Nieuwe Fazer FZ6 ombouwen 25kW proefrit

Motormeet

Rookie
28 nov 2004
1
0
Leiderdorp
Hallo iedereen, ik heb net mijn rijbewijs gehaald op een lichte motor. Nu wil ik graag een Fazer 600cc kopen maar moet dus omgebouwd worden naar 25kW

Wat is jullie ervaring daarmee en weet iemand hoeveel dat mij gaat kosten(dealers zijn daar nl. erg vaag over)

Ook wil ik graag een proefrit maken. Is dat wel mogelijk aangezien ik beperkt rijbewijs heb???

Ik hoor graag van jullie groeten Motormeet
 
welkom op MF :)
sommige dealers (bv vd Bosch in Utrecht) doen proefritten waarbij een rij-instructeur achter je aanrijd, en je dus gewoon met elke motor proef mag rijden. met terugzetten zou ik aan 400 euro denken.
met zo'n proefrit moet je btw letten op de wegligging en hoe hij aanvoelt, dus niet op het vermogen, maar das logisch ;)
 
Helaas voor je heb ik net gelezen dat de 2005 fazer niet om te bouwen is. dit staat hier http://www.motorfreaks.nl/index.php/report/1977/31

de 2004 fazer en ouder kunnen wel omgebouwd worden. deze motor van dat bouwjaar is geen injectie en zal daardoor niet zo duur zijn om af te voeren. (gokje 200,-)

op de site die hierboven staat kun je misschien verder zoeken naar een motor die wel 25kw op kenteken kan.

groeten Hessel
 
even nog een toevoeging; laatst naar termaat geweest in nijmegen en daar gevraagd of deze is af te voeren. en helaas alleen het voorgaande (2003) model is af te voeren, het nieuwe model dus niet via de legale manier. het 2003 model laten af voeren kost je ongeveer zo'n 175 euro (o.v.b.) volgens termaat.

groeten,
 
Terug
Bovenaan Onderaan