Nieuwe demper, welke pakking?

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Vandaag een Pipe-Werx demper binnen gekregen die ik zonet wou gaan monteren.

Helaas zat er geen pakking bij, ik heb gekeken of de oude pakking van de originele zxr400 demper past, maar helaas, die is te groot.

P1060125.jpg

P1060126.jpg

P1060127.jpg


Een nieuwe zxr400 demper pakking bestellen heeft dus geen nut.

Wat voor moet ik wel hebben?
Er moet er wel eentje op neem ik aan O-) ?
 
Uhh op de meeste sportdempers hoort geen pakking. Teminste bij mijn BSM die schuif ik er zo op (best een klote werk aangezien het dus precies past), zet ik mijn orginele Kawa dempers er onder dan pas heb ik pakking nodig.
 
Uhh op de meeste sportdempers hoort geen pakking. Teminste bij mijn BSM die schuif ik er zo op (best een klote werk aangezien het dus precies past), zet ik mijn orginele Kawa dempers er onder dan pas heb ik pakking nodig.

Deze gaat ruim om de flens heen, lijkt me dus dat er wel iets van een pakking tussen moet?

Zou gungum werken?
 
Laatst bewerkt:
zou de pakking eigenlijk wel zin hebben,
als ik naar de foto kijk lijkt mij dat het pasvlak van dat deel waar je demper op komt niet echt vlak
[kijk naar het laswerk]

edit : bij mij zit daar trouwens geen pakking tussen , ik denk dus dat dat uitgefreesde randje er is om ruimte te maaken voor de las
 
Laatst bewerkt:
Anders kun je bij automaterialenzaak een stuk pakkingvel( wat dikkere uitvoering) en is makkelijk op maat te maken. Neem dan de buitendiameter.De drie gaatjes is ook een piece of cake. Daarna plak je hem met dubbelzijdig plakband vast aan 1 deel, en zodoende verschuift de pakking niet tijdens de montage.
Moet echt lukken zo...succes.
 
Denk ook dat de rand in de nieuwe demper er in zit om over de las te vallen.
Vroeger (brommertijd) gebruikte ik asbestkoord als uitlaatpakking. Zal nu wel geen asbest meer in zitten maar is vast nog wel te krijgen. Is hittebestendig koord wat o.a. voor cv ketels gebruikt werd (wordt?) Dat werkt i.i.g. beter dan een pakkingpapiertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan