Nieuwe Crosser

Robbert748

MF'er
25 mei 2004
77
0
Den Haag
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe crosser aan te schaffen maar ik ben er nog niet helemaal uit welke het best bij mij zou passen.
Mijn schoonouders wonen in een heel groot bos (in het buitenland). Daarnaast beschikken zij over een ongebruikt stuk grond waar ik bezig ben mijn prive crossbaan aan te leggen.
Tot voor kort had ik een KTM EXC 300 uit 2001 (zonder kenteken). Deze motor heb ik nu uitgeleend/verkocht aan een vriend.

Nu ben ik op zoek naar iets anders, iets vergelijkbaars of een kleine upgrade. Ik heb de KTM vorig jaar gekocht voor 1100 euro en hem ook voor deze prijs weer verkocht. Mijn budget ligt voor de nieuwe motor rond dit zelfde bedrag maar max 2000 wanneer ik kan upgraden.

Met de motor wil ik dus zowel mooie ritten kunnen maken door het bos (kenteken niet nodig want ik zie geen "openbare" weg), maar ook op de crossbaan lekker uit de voeten kunnen.

Ik rijd de crosser vooral voor de fun. Ik doe vrij fanatiek aan wegrace en beschouw dit dan ook als een mooie training.

- De motor mag wat betreft vermogen in iedergeval niet onder doen aan de exc 300.
- 2 of 4 takt maakt me persoonlijk niet uit al is het onderhoud aan een 2 takt wel iets gemakkelijker. Ik weet echter niet hoe het zit met de onderhouds intervallen van een 2 takt tegenover een 4 takt met dergelijk gebruik.

Welk type/ model motor kunnen jullie me aanbevelen? Ik hoor het graag!

Robbert
 
Terug
Bovenaan Onderaan