nieuwe contactsleutel laten maken

26 feb 2008
5
0
Hallo allemaal.,

ff vraagje van mijn kant. Van t weekend met t heerlijke weer, maar eens op de motor gestapt. Heerlijk stukj gereden tot op de A4...vliegt ineens gewoon mijn sleutel uit het contact!!!! gewoon door de wind...gelukkig bleef mijn motor aan en rijden, dus kon ik veilig thuis komen..
Ligt dus nog steeds daar. Er zat een keycord aan, zodat je m makkelijk kan vinden en niet kwijt kan raken, maar vliegt ie dus gewoon tijdens het rijden uit het contact.
Heb ik dus geen reserve sleutel erbij gekregen en de KLPD heeft nog op de snelweg gezocht, helaas zonder resultaat (wel vriendelijk van ze). Ze vonden wel mijn keycord, maar neit mijn sleutels.
Heb ik degene gebeld van wie ik de motor heb gekcoht, maar die had ook geen reserve sleutel! hij gaf me wel de tip om de bovenkant van het contactslot eraf te halen en dan de halve cylinder eruit halen en dan kan een goede sleutelmaker daar weer een sleutel bij maken. Wel omslachtig maar schijnt goedkoper te zijn. Bijkomend probleem is natuurlijk dat de contactsleutel ook voor de tankdop is...
Heeft iemand toevallig een beter idee???
Overigens, ik rij een Kawa gpx 600
Onwijs bedankt he!
 
Misschien dat de importeur/dealer iets kan doen aan de hand van het framenummer... De japanners gaan best ver met het bijhouden van gegevens, en misschien kunnen ze bij de importeur/dealer wat voor je doen. Het zal misschien niet gisteren geregeld zijn, maar dan heb je wel 1 sleutel voor het contact, tankdop en buddyseat.

Ik zou eerst daar eens beginnen....

Het is natuurlijk niet slim om maar 1 sleutel van je motor te hebben, maar dat is mijn mening......

Succes
 
Het hangt van de motor en van de sleutelboer af. Zo had ik een tijdje geleden met veel pijn en moeite het contactslot van m'n div gedemonteerd (hij stond op slot, dus er moest aardig wat uit elkaar) om vervolgens bij de sleutelboer te horen dat hij er niets mee kon. Hij had de tank nodig omdat dat slot beter bereikbaar zou zijn, en die zit maar met 2 schroefjes vast. Dan rollen er wel wat zware woorden uit je mond..

Moraal van dit verhaal: bel eerst met degene die de sleutel na gaat maken over wat hij nodig heeft.
 
Een monteur bij Motorhuis Safe bouwde ene keer ter plaatse een sleutel om voor mijn motorfiets. Wizard of Oz. Beetje vijlen hier en daar, voelen, opnieuw. :}

Geen idee wat hij in de avonduren deed met die kennis. :+
 
Bel gewoon even met sleutelprof luke(even googlen) Indien je een sleutelnummer weet, staat vaak op een (stuur)slot ofzo, heeft hij ze meestal op voorraad en kost je 15 euro inc verzenden. Indien niet maakt hij hem voor je als hij je slot heeft. Hij staat veel op beurzen en waar kun je op zijn website vinden.

Ik heb even voor je gegoogled. [NORML]www.keyprof.com[/NORML]

succes.

Overigens, als ik maar één sleutel heb is mijn eerste aktie altijd naar de sleutelboer om een reserve te maken. En met die reserve rij ik dan en berg de originele goed op. Niet te goed natuurlijk......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan