Nieuwe elektrische motorfiets uit Finland

Een SV 650s uit 2001 doet ook 0-100 in minder dan 4s. (3.6s zelfs)
En dat met 57Nm koppel...

Zoals je ziet is NM een nutteloos getal voor acceleratie.
Je wil het vermogen zien per toerental om een goede inschatting te maken van de acceleratie.

Daarom dat je alleen naar pk/pkcurve moet kijken.
i.c.m gewicht
 
Op een EV zit geen BPM
De prijs is trouwens gelijk aan het BMW / Ducati segment.
En niet te vergeten de Energica zit daar ook.

De GS1250 struikel je dan wel over ondanks deze prijs.
Iets met oneerlijke concurentie.
Mij hou je niet voorv de gek : die dingen worden door de overheid,finacieel en maximaal,,gepromoot
Maakt dat de prijsstellingen compleet ongeloofwaardig, uit het verband en niet te vergelijken zijn.🤷‍♂️
Daarover is verdere discussie futiel..
 
Iets met oneerlijke concurentie.
Mij hou je niet voorv de gek : die dingen worden door de overheid,finacieel en maximaal,,gepromoot
Maakt dat de prijsstellingen compleet ongeloofwaardig, uit het verband en niet te vergelijken zijn.🤷‍♂️
Daarover is verdere discussie futiel..
Er zijn vooral andere economische wetten van toepassing op elektrische motorfietsen,..
 
Je mag maar 100,ouwe.🤗
Alleen oudjes rijden 100 :]
Onlangs nog een akker omgeploegd met je 300000000000000 Nm🤔
Koppel is alles :] :] :] een motor zonder behoorlijk koppel is een step met zijwieltjes.

Iets met oneerlijke concurentie.
Mij hou je niet voorv de gek : die dingen worden door de overheid,finacieel en maximaal,,gepromoot
Dat was bij de startup, de promotie financieel is er al grotendeels af.
Daarnaast is een motor anders belast als een auto. (De GS wordt niet voor niets veel zakelijk gereden)

BPM is diefstal B| , dat ben ik met je eens, zou op geen enkel voertuig moeten zitten.
Maakt dat de prijsstellingen compleet ongeloofwaardig, uit het verband en niet te vergelijken zijn.🤷‍♂️
Daarover is verdere discussie futiel..
Bij de EV auto's zie je dat de prijzen al netjes zakken en gestaag. De omslag is daar al begonnen qua prijs.

Discussie is sowieso nutteloos, een ieder rijd wat hij leuk vind. Van een HD met hangaap stuur tot een EV :Y
(en een EV rijd uiteraard het beste }) , had ik het koppel al genoemd :+ )
 
Het zijn wel de draden na de converter. (niet van de accu)
3 fase AC, bij een crash geef je uiteraard geen gas meer.

Maar het is een risico, klopt.
Wat voor spanning staat er op zo'n motor (globaal)? Heb echt geen idee namelijk.
 
Wat voor spanning staat er op zo'n motor (globaal)? Heb echt geen idee namelijk.
Hangt een beetje af van hoe vol de accu zit. Ergens tussen de 300 en 400V en een heleboel amperes.
Kortom bij elke EV:
Oranje kabels: Afblijven echt gevaarlijk en dodelijk!

En een normale snellader geeft 400V DC (800V begint nu ook te komen)
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Alleen oudjes rijden 100 :]

Koppel is alles :] :] :] een motor zonder behoorlijk koppel is een step met zijwieltjes.


Dat was bij de startup, de promotie financieel is er al grotendeels af.
Daarnaast is een motor anders belast als een auto. (De GS wordt niet voor niets veel zakelijk gereden)

BPM is diefstal B| , dat ben ik met je eens, zou op geen enkel voertuig moeten zitten.

Bij de EV auto's zie je dat de prijzen al netjes zakken en gestaag. De omslag is daar al begonnen qua prijs.

Discussie is sowieso nutteloos, een ieder rijd wat hij leuk vind. Van een HD met hangaap stuur tot een EV :Y
(en een EV rijd uiteraard het beste }) , had ik het koppel al genoemd :+ )
Ik rij niet harder dan 60,hard zat.
Kan ik onderweg ook nog een boterham eten.:]
 
De reden voor de relatief trage acceleratie zal ook zijn dat de motor pas rond 90km/u zijn vol vermogen levert.
Er is geen versnellingsbak.


1000nm op 765 tpm=80kw.
De omtrek van een 180/55/17 band is ongeveer 2m.
765tpm=12.75 toeren per seconde
12.75 tps x 2m=25.5m/s
25.5m/s= 92km/u

Dus op 46km/u heb je maar 40kw beschikbaar.
En op 23km/u maar 20kw.
 
Dat je nog in de jaren 70 zit, met de botsauto's op de kermis.
Toen was een spoiler ook mooi.

Nu heb je mooie EV motoren die nog beter rijden :]
En weten we dat we zo'n mooie oude merc origineel moeten laten, dan zijn ze echt mooier :t

Tip voor je backup aandrijving,als je kortsluiting krijgt.🤠
Voldoende koppel kan ik je garanderen👌


Gegarandeerd dat de buurt je uitzwaait voor een tripje🥳
 
Denk je nu echt dat het mijn auto is ?
Nee, volgens je onderschrift woon je niet in België ;)
Maar met je denkbeelden en gedachten kun je uitstekend in de jaren 70-80 blijven hangen. Dat was ook een mooie tijd hoor :t

Een EV rijd gewoon heerlijk, de mensen die vaak zwaar tegen zijn hebben meestal nog nooit op een moderne EV gereden.
Het rijd in alle opzichten beter dan wat ik hiervoor gereden heb.
En ja er zijn nog wel nadelen zoals prijs/gewicht en afhankelijk hoe je hem gebruikt het bereik. Maar de EV staat nu aan het begin van zijn tijdperk en zal steeds verder verbeterd worden op al die 3 punten.
 
Een elektrische auto met adaptive cruisecontrol is wel de shit. Toch heb je wel een stuk minder verbinding met het voertuig zonder een ICE als je het mij vraagt. Lekker door de versnellingen heen trekken heeft gewoon iets rauws. De vibratie, het geluid...
 
En ja er zijn nog wel nadelen zoals prijs/gewicht en afhankelijk hoe je hem gebruikt het bereik. Maar de EV staat nu aan het begin van zijn tijdperk en zal steeds verder verbeterd worden op al die 3 punten.
Dat zijn dan ook wel 3 HELE belangrijke punten waarop ze momenteel HEEL VEEL te kort schieten.
In vele gevallen komt daar ook nog het design bij.
 
Ik ben echt wel een voorstander van een EV motorfiets, ook al heb ik er nog nooit op gereden. Zo'n energica lijkt me echt top. Maar dit soort echt "domme" ontwerpen schiet gewoon niet op. Het is echt alleen een design statement, en dan nog mislukt ook als je het mij vraagt. In de basis is een motorfiets gewoon wel uitontwikkeld. Of er nou batterijen of benzine in moet. Het zijn gewoon 2 wielen, met de juiste spulletjes op de juiste plaatsen TUSSEN die 2 wielen. Als je nu nog denkt dat de aandrijving dan IN een wiel moet snap je het gewoon niet.

Als je bekijkt wat er tegenwoordig mogelijk is met een elektro motortje:
Een iets minder krachtig en daarmee lichter uitvoerinkje en je hebt gewoon een heel potent aandrijvinkje in je fiets. Ook al is het superlicht, dat wil je toch niet als onafgeveerd gewicht in je achterwiel hebben, of ben ik nou gek:)

Later,

Loek
 
Nee, volgens je onderschrift woon je niet in België ;)
Maar met je denkbeelden en gedachten kun je uitstekend in de jaren 70-80 blijven hangen. Dat was ook een mooie tijd hoor :t

Een EV rijd gewoon heerlijk, de mensen die vaak zwaar tegen zijn hebben meestal nog nooit op een moderne EV gereden.
Het rijd in alle opzichten beter dan wat ik hiervoor gereden heb.
En ja er zijn nog wel nadelen zoals prijs/gewicht en afhankelijk hoe je hem gebruikt het bereik. Maar de EV staat nu aan het begin van zijn tijdperk en zal steeds verder verbeterd worden op al die 3 punten.
Ik heb ook nog nooit op een HD of chopper gezeten,gewoon omdat de interesse er niet is en geen noodzaak.🤷‍♂️
EV idem,is dat ook een legitieme reden.🤔
Verder zit ik niet op een forum regelmatig mijn motoren te promoten,waarvan ik vind dat de MOMO het lekkerste rijd.
Als je verder steeds weer met je onnodige koppel aan komt zetten,ben je ,bij mij, af ..

EV? ,misschien in een verre toekomst voor praktische doeleinden en sterk verbetert..
 
Terug
Bovenaan Onderaan