Nieuwe digitale km teller, hoe originele tellerstand er in krijgen?

Finnie1967

Super Magna Fever!
8 jul 2019
54
8
Purmerend
Hallo, Ik heb een motor gekocht met enkel een mile teller er in (geen km aanduiding, ook niet in kleine cijfertjes) en ik zou graag een digitale km teller er in willen zetten. Nu is mijn vraag: ik wil de originele km stand er ook in zetten (de miles die er nu op staan dus omgerekend naar kilometers). Hoe ga ik te werk om dat te doen? Dus niet terugdraaien, maar juist vooruit, van 0 naar huidige stand?
Ik hoor het graag!
Groet
 

Bijlagen

  • F94CD322-A692-4941-A3B7-830EDDF006C1.jpeg
    F94CD322-A692-4941-A3B7-830EDDF006C1.jpeg
    130,4 KB · Weergaven: 40
  • 9B41D300-6B34-48DD-8BA1-9477788EFF7C.jpeg
    9B41D300-6B34-48DD-8BA1-9477788EFF7C.jpeg
    122,5 KB · Weergaven: 35
Jouw mijlenteller, is dat een mechanische of een electronische uitvoering.

Als de nieuwe deze is:

werkt hij via GPS en is er niets in te stellen. Gezien de armzalige vertaling naar het Nederlands is het een Alibaba ding.
 
Jouw mijlenteller, is dat een mechanische of een electronische uitvoering.

Als de nieuwe deze is:

werkt hij via GPS en is er niets in te stellen. Gezien de armzalige vertaling naar het Nederlands is het een Alibaba ding.
Mijn teller is een mechanische teller, heb ik ook een foto van gepost. De teller op de 2e foto is alleen bedoeld als voorbeeld teller, is een standaard teller zonder gps met alleen een snelheids kabel.
 
Bij een beetje bekend merk aftermarket teller (Koso of Acewell) kun je tijdens de eerste keer in gebruik nemen ook de tellerstand instellen. Let wel; vaak is dat een éénmalige optie! Dus even goed kijken in de handleiding, daarna alle stappen goed doorlopen.
 
En toch heeft hij als titel gebruikt "Nieuwe Digitale km-teller" dus er is geen kabel die je met een boormachine kan laten draaien. Of er moet in de teller zelf een puls opgewekt worden waardoor draaien aan een kabel wel kan werken maar dat betwijfel ik.
 
En toch heeft hij als titel gebruikt "Nieuwe Digitale km-teller" dus er is geen kabel die je met een boormachine kan laten draaien. Of er moet in de teller zelf een puls opgewekt worden waardoor draaien aan een kabel wel kan werken maar dat betwijfel ik.
Verwarring alom. :Y
Mijn teller is een mechanische teller, heb ik ook een foto van gepost. De teller op de 2e foto is alleen bedoeld als voorbeeld teller, is een standaard teller zonder gps met alleen een snelheids kabel.
 
Dit is waar hij dit topic mee begint: "Hallo, Ik heb een motor gekocht met enkel een mile teller er in (geen km aanduiding, ook niet in kleine cijfertjes) en ik zou graag een digitale km teller er in willen zetten."
Dus hij zaait zelf verwarring
 
geen verwarring, zijn openningspost klopt. hij heeft een teller met analoge snelheidsaanduiding en digitale kilometerteller.
Dan mag je de openingspost nog eens goed lezen. Hij heeft een mechanische mijlenteller en wil die vervangen door een elektronische kilometerteller. Deze heeft wel een analoge snelheidsaanwijzing.

En met het plaatje van hoe zijn digitale meter er uit zou moeten zien kiest hij er een die snelheid en afstand via GPS meet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan