Nieuwe boetes, lichte verkeersovertredingen zwaarder bestraft dan sommige misdrijven

Beetje een zetje in de rug vanuit de regering kan geen kwaad in dit soort gevallen.. Dus bijv. dat bedrijven een wat hogere reiskostenvergoeding mogen geven is al een mooie stap in de juiste richting.
Sterker nog. Genoeg organisaties hanteren een lager reiskostentarief als je met de fiets gaat. Dat is echt de omgekeerde wereld.
 
De politie vindt het zelf ook niet meer uit te leggen: overvallers en drugscriminelen gaan te vaak vrijuit

zegt genoeg lijkt me.
velen willen wel meer gerechtigheid zien, dus wat let je om de sterke arm te versterken?
o ja, je verdient niet echt normaal, flinke dosis werkdruk en bureaucratie.
mogelijke bedreiging van jouw/familie door criminelen (voor het gepeupel in de tweede kamer is beveiliging, voor jou vaak niet/voldoende).
en continu in touw zijn voor de ME of andere intensieve taken voor de korte termijn resultaten, beroven de individuele agenten van de broodnodige contacten en kennis-opbouw met individuele burgers en in de samenleving zoals die nodig is...
dan laat ik de andere nieuwtjes (edit: niet passend) maar even buiten beschouwing...
ik zou het de politie toewensen dat ze over meer mensen zouden beschikken om echt een verschil te maken in ons landje, plus dat er niet langer soft word omgesprongen met harde criminelen door de rechterlijke macht (wat terecht nog wel es voor teleurstelling zorgt bij de betrokken agenten).
an sich heb ik nog niet eens zo'n hekel aan de politie; maar de paar ontmoetingen die ik met verkeers-agenten gehad heb, lieten helaas toch steeds een bittere nasmaak achter...
Daar kom je alleen achter als er echt anders gestemt gaat worden.
Nederland kiest zichzelf een dictatuur in.
wat hierin meespeelt, is de grootschalige beïnvloeding via gesponsorde stemwijzers en publieke media.
men heeft de term ´stem-vee´ niet voor niets bedacht.
Zijn jullie je er van bewust dat de belastinginkomsten zijn verdubbeld de laatste 15 jaar?
En de meeste partijen willen de belastingen nog verder verhogen!
Die boetes blijven maar omhoog gaan..
tuurlijk!
al dat wachtgeld voor de oud-politici en de miljoentjes voor het koningshuis moet ergens vandaan komen.
overigens maakt de overheid ook kosten die nodig zijn voor de maatschappij (wegen onderhoud bijv.) dáárvoor is het idee van belasting ook ontstaan.
helaas is het ook meer een instrument geworden om de eigen rekening bij de burger neer te leggen. (gevolgen van slecht beleid in den haag, of dat nieuwe gemeentehuis in Amersfoort etc.)
 
Laatst bewerkt:
De politie vindt het zelf ook niet meer uit te leggen: overvallers en drugscriminelen gaan te vaak vrijuit



tuurlijk!
al dat wachtgeld voor de oud-politici en de miljoentjes voor het koningshuis moet ergens vandaan komen.
overigens maakt de overheid ook kosten die nodig zijn voor de maatschappij (wegen onderhoud bijv.) dáárvoor is het idee van belasting ook ontstaan.
helaas is het ook meer een instrument geworden om de eigen rekening bij de burger neer te leggen. (gevolgen van slecht beleid in den haag, of dat nieuwe gemeentehuis in Amersfoort etc.)
beetje kort door de bocht altijd dit soort reactie's..
neem vandaag weer , halloween, en ja hoor weer een groep die er op tegen is, de protestanten natuurlijk want dit is "spelen"met de duivel, en daar zijn ze dus radicaal op tegen..
En zo kun je NIETS meer opnoemen waar wel een actiegroep is die er op tegen is, en allemaal willen ze geld
Werken doen ze het liefst 20-28 uur, de rest vullen ze aan met subsidie's en toeslagen, gister in de krant 60% wil NIET fulltime werken..
subsidie voor huur, kinderopvan, buitenschoolse opvang, gendertansformatie, regenboog zebrapaden, X in het paspoort, al het officiele postpapier vervangen door hem/haar weg te halen of het of X toevoegen, iedere geloof wil eigen scholen, snelfietspaden , betonnen stroken op het strand zodat ze met de rolstoel de zee in kunnen rijden , subsidie voor XR, dwangsommen voor milieu-advocaten, geld voor pindakaas schilderijen en 175 miljoen voor een ander schilderij, etc etc....


kan tot morgen blijven typen, en dan heb ik nog niet alles gehad...dus als we weer eens flink willen afgeven op wat en waar het belastinggeld naar toe gaat, dan een keertje nadenken waar we het ECHT over de balk gooien
 
beetje kort door de bocht altijd dit soort reactie's..
neem vandaag weer , halloween, en ja hoor weer een groep die er op tegen is, de protestanten natuurlijk want dit is "spelen"met de duivel, en daar zijn ze dus radicaal op tegen..
En zo kun je NIETS meer opnoemen waar wel een actiegroep is die er op tegen is, en allemaal willen ze geld
Werken doen ze het liefst 20-28 uur, de rest vullen ze aan met subsidie's en toeslagen, gister in de krant 60% wil NIET fulltime werken..
subsidie voor huur, kinderopvan, buitenschoolse opvang, gendertansformatie, regenboog zebrapaden, X in het paspoort, al het officiele postpapier vervangen door hem/haar weg te halen of het of X toevoegen, iedere geloof wil eigen scholen, snelfietspaden , betonnen stroken op het strand zodat ze met de rolstoel de zee in kunnen rijden , subsidie voor XR, dwangsommen voor milieu-advocaten, geld voor pindakaas schilderijen en 175 miljoen voor een ander schilderij, etc etc....


kan tot morgen blijven typen, en dan heb ik nog niet alles gehad...dus als we weer eens flink willen afgeven op wat en waar het belastinggeld naar toe gaat, dan een keertje nadenken waar we het ECHT over de balk gooien
Misschien moet je eens beseffen dat we met veel mensen samenleven met verschillende wensen en achtergronden. Wat jij onzin vindt is voor een ander van levensbelang.
 
beetje kort door de bocht altijd dit soort reactie's..
neem vandaag weer: heel verhaal...
indirect had ik al verwacht dat sommige van mijn sarcastische zinnen uit mn post wat stof zouden laten opwaaien. :/
het is misschien voor jou wat kort door de bocht, maar (zoals je zelf stelt) alles oplepelen past simpelweg niet hiero.
nu weet ik niet wat jou perspectief is op waar ´het geld´ heengaat (en eerlijk gezegd ben ik daar ook niet benieuwd naar), maar raak ik vooral aan het feit dat ze bij de politie toch wel een grens bereikt hebben, en de rest is toch beetje laconiek bedoeld en niet persé een statement o.i.d. (daar hebben we andere topics voor).:Y

dat je er gelijk zaken als actiegroepen, gender en toeslagen erbij haalt, komt (met alle respect) op mij over alsof er ergernis in het spel is...
enerzijds: wisselen van mening, en discussies voeren (ook als die anders zijn dan de eigen mening) is juist waar een forum voor is.
anderzijds word ik soms moe van mensen die beweren dat zij die toeslagen krijgen, dit puur doen omdat ze te lui/geen zin hebben in full time werk.B|
je weet niet hoe hun leven is, en waarom zo iemand dit nodig zou hebben.
ik zal je mijn mening hierover besparen, en hoop dat de nuance te overzien is :)

fijne avond aan iedereen :W
 
Wat zei Sammy Davis Jr. er ook al weer over?

"Dont do the crime if you cant do the time"

Ga dan es NIET op die invaliden plek staan, net als ik (in NL). Al zou de boete 100.000 euro zijn.
 
Zo werkt dat dus niet. Je kan niet zelf bepalen waar je belastinggeld heen gaat. Het is gemeenschapsgeld. Dat weet jij ook best.
Gemeenschapsgeld betekent wel dat er gemeenschappelijk geld wordt ingelegd en dat in overleg wordt uitgegeven. Maar we komen nu in een situatie dat er allerlei hobbies worden gefinancierd voor mensen die zelf maar weinig in willen leggen. En dat is heel slecht voor het draagvlak en legt daarmee een bom onder de gemeenschap.
 
Wat zei Sammy Davis Jr. er ook al weer over?

"Dont do the crime if you cant do the time"

Ga dan es NIET op die invaliden plek staan, net als ik (in NL). Al zou de boete 100.000 euro zijn.
en
Dont do the crime if yoy cant do the time..
Zo was het toch??😁😁

Deze vind ik te makkelijk.
Je kunt ook wel eens een boete krijgen doordat je iets mist of niet door hebt.

En wanneer het water je al aan de lippen hebt staan kan dat je een leuk zetje geven en je in de ellende storten.
Annemarie van Gaal sloot haar column er ook mee af:
Eerst bv stukje hoe makkelijk je een boete krijgt.
In Amsterdam, waar ik woon, is het totaal onduidelijk wanneer je met je bromfiets op het fietspad moet rijden en wanneer op de rijbaan. Je maakt onbedoeld weleens een vergissing en dan is het resultaat weer een boete van een idioot hoge 174 euro, met de waarschuwing om vooral op tijd te betalen omdat de boete anders verhoogd wordt naar 339 euro. Welja. Of als alle parkeerplekken voor bromfietsen op de stoep bezet zijn en je zet je bromfiets twee meter verder op een parkeerplek voor fietsen: hoppa... weer een boete van 84 euro.
.....
Mijn tweede bedenking is de ellende die de overheid met haar boetebeleid bij gezinnen veroorzaakt. Kijk, niemand hoeft medelijden met mij te hebben, ik kan de boetes betalen, maar mijn gedachten gaan wel uit naar Nederlanders met een normaal salaris, waar zo’n boete voor een relatief onschuldig ’vergrijp’ een groot probleem veroorzaakt.

Ik heb in de loop der jaren veel gezinnen met financiële problemen geholpen en vrijwel altijd is hun schuld begonnen met één enkele boete van het CJIB die ze niet konden betalen. Vervolgens komt er boete op boete, het ene gat wordt met het andere gevuld en zo belandt het gezin steeds verder in de problemen. De overheid zou zich eens achter de oren moeten krabben en realiseren hoeveel problemen zij met haar boetebeleid veroorzaakt en wat het kost om dát weer op te lossen.
En dit loopt al een poosje, artikel uit 2014(!) va mr Visser de rijdende rechter
Ook iemand totaal in de vernieling door het CJIB.
Marc van der Klis weet zich geen raad meer. Hij heeft problemen met het Centraal Justitieel Incassobureau. Hij heeft boetes die zijn opgelopen tot 2000 euro, maar kan dit bedrag niet meteen betalen. Ondertussen is de schuld al opgelopen naar 15.000 euro.

Het CJIB wil hem geen hand toereiken. Meester Frank Visser van ‘De Rijdende Rechter’ windt zich op over de uitvoeringsinstantie van het ministerie van Justitie en de manier waarop zij financiële slachtoffers maakt en een spoor van vernieling door Nederland trekt.

“De overheid harkt jaarlijks één miljard euro binnen via dat CJIB,” zo luidde één van de gevleugelde oordelen van mr. Visser. “No way dat ze uit zichzelf, vrijwillig, daar iets zullen doen wat die incasso-jongens gaat hinderen.”

“Er is vanuit de rechterlijke macht en de Nationale Ombudsman geklaagd, maar de minister en de staatssecretaris doen net alsof het niet waar is,” ging hij verder. “Er is een rapport uitgebracht waarin ze zeggen dat het wel meevalt, dat er geen draagvlak voor is en dat nergens uit blijkt dat er veel klachten zijn.”

“Hoever moet het gaan voordat de minister en de staatssecretaris hier een keer op worden afgerekend?” vroeg mr. Visser zich af. “Het is maar goed dat dit in het programma komt, want dit moet gewoon ophouden. […] Ze luisteren niet vanwege die verrotte één miljard euro die ze binnenhalen.”

Ik snap het boete systeem, maar mot met het CJIB en ze trekken je letterlijk de vernieling in.
En dat wordt steeds makkelijker bij die hoge boetes.
Iets start met een overtreding en je eindigt in de schuldsanering. Niet ok.

Zelfs het OM adviseert om niet te verhogen maar te verlagen. Ik vind het ook waanzin.
(En ja, ik kan een boete ook wel betalen)
 
Misschien moet je eens beseffen dat we met veel mensen samenleven met verschillende wensen en achtergronden. Wat jij onzin vindt is voor een ander van levensbelang.
Dat kan wel zo zijn, maar waarom zijn er dan groepen die overal tegen ageren en/of willen verbieden wat hen niet zint? Dat klinkt mij niet als samenleven in de oren. In een samenleving geef je elkaar de ruimte (voor zover toegestaan en mogelijk), en ‘neem je je verlies’ als je je zin niet krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs het OM adviseert om niet te verhogen maar te verlagen. Ik vind het ook waanzin.
Boetes zijn waanzin, maar wel een belangrijke bron... Liever meer wegenbelasting????

(En ja, ik kan een boete ook wel betalen)
Okee, een ander kan naar de klote gaan door het bestel, het is wat het is. soms moet je geluk hebben, anderen hebben pech. Er zijn zo vele andere manieren om naar de klote te gaan, soms treft het je
 
indirect had ik al verwacht dat sommige van mijn sarcastische zinnen uit mn post wat stof zouden laten opwaaien. :/
het is misschien voor jou wat kort door de bocht, maar (zoals je zelf stelt) alles oplepelen past simpelweg niet hiero.
nu weet ik niet wat jou perspectief is op waar ´het geld´ heengaat (en eerlijk gezegd ben ik daar ook niet benieuwd naar), maar raak ik vooral aan het feit dat ze bij de politie toch wel een grens bereikt hebben, en de rest is toch beetje laconiek bedoeld en niet persé een statement o.i.d. (daar hebben we andere topics voor).:Y

dat je er gelijk zaken als actiegroepen, gender en toeslagen erbij haalt, komt (met alle respect) op mij over alsof er ergernis in het spel is...
enerzijds: wisselen van mening, en discussies voeren (ook als die anders zijn dan de eigen mening) is juist waar een forum voor is.
anderzijds word ik soms moe van mensen die beweren dat zij die toeslagen krijgen, dit puur doen omdat ze te lui/geen zin hebben in full time werk.B|
je weet niet hoe hun leven is, en waarom zo iemand dit nodig zou hebben.
ik zal je mijn mening hierover besparen, en hoop dat de nuance te overzien is :)

fijne avond aan iedereen :W
Oh ik begrijp het nu..
Als jij in een reply er van alles bij wilt halen als koninklijk huis of wachtgeldregeling, dan is dat om je argumenten kracht bij te zetten,
Maar als een ander dat doet dan zijn het uit hun verband gerukte en niet toe doende argumenten , waarschijnlijk omdat het niet uitkomt..
Ik zal er voortaan rekening mee houden , bedankt voor de heads up
 
Wat een ophef allemaal. O.k., over de verhoudingen kun je twisten, maar die overtredingen kun je vrij gemakkelijk voorkomen en de boetekans is klein. De afgelopen 15 jaar (ca 375.000 km verdeeld over auto en motor) ben ik niet beboet. Als ik het rijtje met boetes eens bekijk maak ik wekelijks voor ca € 1000 aan overtredingen. Ik rijd wel eens iets te hard, parkeer wel eens op de stoep en haal wel een rechts in.
 
Laatst bewerkt:
Boetes zijn waanzin, maar wel een belangrijke bron... Liever meer wegenbelasting????
Tja, of eens goed naar je uitgaven kijken. Deed ik vroeger ook wanneer ik geld tekort kwam.
Het maar verhogen van de inkomsten is discutabel om het eens mild uit te drukken.
Okee, een ander kan naar de klote gaan door het bestel, het is wat het is. soms moet je geluk hebben, anderen hebben pech. Er zijn zo vele andere manieren om naar de klote te gaan, soms treft het je
Klopt, het is wat het is.

Maar door een boete is wel zuur.
Sowieso rekening houden met de gevaarzetting en veelplegers, daar kan goed naar gekeken worden.
En die verhogingen van het CjIB zijn helemaal waanzin, dat moet ook eens goed onder de loep.

En ja wanneer je het er naar maakt, het niets boeit en je een verkeershufter bent, dan maak je het er zelf naar.
Daar ligt mijn probleem ook niet.
 
Achteruit inparkeren, jij snapt het! :t Steken bij achteruit inparkeren is dan weer heel zwak. :/
Bij het Automatisch inparkeren van mijn auto houdt de auto altijd een veiligheidsmarge aan,vandaar dat hij nog een keertje steekt
 
Terug
Bovenaan Onderaan