nieuwe cameras langs de weg,

Langs verschillende snelwegen kwam ik laatst ook nieuwe
apparaten tegen. Leken soort van richtmicrofoons met camera.
Hebben een paar weken gestaan, en toen weer verdwenen.
Ook geen degelijk uitziende installaties.

Zullen dus tijdelijke meetstations zijn.
Aan de hand van de gegevens zullen wel allerlei 70 en 80 km-zones
ingevoerd worden ofzo.
Stond tijdje terug iets over in Technisch Weekblad. Er wordt onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om de geluidsproductie van voertuigen (mn vrachtauto's) te meten en die meting te koppelen aan een kentekenregistratie (maw, flitsen als je teveel lawaai maakt).
 
ze stonden idd overal, maar wel op een tijdelijke voet, soort van kist met wieltjes eronder. ik heb een chauffeur erover gesproken, die had rijkswaterstaat gebeld wat het was, volgens hun had het te maken met kenteken registratie, dat alles wat er langs komt gecheckt wordt op bv apk keuring en of ze netjes wegen belasting betaald hebben...
 
Denk dat flitspalen wel op een iets steviger soort paal neergezet zullen worden, ziet er nogal fragiel uit dit...

Hoezo dat, i.v.m. de terugslag van de flits ? :+

Ik weet niet waarvoor ze zijn maar ze zijn niet voor snelheid. Dat had ik dan wel geweten.
 
Hmmmm, vertel dat maar eens aan meneer Spee en kornuiten...
Heb regelmatig een kast zien flitsen die reageerde op een lus in de weg en het betreft dan ook wel degelijk een snelheidsovertreding. De rondweg in Zwolle staat er vol mee :X

Dat kan, dan ligt er een stukje ervoor ook een lus.. Op 1 lus kun je echt niet meten hoe snel je gaat, want voertuigen hebben compleet verschillende asafstanden. Hoe weet zo'n lus dan of er een vrachtwagen voorbij komt of 2 personenauto's achter elkaar?
Op de rondweg van luik staan ook flitsers. Die flitsen iedereen aan het begin en aan het eind van de rondweg. De tijd daartussen wordt gemeten en aan de hand van de foto's kun je dan de snelheid van iemand berekenen. Ook daar krijg je niet meteen een bekeuring als je geflitst wordt, maar enkel als je tussen de flitsen te weinig tijd hebt doorgebracht.

Denk je nou echt dat ze duizenden euro's aan flitskasten neerzetten als dat met een lus van 500 euro ook zou kunnen? Zou spee wel willen; die lus kun je niet slopen, niet verdraaien en is niet te zien van een afstandje..
 
Hmmmm, vertel dat maar eens aan meneer Spee en kornuiten...
Heb regelmatig een kast zien flitsen die reageerde op een lus in de weg en het betreft dan ook wel degelijk een snelheidsovertreding. De rondweg in Zwolle staat er vol mee :X

Met twee sets lussen kan dat wel ja.

Stond tijdje terug iets over in Technisch Weekblad. Er wordt onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om de geluidsproductie van voertuigen (mn vrachtauto's) te meten en die meting te koppelen aan een kentekenregistratie (maw, flitsen als je teveel lawaai maakt).

He, dat heb ik gemist, of het staat in een van de TW's die nog netjes in het
folie op de "nog te lezen" stapel ligt...
 
Door lussen in het wegdek kun je geen snelheidsmeting doen. Enkel als er een eindje verder weer een lus ligt en dan door de tijd die verstreken is de snelheid terugrekenen. Daar heb je toch wat meer ruimte voor nodig dan een kastje van hooguit 2 liter inhoud..

..................

Keep on dreaming!!!! Kan wel degelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan