Nieuwe circuitfiets zonder BPM?

ZX-12Rob

MF veteraan
31 mrt 2004
5.933
0
Nederland
Weet iemand of ik een motorfiets kan kopen zonder BPM, indien deze uitsluitend gebruikt wordt voor het circuit en dus niet op de openbare weg komt?

Scheelt toch ruim € 2000 op een nieuwe ZX-10R.

Of is iemand van jullie bekend of de importeurs speciale uitgeklede circuit versies aanbieden, zodat nog wat meer bespaard kan worden op nutteloze onderdelen als kilometertellers, spiegels etc.?
 
bpm hoeft toch alleen voldaan te worden indien de motor op naam gezet wordt ?
aangezien je voor het circuit geen kentekenplaat nodig heb, en geen op naam zetting (reg bij rdw) lijkt me dan ook geen BPM nodig.

tenminste, ik kan gewoon hier bij de groothandel trikes, motoren enz kopen zonder BPM. maar misschien ligt dat eraan dat ze nog niet 'officieel' zijn ingevoerd.

waarschijnlijk kan de rdw en/of de belastingdienst wel iets meer vertellen... ze mogen wel wat moeite doen voor een groep wie ze hun grijs kenteken af pakt.
 
een circuitfiets kan gewoon zonder bpm, hij komt niet op kenteken. de importeur doet dat niet, dat doet de dealer mi. maar als je gewoon bij een dealer een motor besteldzonder kenteken krijg je er gewoon een zonder kenteken hoor...
 
een circuitfiets kan gewoon zonder bpm, hij komt niet op kenteken. de importeur doet dat niet, dat doet de dealer mi. maar als je gewoon bij een dealer een motor besteldzonder kenteken krijg je er gewoon een zonder kenteken hoor...

:^ zo heb ik het ook gedaan. Gewoon bij de dealer bestellen zonder kenteken, scheelt inderdaad een hoop euri. Ik bewaar wel de aankoopbon goed, zodat ik kan bewijzen dat ik de rechtmatige eigenaar ben (bon wel op naam laten zetten natuurlijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan