Nieuwe boetes, lichte verkeersovertredingen zwaarder bestraft dan sommige misdrijven

kijk even hoeveel ze binnenhalen met boetes, en zeg dan nog een keer dat ze niet handhaven..
het is net als met accijns, kunnen ze maar beperkt verhogen, want anders gaan er te veel naar het buitenland uitwijken, dan wordt de terugverdien cirkel te groot, zodat het geld gaat kosten ipv opleveren..
Er zijn dus ruim 8 miljoen verkeersboetes uitgedeeld, voor totaal ruim 650 miloen euro
Precies. De pakkans is erg hoog. De gemiddelde Nederlander wordt elke 2 jaar bekeurd.
En de boetes zijn bizar hoog.
En dan verbazen we ons over agressie tegen de politie.

Gelukkig krijg ik niet zoveel boetes, maar ik rijd dan ook als een oud wijf dame.
 
Precies. De pakkans is erg hoog. De gemiddelde Nederlander wordt elke 2 jaar bekeurd.
En de boetes zijn bizar hoog.
En dan verbazen we ons over agressie tegen de politie.

Gelukkig krijg ik niet zoveel boetes, maar ik rijd dan ook als een oud wijf dame.
Agressie tegen deze heren/dames, nee. Doen ook enkel hun werk, fout ligt bij jezelf. En ja, de menselijkheid blijft een maatstaf.
En fouten maken is nu eenmaal menselijk, anders liepen er niet zoveel piepers rond.
 
Dit is inderdaad vrij letterlijk wat Rutte ook zei toen hij hier, ik meen bij de algemene financiële beschouwingen, vrij direct op werd bevraagd.

Het gaat werkelijk helemaal nergens meer over.

Meer en meer agenten zeggen ook dat ze puur door de hoogte van de boetes kiezen voor waarschuwing in plaats van straf, dus deze absurde boetebedragen leiden ook daadwerkelijk tot minder handhaving, en dan moet je als beleidsmaker ooit toch een keer achter je oren gaan krabben zou je zeggen. Maar nee.

Moet ik wel bij zeggen dat ik vrijwel nooit boetes krijg, dus het is op zich ook redelijk goed te doen om gewoon netjes te rijden, dat dan weer wel, en het blijven grotendeels toch boetes die mensen zichzelf aandoen door onoplettendheid of domme acties. Dat is dan weer de andere kant. Maar dan nog, de bedragen blijven absurd.
De bevolking moet zich eens achter de oren gaan krabben omdat ze steeds op hetzelfde circus blijven stemmen.
 
Precies. De pakkans is erg hoog. De gemiddelde Nederlander wordt elke 2 jaar bekeurd.
En de boetes zijn bizar hoog.
En dan verbazen we ons over agressie tegen de politie.

Gelukkig krijg ik niet zoveel boetes, maar ik rijd dan ook als een oud wijf dame.
Nee. De pakkans is ongeveer 0. Als ik elke keer wanneer ik te hard rij, elke keer als ik rij dus, een berg boetes zou krijgen was ik na twee dagen al arm. In werkelijk krijg ik misschien eens per jaar of langer een keer een boete van een paar kilometer te hard. Die zie ik met liefde als extra belasting. De bedragen zijn hoog, maar de pakkans is erg klein. Zeker voor zaken als mobiel bellen en andere feiten waarvoor een persoonlijke waarneming nodig is.
 
De bevolking moet zich eens achter de oren gaan krabben omdat ze steeds op hetzelfde circus blijven stemmen.
vandaag in het nieuws..
Rechters en OM medewerkers voelen zich steeds vaker onveilig en bedreigd..
Vooral van de criminelen..
Hoe zou dat nou komen?? Die komen bijna bij elke straf met 2 uur papierprikken er vanaf..
Hoe kan de terroriste nou een VOG krijgen die nu de oud politicus bijna een ton afgetroggeld heeft
 
vandaag in het nieuws..
Rechters en OM medewerkers voelen zich steeds vaker onveilig en bedreigd..
Vooral van de criminelen..
Hoe zou dat nou komen?? Die komen bijna bij elke straf met 2 uur papierprikken er vanaf..
Hoe kan de terroriste nou een VOG krijgen die nu de oud politicus bijna een ton afgetroggeld heeft
Je hebt echt geen idee waar je over praat als je denkt dat dit om 2 uur papierprikken gaat.
 
Eerst die 100km/u overdag, en nu die boetes nog hoger, wat een circus.
Vroeger gewoon lekker 130 tussen Antwerpen en Rotterdam, nu kost dat 368 euro.
Weer een reden om nog meer thuis te werken en nog minder naar NL te gaan :(
 
Eerst die 100km/u overdag, en nu die boetes nog hoger, wat een circus.
Vroeger gewoon lekker 130 tussen Antwerpen en Rotterdam, nu kost dat 368 euro.
Weer een reden om nog meer thuis te werken en nog minder naar NL te gaan :(
IMG_0403.jpeg
 
Eerst die 100km/u overdag, en nu die boetes nog hoger, wat een circus.
Vroeger gewoon lekker 130 tussen Antwerpen en Rotterdam, nu kost dat 368 euro.
Weer een reden om nog meer thuis te werken en nog minder naar NL te gaan :(

Nederland is überhaupt al een Kutland aan het worden qua verkeer.. Mensen nemen nog de auto om te gaan poepen.

Het wordt steeds drukker op de wegen en men moet steeds vaker verder rijden voor "Werk" .. Wat overigens prima grotendeels vanuit thuis kan. Dit heeft de Corona periode ons laten zien. Maarja, men moet naar kantoor voor nutteloze vergaderingen en andere onzin. Verder willen de meeste werkgevers weer iedereen op kantoor zien want anders hebben de bazen geen reet meer te doen qua micro-managen / belangrijk lijken.

Ik zie wel wat in een subsidie als je werk zoekt in je directe omgeving van huis.. lekker op de fiets naar werk. Dat zie ik wel zitten.
 
Nederland is überhaupt al een Kutland aan het worden qua verkeer.. Mensen nemen nog de auto om te gaan poepen.

Het wordt steeds drukker op de wegen en men moet steeds vaker verder rijden voor "Werk" .. Wat overigens prima grotendeels vanuit thuis kan. Dit heeft de Corona periode ons laten zien. Maarja, men moet naar kantoor voor nutteloze vergaderingen en andere onzin. Verder willen de meeste werkgevers weer iedereen op kantoor zien want anders hebben de bazen geen reet meer te doen qua micro-managen / belangrijk lijken.

Ik zie wel wat in een subsidie als je werk zoekt in je directe omgeving van huis.. lekker op de fiets naar werk. Dat zie ik wel zitten.
Er zijn organisaties die inmiddels hogere reiskostenvergoeding geven voor de fiets ipv de auto pakken.
 
Alsof het uitmaakt waar je op stemt.. Veranderen gaat er toch niets.

Maar de illusie dat je als burger iets te zeggen hebt klinkt wel aantrekkelijk..
Een circus is het zeker.
Daar kom je alleen achter als er echt anders gestemt gaat worden.
Nederland kiest zichzelf een dictatuur in.
Men kijkt naar hoe iemand iets zegt, niet naar wat men zegt. Zoals iemand uit mijn direkte omgeving zei; zo lang ik mijn wijntje nog kan drinken.
Dat die grote partijen Nederland de afgrond in brengen (het grote geheel), daar kijkt men niet naar..

Zijn jullie je er van bewust dat de belastinginkomsten zijn verdubbeld de laatste 15 jaar?
En de meeste partijen willen de belastingen nog verder verhogen!
Die boetes blijven maar omhoog gaan..
 
Nederland is überhaupt al een Kutland aan het worden qua verkeer.. Mensen nemen nog de auto om te gaan poepen.

Het wordt steeds drukker op de wegen en men moet steeds vaker verder rijden voor "Werk" .. Wat overigens prima grotendeels vanuit thuis kan. Dit heeft de Corona periode ons laten zien. Maarja, men moet naar kantoor voor nutteloze vergaderingen en andere onzin. Verder willen de meeste werkgevers weer iedereen op kantoor zien want anders hebben de bazen geen reet meer te doen qua micro-managen / belangrijk lijken.

Ik zie wel wat in een subsidie als je werk zoekt in je directe omgeving van huis.. lekker op de fiets naar werk. Dat zie ik wel zitten.
Waarom ben je daar subsidie voor nodig?
Dat is iets dat je eigen verantwoording is, niet de referring.
 
Eerst die 100km/u overdag, en nu die boetes nog hoger, wat een circus.
Vroeger gewoon lekker 130 tussen Antwerpen en Rotterdam, nu kost dat 368 euro.
Ik rij één keer in de week van Den Haag naar Breda en terug en hou me alleen in de trajectcontrole op de ring Rotterdam aan de snelheidslimiet. Daarbuiten 120-130 en dan rij je gewoon met het verkeer mee. En nog nooit een bekeuring gehad.
 
Waarom ben je daar subsidie voor nodig?
Dat is iets dat je eigen verantwoording is, niet de referring.
Beetje een zetje in de rug vanuit de regering kan geen kwaad in dit soort gevallen.. Dus bijv. dat bedrijven een wat hogere reiskostenvergoeding mogen geven is al een mooie stap in de juiste richting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan