Nieuwe fiets R60/5 1973

Zolang een Westerse fabriek de supervisie heeft kan China best goede producten leveren die voldoen aan de westerse kwaliteitseisen.
Zo gauw de supervisie weg is (aflopen van contract of beëindigen van de productie) kan die fabriek met eigen middelen doorgaan met de productie, maar dan zo goedkoop mogelijk, wat dan ten koste gaat van de kwaliteit.
 
Drijfstangen verwijderd
IMG_20200915_214910.jpg


Pinionlager uit cardan.
IMG_20200915_214915.jpg


De axiale drukringen
IMG_20200915_214934.jpg


Krukas
IMG_20200915_214959.jpg
 
Zolang een Westerse fabriek de supervisie heeft kan China best goede producten leveren die voldoen aan de westerse kwaliteitseisen.
Zo gauw de supervisie weg is (aflopen van contract of beëindigen van de productie) kan die fabriek met eigen middelen doorgaan met de productie, maar dan zo goedkoop mogelijk, wat dan ten koste gaat van de kwaliteit.
Dat is de mythe. Dat was 10, 15 jaar geleden de waarheid. In de praktijk hebben de Chinezen intussen heel goed door hoe je met kwaliteit marktaandeel kunt pakken..Over twee jaar rijdt iedereen in een Polestar terwijl daar geen Zweed tussen zit.
 
Dat is de mythe. Dat was 10, 15 jaar geleden de waarheid. In de praktijk hebben de Chinezen intussen heel goed door hoe je met kwaliteit marktaandeel kunt pakken..Over twee jaar rijdt iedereen in een Polestar terwijl daar geen Zweed tussen zit.
Maar lang niet elke AliBaba/express copie van een product voldoet aan de eisen die wij gewend zijn te stellen aan het origineel. Er zijn genoeg voorbeelden ook hier op MF te vinden.
 
Nieuw fiber plaatje voor de ontluchting
IMG_20200917_162207.jpg


Iets versleten middenbok
IMG_20200918_123231.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je toch bezig bent, vervang de carterventilatie gelijk door een reed valve, dat was een standaard modificatie. En die middenbok, daar zijn hele internetpagina's over volgeschreven. Is je schroefdraad in het frame nog wel goed?
Oh, ik zie dat een boer je pootje ook van de bok getrapt heeft.
 
Als je toch bezig bent, vervang de carterventilatie gelijk door een reed valve, dat was een standaard modificatie. En die middenbok, daar zijn hele internetpagina's over volgeschreven. Is je schroefdraad in het frame nog wel goed?

Een nieuwe reed valve heb ik nog liggen maar vind het ploppende geluid ook wel weer wat hebben. Kijk ik nog wel even hoe het bevalt allemaal. Schroefdraad is nog goed. Busjes zijn niet versleten maar de gaten in het standaard wel. Denk dat ik deze dicht maar en de gaten opnieuw maak.
 
Ik heb dat bij een fiets wel meerdere malen gedaan. Dat is met een motor dus ook te doen :t
zeker, stelt niks meer voor als je het een paar keer hebt gedaan. al helemaal niet bij een naaf zoals deze met rechte spaken waar je iedere spaak er apart in kunt doen. Ipv alle spaken erin en dan de velg eromheen.
 
Je hebt foute benzinekranen en ze zitten nog verkeerd om ook. Het was me niet opgevallen als er niet van die bouwmarkt slangenklemmen op hadden gezeten.;)
Ik zie nog wel wat dingetjes maar laat ik niet afzijken.
 
Het stoort me meer dat je hem zomaar in dit topic neerplempt. Het was een leuk restauratie verhaal. Dit is het laatste wat ik er over schrijf anders ben ik zelf aan het vervuilen.
 
Teller van binnen schoongemaakt en op 0
IMG_20201003_212210.jpg


Rubber doppen voor het stralen
IMG_20201002_160443.jpg


IMG_20201002_160236.jpg


Wiellager voorspanning stellen
IMG_20201001_190656.jpg


IMG_20201001_191601.jpg
 
De krukas gemonteerd met nieuwe oliekeerringen. Zitten er aardig wat in in totaal.
IMG_20201019_201630__01.jpg


Nieuwe nokkenas ketting met nieuwe spanner.
IMG_20201019_201639__01.jpg


Carburateurs met nieuwe naalden en vlotters. Stelschroefjes/veren worden verzonken.
IMG_20201020_165650.jpg


Afdekkap
IMG_20201020_163644.jpg


Versnellingsbak heeft nieuwe lagers en keerringen/pakking, de assen hebben nieuwe shims gekregen.
IMG_20201020_130826.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan