Nieuwe Ducati 900SS rijder

Ducslaaptniet

Rookie
29 okt 2021
10
16
Goedenavond allen,

Mijn naam is René en sinds enkele weken bezit ik mijn motorrijbewijs.
En je wilt uiteraard puurheid en passie. Dus de Japanners heb ik naar een zijspoor geschoven.

Afgelopen zomer rondgekeken naar verschillende Ducs. Ik viel als een blok voor de 749/999. Wat een brute machines.
Maar ja... Was dat wel zo verstandig als "beginnersmotor". En voor aanschaf en onderhoud mag je dan wat dieper in de buidel tasten.
Zo viel mijn oog op de 2e generatie 900SS, uit 1999. Ik begrijp dat niet iedereen gecharmeerd is van de Terblanche styling, maar ik vind 'm prachtig.
In mijn ogen nog steeds een karakterfiets met de heerlijke bulderende 2-klepper, die trekt als een lier, En nog altijd een nekkendraaier.

De moderne brandstofinjectie is prettig, het blok betrouwbaar en prettig te onderhouden. Na drie maanden stilstand starten lopen. Koud heeft de bella donna nog haar nukken, maar eenmaal warm (na 30 a 40 minuten) heerlijk! Wat een handling, zo puur en rauw. Het instrumentarium en spiegeltjes trillen mooi onder de 3000 toeren.
Ik heb het getroffen, want de bella donna heeft carbon kappen en carbon laser uitlaten, zonder db-killers. Ook zat er al een Dynojet Powercommander 3 in en een
K&N luchtfilter.

Elke kilometer is het genieten. Hopelijk maak ik nog vele veilige en mooie ritten.

Fijne avond!
 

Bijlagen

  • achterkant.jpg
    achterkant.jpg
    409,8 KB · Weergaven: 32
  • voorkant.jpg
    voorkant.jpg
    399,2 KB · Weergaven: 36
  • zijkant.jpg
    zijkant.jpg
    414,1 KB · Weergaven: 32
Prachtige Ducati. Ooit koop ik ook zoiets, maar met al 5 motoren word het redelijk druk hier.
En, voor mezelf dan, zou ik voor een Monster gaan, vanwege m'n leeftijd kan ik niet echt meer goed rijden op een sportieve motor.
Maakt niet uit verder, de 2 kleps blokken van Ducati zijn puur genieten.
Welkom op MF!
 
Prachtige Ducati. Ooit koop ik ook zoiets, maar met al 5 motoren word het redelijk druk hier.
En, voor mezelf dan, zou ik voor een Monster gaan, vanwege m'n leeftijd kan ik niet echt meer goed rijden op een sportieve motor.
Maakt niet uit verder, de 2 kleps blokken van Ducati zijn puur genieten.
Welkom op MF!
je hebt vast nog wel ruimte voor een leuke ST4 s
 
Thnx! Die van jou is ook klasse Aleksej!

Vanavond tussen 1700 en 1900 uur was het nog lekker droog en dus gaan met die banaan! Even lekker knallen.
Wel extra opgelet bij bochten met blaadjes... Wat mij wel opvalt is dat ik nauwere bochten of rotondes nauwelijks in de 2e versnelling neem.
Dat gaat te hard of de hele fiets gaat erg trillen in de 2e versnelling op lagere snelheid. Ik schakel dan maar terug naar de 1.

Komt dat jullie bekend voor? Of is het dan handig om in de 2e versnelling meer de koppeling te gebruiken.
 
terug schakelen zou je kunnen vergelijken met flink remmen dus als je de koppeling met beleid bedient kan het .............
ducati's en boxers zijn niet de beste machines voor langzaam vlekkel0os rijden ; die willen graag presteren

ik zou toch voor 2 gaan geef je dan een keer per abuis beetje gas gaan niet alle paarden los
 
Thnx! Die van jou is ook klasse Aleksej!

Vanavond tussen 1700 en 1900 uur was het nog lekker droog en dus gaan met die banaan! Even lekker knallen.
Wel extra opgelet bij bochten met blaadjes... Wat mij wel opvalt is dat ik nauwere bochten of rotondes nauwelijks in de 2e versnelling neem.
Dat gaat te hard of de hele fiets gaat erg trillen in de 2e versnelling op lagere snelheid. Ik schakel dan maar terug naar de 1.

Komt dat jullie bekend voor? Of is het dan handig om in de 2e versnelling meer de koppeling te gebruiken.
Na de eerste rit op mijn Ducati, had ik het idee dat ik weer opnieuw bochten en rotondes moest leren nemen, dus ja, het komt mij bekend voor, het bokkerig karakter van de Ducati bij lage toeren. Maar, onlangs heb ik de koppelingsplaten vervangen van mijn motor,en dat maakt een wereld van verschil. Dus mischien de moeite waard om te kijken of de platen van je koppeling niet te ver versleten zijn,of de korf te ver ingeslagen?
 
Oh ja, wat ook schijnt te helpen, is een kleiner voortandwiel te monteren, alhoewel ik daar zelf nog geen ervaring mee heb.
 
Prachtige Ducati. Ooit koop ik ook zoiets, maar met al 5 motoren word het redelijk druk hier.
En, voor mezelf dan, zou ik voor een Monster gaan, vanwege m'n leeftijd kan ik niet echt meer goed rijden op een sportieve motor.
Maakt niet uit verder, de 2 kleps blokken van Ducati zijn puur genieten.
Welkom op MF!
Dan is een GT1000 van Ducati ook een mooi alternatief! Moet zeggen, als ik ooit mijn motor inruil, is het voor een GT
 
Welkom!!
Ik heb een tijdje een 750SSie gehad, echt een fijne fiets!
Daar kon je echt heerlijk mee sturen, en voldoende karakter.
Later ge-upgraded naar een Duc996S, das toch wel een stuk meer geweld, maar die reed eigenlijk niet zo lekker als de 750SS.

Je zult trouwens wat waker terug naar 1 moeten, of bij langzame bochten je achterrrem er (VOORZICHTIG) bij pakken.
 
Vanmiddag nog lekker gereden, was prima weer. Ik had de gashendel blijkbaar nog nooit helemaal open getrokken, tot vanmiddag. Mamma mia wat een geweld! Wat een brute sound:}. Wel koppie erbij dat de bella donna er niet zonder jou vandoor gaat haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan