vooral door mensen die nog nooit op een BMW hebben gereden..........

We hebben het hier niet over "een goede tijd", maar over 1 sec. boven het ronderecord. Daar heb je voor nodig: veel pk's, een scherp sturende fiets, een stabiele fiets en een topcoureur die een toprondje rijdt. Je ziet in het filmpje dat de afstelling van de fiets niet overal 100% is, en ik vind dat deze topcoureur hier geen toprondje maakt, maar daar zijn de meningen nog over verdeeld.

En ik sluit helemaal niet uit dat er onder het lompe uiterlijk een GSXR1000-achtig sportkanon verstopt zit :X BMW kan sportieve auto's maken, dus waarom geen sportieve motoren. Het werd eens tijd......

Ben redelijk onder de indruk, kende die video al van metzeler (Helmut Dahne) maar deze gaat ook wel heel erg hard zeg..

Moet zelf mijn eerste rondje nog rijden, maar heb al twee rondes meegereden en deze kerel weet echt wat hij doet.

Volgens mij zijn ze bij BMW een beetje van hun geloof gevallen..

Prachtige fiets, maar zit de cardan nu links en de uitlaat rechts? dat was mijn nog niet eerder opgevallen. Bij mijn R 1150 RT zit het dus andersom. En hoe zwaar weegt hij, want hij gaat als een speer :}

Om nou diverse replies te gaan quoten gaat me te ver, maar uit sommige maak ik op dat ze nog nooit op de "Nordschleife" hebben gereden ;) Over de apex, dat verhaal gaat misschien op bij laten we zeggen de Tarzan-bocht op Zandvoort of de Strubben-bocht op Assen, maar het is bekend dat veel van de bochten op de "Nordschleife" ruim (..laat..) moeten worden ingestuurd (..bv. Fuchs Rohre.. O-) ..). Ik had daar in 1ste instantie ook moeite mee, maar gaandeweg ging dat beter :) Als ik naar dit filmpje kijk zie ik dat Barth echt goed de weg weet want hij houdt bij diverse bochten een wijdere lijn aan alleen om snelheid te maken/houden..dat neem ik mee voor mijn volgende keer *D
Het is zo belangrijk om het verloop van de Ring (..zowiezo van een circuit natuurlijk..) te kennen anders raak je volledig de weg kwijt! Men zegt wel eens dat het rijden op de Ring te vergelijken is met een carrousel en dat is echt zo! Met al die bochten en bocht-combinaties (.. ruim 80 links en ruim 80 rechts :} ..) en een hoogte verschil van 300m! weet je na een rondje ff niet waar je bent ;)
Verder zijn we het er denk ik wel over eens dat BMW een prima sportfiets gaat brengen :)

Edit: We hebben het hier idd nog wel steeds over een cardan aangedreven motor.. :X

Terug
Bovenaan Onderaan