Nieuwe boetes, lichte verkeersovertredingen zwaarder bestraft dan sommige misdrijven

Wat een ophef allemaal. O.k., over de verhoudingen kun je twisten, maar die overtredingen kun je vrij gemakkelijk voorkomen en de boetekans is klein. De afgelopen 15 jaar (ca 375.000 km verdeeld over auto en motor) ben ik niet beboet. Als ik het rijtje met boetes eens bekijk maak ik wekelijks voor ca € 1000 aan overttedingen. Ik rijd wel eens iets te hard, parkeer wel eens op de stoep en haal wel een rechts in.
Dus wat doe je precies om een boete te voorkomen?
 
Jij vindt het flauwekul. Een ander niet. De overheid is er niet alleen voor jou. Zo simpel is het.
Nee als het ze uitkomt, willen ze allemaal dat er voor HEN een uitzondering wordt gemaakt..
Neem de betonstroken op het strand...Hoeveel wil je er leggen, hoeveel mensen in een rolstoel gaan er gebruik van maken, moeten ze dubbel aangelegd worden want er zal er maar een al staan en die wil net weg als er een nieuwe aankomt, wie houdt ze schoon,welke idioot gaat met zijn dure rolstoel de zee in om pootje/wieltje te baden ???
TERWIJL er bij vrijwel elk fatsoenlijke strandhotel speciale rolstoelen met ballonbanden te huur zijn of vaak gratis tegen een borg..
En waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat mensen met een HCP minder dingen kunnen doen dan een valide persoon, maar dat stuit tegen de borst van de gutmensch die iedereen als gelijke behandeld wil zien worden no matter what..
We durven en kunnen bijna geen NEE meer zeggen want dat staat direct op social media, en worden we als homofoob of racist uitgemaakt.
We verliezen de realiteit helemaal uit het oog
 
Ja dat is niet eerlijk, jij rijd enkel met mooi weer en dat is t nooit in Nederland:+
Nouja, ik moet ‘helaas’ 5-10min naar de grens rijden….und dann geht’s los…. _O-

Voor een rondje in mijn omgeving pak ik de wegen die nauwelijks geschikt zijn om snel te rijden. Bovendien weet ik de plekken hier waar je juist niet aan het gas moet hangen.

En in Dld heb ik nog nooit een bekeuring gehad….
 
Dus wat doe je precies om een boete te voorkomen?
Niets eigenlijk. Wat misschien helpt is dat mijn motor geen lawaai maakt, ik beperkingen van ander verkeer accepteer en alleen ruimte pak die er is of die ik krijg. Daar krijg je aardigheid voor terug en brengt je sneller van A naar B dan opdringerig gejakker. Misschien helpt dat ook bij de handhavers, geen idee. O ja, en camera's zie ik van ver meestal staan, als het verkeersbeeld ze al niet verraden heeft. De rest is waarschijnlijk een combinatie van geluk en kleine pakkans.
 
Laatst bewerkt:
Zijn volleidge naam in de titel vermelden zou idd beter geweest zijn, vooral ook vanwege het sterke staaltje acteren en liegen wat Rick daarna tentoongesteld heeft. Dat zijn verzekering niks uitgekeerd heb is in ieder geval iets.
 
Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze hem met naam en toenaam noemen: Miljonair Rick van Stippent uit het Brabantse Heesbeen . Voor veel zwaardere misdaden zouden ze alleen Rick van S schrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan