Nieuwe demper :)

Yuri

MF veteraan
25 sep 2001
1.803
1
Van de week besteld, gisteren opgehaald: m'n nieuwe Laser Prof Race Carbon. :)

Prestaties? Geen idee, hij rijdt er iig niet slechter op. Heb 'em nog niet echt kunnen testen.
Sound? Uhm.. BWOAP! :}
Looks? Geil. :9~

Valt me trouwens op dat er veel meer mensen naar je kijken als je langsrijdt. :+

full
 
Toch maar een nieuwe gekocht :)
Mja, ik dacht in eerste instantie aan een tweedehands demper. Kreeg een tip van Investig8or dat ze hem bij Jos Smit in Haarlem verkopen voor 276.08 euro, terwijl 'ie elders 345.10 euro moet kosten. Keuze was snel gemaakt. ;)
Het geluid zal ook wel niet tegen vallen.
Ik had het geluid al gehoord uit de demper van Investig8or, maar toen ik m'n motor startte na het monteren had ik zoiets van " :9 ".
Onderin gromt ie, rond de 6000 toeren brult ie, en bij 10000 toeren schreeuwt 'ie het uit. :)
 
Quote:
Op zondag 01 december 2002 17:33 schreef Yuri het volgende:
Valt me trouwens op dat er veel meer mensen naar je kijken als je langsrijdt.



Valt me ook altijd op, maar ik weet niet of ze denken, mmm klinkt lekker, of hier zie weer zo'n gek :9
 
he yuri: zou je even kunnen uitleggen hoe je die demper juist gemonteerd hebt ik heb namelijk dezelfde ma ik heb een probleem onderaan waar de twee buizen over elkaar schuiven geeft hij namelijk wat uitlaatgassen door. als ge eventueel een detail foto van die verbinding hebt wilt ge die dan even doorsturen?
hebben ze u trouwens verteld of ge de carburatie moet aanpassen of niet ik denk namelijk dat de mijne iets grotere sproeiers zal moeten krijgen want als ik mijn gas snel opendraai houd hij een klein beetje in. Als je soms toevallig weet hoeveel de sproeiers moeten vergroot worden laat het mij dan weten a.u.b. .
Alvast bedankt op voorhand
 
he yuri: zou je even kunnen uitleggen hoe je die demper juist gemonteerd hebt ik heb namelijk dezelfde ma ik heb een probleem onderaan waar de twee buizen over elkaar schuiven geeft hij namelijk wat uitlaatgassen door.
Ehm.. het monteren van die demper is vrij simpel.
Ik heb het als volgt gedaan:
[*] Oude demper demonteren
[*] Nieuwe demper inwrijven met spiritus, om verkleuring te voorkomen.
[*] Ophangbeugel en rubber om demper vastmaken
[*] Demper monteren bij ophangbeugel en boutje met een paar slagen aandraaien.
[*] De 3 inbusboutjes en borgringetjes vastmaken aan de rechterkant van de demper.
[*] Bout ophangbeugel vastdraaien.
[*] Alles nog even nalopen.
[*] Starten! :9

Als het goed is hoeft er geen pakking tussen de demper en de bocht, dus er kan weinig mis gaan. Weet je wel zeker dat je de bolt-on hebt? ;)
als ge eventueel een detail foto van die verbinding hebt wilt ge die dan even doorsturen?
Die kan ik morgen wel scannen ja. :)
hebben ze u trouwens verteld of ge de carburatie moet aanpassen of niet ik denk namelijk dat de mijne iets grotere sproeiers zal moeten krijgen want als ik mijn gas snel opendraai houd hij een klein beetje in.
Mij is verteld (en het staat ook in de handleiding) dat bij het monteren van alleen een demper er geen andere sproeier in hoeft. Tenzij je motor te arm loopt natuurlijk.
Als je soms toevallig weet hoeveel de sproeiers moeten vergroot worden laat het mij dan weten a.u.b. .
Sproeiers vergroot je niet, die vervang je. :)
Zou ik even mee naar je dealer gaan. Succes! :)
 
Laatst bewerkt:
Hij klinkt een stuk mooier.. lekker donkerbruin geluidje eruit :}

Maar het allermooiste vind ik nog steeds een eenpitter 4 takt crossmotor/enduro klinken met een dikke pijp erop.. zoals een supertrapp op mijn ex-XR :9~
Daar krijg ik kippevel van als ik dat hoor !
 
Terug
Bovenaan Onderaan