Nieuwe elektrische motorfiets uit Finland

Ik vind het een prachtig ding. En dan 1000 Nm..... Dat is toch toch wel vet ordinair bruut. Je wordt gewoon afgeschoten... :)
*O*
 
Vind het achterwiel heel vet, de rest valt wel tegen maar goed, niet lelijk. Wel jammer dat ze dan promoten dat je zo makkelijk de band wisselt maar het vervolgens onwijs slecht laten zien :?
 
Tot nu toe vind ik de elektrische naked bikes allemaal qua uiterlijk zwaar tegenvallen. Waarom moeten ze allemaal zo onwijs hoekig zijn bijvoorbeeld? En tot nu toe heb ik er ook nog geen gezien die een substituut voor de dinosaurus hoogoven heeft, wat een beetje het oog streelt. Het lijkt me, ondanks dat je met de vormen, dimensies en massa van alle elektronische componenten zit, dit toch hét moment zou kunnen zijn om de vorm van de motor opnieuw te definiëren?
 
Ik vind het ontwerp IETS weg hebben van een Diavel. Waarbij ik wel aan moet geven een Diavel 100x mooier te vinden.
 
Ik vind het een prachtig ding. En dan 1000 Nm..... Dat is toch toch wel vet ordinair bruut. Je wordt gewoon afgeschoten... :)
*O*
0-100 onder de 4 sec.
Dat valt dus nog wel mee. (Ligt er natuurlijk wel aan hoevéél onder de 4 seconde)

Maar wel een peppie fiets, dat dan weer wel.
 
Of het een mooi ding is laat ik graag in het midden, maar die aandrijving is echt totaal debiel als je het mij vraagt. Je voegt het motorblok toe aan het onafgeveerde gewicht, dat is al kak. En als hij zo makkelijk een band kan wisselen wat ik niet heb gezien, dan wil ik hem wel eens een wiellager zien wisselen.... En hoeveel keuze heb je nou in banden voor op dat ding??
Dan die 1000Nm:? zoveel trekkracht en dan net onder de 4sec naar 100km/u dat is toch de giller van de week man. Dat spreekt zichzelf nogal tegen. Auto's die 1000Nm leveren zitten met al hun massa al sneller op 100km/u
Dus zoals @RR. al zegt heb je geen reet aan die waardes als er geen fatsoendelijke overbrenging in zit...

Mijn samenvatting: Wat een achterlijk ding.
 
Ik vind het een tof ding. Qua techniek net even wat anders.
Wat ik weet is het zo dat Europese regelgeving juist zorgt dat bedrijven niet zomaar een andere vorm kunnen maken qua motor. Alle maten en afstanden zijn bepaald.
Verlichting, plaats hoogte afstand, spatborden, andere afscherming, er zijn overal regels voor.
Voor een klein bedrijf is het bijna niet mogelijk om hier tegen in te gaan, je kan dan beter een mooi concept neerzetten met nieuwe technieken zoals zij doen. Zulke motoren komen ook echt op de markt omdat ze aan de meeste basisregels voldoen en dus alleen extra gekeurd moeten worden op wat anders is.
Verwijzing naar de auto kant; vleugeldeuren, suiside deuren, doorlopend achterlicht, was allemaal verboden maar de grote jongens hebben deze regels kunnen verbreken.

Back to topic... Sorry...
Vette motor. Mooie range en goede oplaad mogelijkheden.
Voor de mannen die denken dat ze snel zijn... Je kan nu argumenteren dat door de electro motor in het achterwiel, je achterband sneller warm wordt en je dus nog sneller plat door de bocht kan ;)

Ik denk wel dat elektrische motoren een geluidmodule moeten krijgen waardoor je ze iig hoort aankomen als voetganger of fietser.
 
Ik vind het een tof ding. Qua techniek net even wat anders.
Wat ik weet is het zo dat Europese regelgeving juist zorgt dat bedrijven niet zomaar een andere vorm kunnen maken qua motor. Alle maten en afstanden zijn bepaald.
Verlichting, plaats hoogte afstand, spatborden, andere afscherming, er zijn overal regels voor.
Voor een klein bedrijf is het bijna niet mogelijk om hier tegen in te gaan, je kan dan beter een mooi concept neerzetten met nieuwe technieken zoals zij doen. Zulke motoren komen ook echt op de markt omdat ze aan de meeste basisregels voldoen en dus alleen extra gekeurd moeten worden op wat anders is.
Verwijzing naar de auto kant; vleugeldeuren, suiside deuren, doorlopend achterlicht, was allemaal verboden maar de grote jongens hebben deze regels kunnen verbreken.

Back to topic... Sorry...
Vette motor. Mooie range en goede oplaad mogelijkheden.
Voor de mannen die denken dat ze snel zijn... Je kan nu argumenteren dat door de electro motor in het achterwiel, je achterband sneller warm wordt en je dus nog sneller plat door de bocht kan ;)

Ik denk wel dat elektrische motoren een geluidmodule moeten krijgen waardoor je ze iig hoort aankomen als voetganger of fietser.

🤗
 
Nee, niet doen.. hoe weet je anders dat het een elektrische motor is?
Naja lijkt mij vrij gemakkelijk te zien. Alleen de kabels zo open en bloot op de buitenkant van de achterbrug lijkt me ook oprecht niet heel verstandig. Stel je gaat onderuit en de kabel ligt open, toch best link lijkt me.
 
Italiaan kopen :Y ;) :9~
En deze EV zit in 2,6 sec op de 100

1647606701007.png


Persoonlijk vind ik de Fin niet verkeerd en staat dat achterwiel best wel bruut.
Over smaak valt nooit te twisten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan