Nieuwe "brik" !!

thepolarbear

MF'er
9 apr 2016
247
0
Dag iedereen !!!

Wegens ongeduldigheid omdat mijn huidig project even niet vooruit gaat (wegens omstandigheden, bouwen, etc...) en ik toch in de lente en zomer graag wil rondcruisen heb ik me nog een "brikje" gekocht *O* . Deze keer geen sleutelproject maar helemaal rijklaar.

Het gaat om een Honda CB450s uit 1990. Maar er was al wel een en ander aan veranderd hehe... 8-) .

Het is wel iets uniek moet ik zeggen. Allez genoeg laten wachten, een foto:

54A14984-5867-4EBF-AF68-AAB468917C09_zps8hynxshu.jpg


Klinkt ERG bruut braaaaaaaaaap !

FILMPJE

Start lekker, loopt lekker, schakelt lekker, etc

Alleen heb ik nog een vraagje aan jullie, of iemand die al een Honda cb450s heeft gehad of heeft. De vorige eigenaar heeft namelijk veel van de electronica gestript, geen toerenteller (ik heb er wel 1 bijgekregen), geen richtingaawijzers, geen neutraal/olie/... lampjes.
Nou wou ik toch zeker een kilometerteller opzetten, maar heeft deze motorblok uberhaut wel schakelaars voor de neutraal stand, etc? En een aansluiting voor het toerental/snelheidsmeter?
Richtingaanwijzers ga ik ook monteren, maar dat is nou niet zo moelijk haha.
Vind niet direct een WPHB op het net van dit model.

Ik hoor graag jullie meningen :) *O* *O*
 
Ik heb er op gelest, met alle lichtjes en tellers erop.

Ook een nummerplaat op het spatbord achter :+

Dan vliegt niet alles om je oren :X
 
Laatst bewerkt:
Snelheidsmeter
Motorfietsen van na 26 november 1975
(maar van vóór 17 juni 1999) of na 16 juni
2003 moeten een ook bij nacht goed
afleesbare snelheidsmeter hebben.

Afscherming
Wielen en banden van motorfietsen van
voor 17 juni 1999 moeten goed zijn
afgeschermd en mogen niet aanlopen.
De motorfiets mag geen scherpe delen
hebben die gevaarlijk kunnen zijn voor
andere weggebruikers.
 
Snelheidsmeter
Motorfietsen van na 26 november 1975
(maar van vóór 17 juni 1999) of na 16 juni
2003 moeten een ook bij nacht goed
afleesbare snelheidsmeter hebben.

Afscherming
Wielen en banden van motorfietsen van
voor 17 juni 1999 moeten goed zijn
afgeschermd en mogen niet aanlopen.
De motorfiets mag geen scherpe delen
hebben die gevaarlijk kunnen zijn voor
andere weggebruikers.

Bedankt voor de info! 8-) Was sowieso van plan om een snelheidsmeter en spatbord te monteren. Vroeg hoe deze worden aangesloten? Of dat misschien iemand WPHB of elektrisch schema van dit model toevallig heeft liggen. Moet normaal wel lukken het aansluiten. :]
 
Ondertussen een tijdje en paar proefritten verder is me iets opgevallen: De choke hendel is beetje gebroken waardoor het chokekabeltje er niet goed in blijft zitten. Dit is al bij al niets erg, gewoon nieuw choke hendeltje kopen. Maar er is mij nog iets opgevallen. Het choke kabeltje zat wel in de hendel, en het kabeltje was steeds een klein beetje opgespannen. Als ik de choke kabel uit de hendel haal en volledig ontspan (dus 100% geen choke = choke klep volledig open) dan houdt de motor bij hogere toeren in. Als ik de choke kabel terug in de hendel steek, dus iets opspan, dan geeft de motor lekker gas en houdt niet in. Klinkt dit iets normaal? :)

Fijn weekend allemaal ! :]
 
Klinkt alsof de choke wordt gebruikt om een te arm mengsel te compenseren.. Dit is met warme motor?
Ik gok er op dat de sproeiers niet zijn aangepast op de open lufi's..
 
Laatst bewerkt:
De motor had ik enkele minuten laten stationair draaien. Maar morgen probeer ik nog eens, en zal proberen een filmpje te maken. Maar ik was ook in de richting aan het denken van de sproeiers...
 
Dat is wellicht niet genoeg, de motor verricht dan niet echt arbeid. Probeer eens een stuk te rijden..
 
Een motor kun je niet stilstaand afstellen, mee gaan rijden en dan kijken wat ie doet/niet goed doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan