Nieuwe botsmuts..

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
De HJC is gedegradeerd tot reserve-pot...
Nu een nieuw stukje headware:
full

Een Shoei Raid Pyro... Meteen pin gelockt, voor extra gemak (nu nog pinlock op de bril :P )

Genomen voor het comfort en omdat ie gewoon heel erg goed is... :)

Testresultaat ADAC:
full
 
Is Shoei ook geen duits merk ??

Waarschijnlijk weer een beetje moffen nationalisme die test, er gaat niks boven Arai. :}
 
Het gaat toch om pasvorm? Dat verschilt per koppie. Mij past alleen de AGV X-vent goed, maar of het daarom beter of slechter is dan Arai...?
 
De pasvorm verschil per koppie

maar heb net een Dainese gehad en die is qua aerodinamica en comfort zeker niet beter dan een Arai (terwijl de test zegt van wel)
 
alhoewel ik net zie dat het Arai 5 is
een Quantum of RX7R zou er mischien beter uit komen (maar is andere prijscategorie)
 
De pest van die X-vent is dat ie het geluid van een tornado maakt bij 160+.

Bij 240+ is het niet meer te houden, zelfs niet met oordoppen in, maar zoals eerder gezegd, hij zit perfect, ook bij hoge snelheden. Anders dan mijn vorige MDS Mirage, die van links naar rechts sloeg bij hoge snelheden en die ik nu dus alleen nog gebruik voor het karten Ik geloof dat Arai veel minder last van heeft windruis. Of niet?
 
Ik heb ook een Shoei Raid.

Deze staat nu echter bij de dealer. Het ding zit perfect, alleen heb ik altijd last van mijn linkeroor. Daar zit het niet goed. Ze zijn hem nu voor de 3e keer aan het aanpassen.
 
Volgens mij is shoei japans en bij mij zit alleen een Arai lekker
Sommige mensen zit een shoei lekker en andere een Arai
En zolang als hij lekker past is het goed
 
Heb dezelfde helm gekocht onlangs, de verkoper wist mij te melden dat het kwaliteitsniveau van de Shoei's tegenwoordig zelfs boven die van Arai liggen (bij dezelfde prijs dan). Had zelf ook een Arai omdat de Shoei's me toen niet lekker zaten, deze Raid zit bij mij dus perfect, hij is als beste getest ook. Toppertje.

[edit]Heb er effe gauw een plaatje van geschoten, vizier lijkt hier zwart maar is irridium (zilver). Wilde dus ook eerst een Arai kopen maar ben nu heel blij met deze.[/edit]
helm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe denk jullie over Suomy :? Hoor jullie namelijk alleen maar over Arai en Shoei.
Ik heb zelf heb de Suomy Gunwind Troy Bayliss Rep, met blauw Irridium :}
suomy.jpg
 
Op donderdag 11 juli 2002 19:14 schreef Memento het volgende:Pinlock :? Wat is dat precies???

Een pinlock is een extra vizier wat je door middel van pinnetjes bevestigd aan de binnenzijde van een vizier.

Een soort dubbele beglazing dus. Je vizier beslaat niet meer na installatie van deze pinlock.

Bij sommige merke/types wordt dit standaard geleverd (X-Lite 901 bv). Is het je nooit opgevallen dat er in sommige vizieren 2 pinnetjes zitten?

BTW, Pinlock is een Nederlands uitvinding... Dat je het effe weet...

Zelf heb ik dus een X-Lite 901. Lekker helmpje, maar de "ventilatie verstelling" & het "vizier-mechanisme" is wel wat gevoelig... Ik zal er ook eens een piccie van posten...

Verder een heel fijn ding met een soort ventilatie stand waardoor je toch lekker frisse lucht binnen krijgt zonder dat er allerlei ongein in je kijkertjes terecht kan komen...
 
Laatst bewerkt:
Is Shoei ook geen duits merk ??

Waarschijnlijk weer een beetje moffen nationalisme die test, er gaat niks boven Arai. :}
Shoei is Japans...
Shoei Europe hoofdkantoor is in Frankrijk...
Shoei heeft wel een Duitse vestiging... :P

Binnen deze klasse was de Shoei toch echt een aanradertje hoor... :)

In de klasse tot €1500 zijn er vast wel betere te krijgen, maar voor het geld is deze helemaal niet verkeerd (de beste! ;) )... En met een 24K beurt, een nieuwe achterband en een ketting die naar schatting ook binnenkort wel eens op is, wil ik geen enorme prijzen voor een helmpie uitgeven... Deze is al ruim twee keer zo duur als de vorige... Belangrijkste is dat het goed beschermt en lekker zit... :)
 
Hier een paar plaatjes van de X-Lite 901 met pinnetjes voor de Pinlock. De Pinlock zelf is nog niet bevestigd...

mf08.jpg


Je kunt de pinnetjes zien zitten nu...

mf09.jpg


Onder de opdruk "SIZE L" kun je het pinnetje best wel duidelijk zien. En ook het ingewikkelde binnenwerk wat toch wel een beetje storings gevoelig is...

Verder wel een fijne helm hoor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan