nieuwe bouten en moeren

7 jul 2004
181
0
amsterdam
Weet iemand waar ik nieuwe bouten en moeren vandaan kan halen die een beetje mooi zijn?
Het is voor mijn honda cb500t
Niet van die lelijke 6 kantige rvskoppen met nummertjes erop, maar mooie chromen of nickelplated?
of moet ik daarvoor originele hondabouten bestellen? (en zoja, waar?)
dank
 
hmmz, voor brommertjes is het leertouwer...dus misschien voor motoren fourdeel of een andere honda oldtimer boer?
 
Ah, onder deze naam ben je te vinden !! gelukt met de kroonplaat ? ik ga altijd naar
een GOEDE ijzerwarenzaak: met een catalogus, waar je uren in kan kijken en daar hebben ze zelfs mooi kruiskoppen ! in Nieuwegein in Ede zitten ze in ieder geval..zal eens kijken of ik het adres in/om Amsterdam voor je heb.
 
Hee Remschijf,
inderdaad, worstenbroodje is het... lang verhaal.
Is gelukt met de kroonplaat, heb m toch eerst mooi schoongemaakt en glimmend gemaakt voordat ik m erop heb gezet. Ziet er schitterend uit. Bedankt nog
Ik heb in de motor een hoop imbussen met verroeste kop zitten.
Kan ik deze ongestraft vervangen? of moet ik dit met een momentsleutel doen?
Ik kan ze eventueel ook schoonpoetsen met een staalborsteltje op mijn dremel.
en wat moet ik er dan opsmeren om het roesten tegen te gaan?
full
 
Ah, onder deze naam ben je te vinden !! gelukt met de kroonplaat ? ik ga altijd naar
een GOEDE ijzerwarenzaak: met een catalogus, waar je uren in kan kijken en daar hebben ze zelfs mooi kruiskoppen ! in Nieuwegein in Ede zitten ze in ieder geval..zal eens kijken of ik het adres in/om Amsterdam voor je heb.

En hoe heet die dan? Nieuwegein is niet zover en ik wil nog een keer een assortiment amerikaanse maten kopen, want ik loop nu vaak te zoeken.
 
FABORY centres !! amsterdam: joop geesinkweg 301/ contactweg 42a
en in N'gein:Archimedesbaan (vlakbij RDW) 28 heet ook wel NOHOS

succes, ze hebben errrrg veel !
 
Fabory, word ook geleverd door de firma Borstlap op de zevenheuvelenweg 44 in Tilburg.

Maar je zou ook nog kunnen kijken bij de firma Klaassen op de Dokwerkerstraat 2 Ridderkerk.
Die is vaak veel goedkoper.

Handig joh stage bij een technische groothandel ;)
 
heb je meteen aandelen gekocht ?? ;) alles is idd vrij prijzig (maar wel goed en je kan meteen stoppen met zoeken, en da's ook wat waard !)
 
In HeerHugowaard zit ook een Fabory, heb ik de boutjes voor m'n remschijven vandaan.
Het adres weet ik ff niet, dat ligt op m'n werk, en ik heb vakantie dus ga ik het echt niet halen. :X
 
Wil toch ook even reageren,
Als ik bouten en/of moeren moet/wil vervangen dan 'bewerk'ik de koppen van de bouten op de draaibank. Niet iedereen heeft een draaibank maar wellicht heb je kennissen of een bedrijfje in de buurt die dat kan doen.
Van rvs-inbusbouten draai ik de kop 10 graden konisch, en bij zeskantkoppen boor ik de kop in. Bv. een M8 met een 13 mm boor, denk er wel om dat je niet te diep boort, want dan blijft er niet genoeg materiaal staan. ;(
PS. RVS kun je niet ongestraft overal toepassen!!

M.vr.gr en succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan