Nieuwe fiets

honda CB1100 SF X11.. Naked versie van de blackbird. Iets minder vermogen als de blackbird, maargoed. Desnoods een stuurverhoger met kroonplaat erop plaatsen om zo er wat meer rechterop te zitten
 
Heel wat anders, maar misschien had je er nog niet aan gedacht: nieuwe Triumph T120, rijden fantastisch relaxt en het is een 1200 cc tweecilinder dus koppel genoeg: 105 Nm bij 3100 rpm. Niet zoveel pks als de eerder genoemde motoren.
 
Laatst bewerkt:
Mijne heren en dames,

Ik ben weer op zoek naar een nieuwe motor.
Nu wil ik graag wat meer comfort. De power van een Blackbird maar het comfort van een toermotor enig idee waar ik dan moet kijken ?

Met power bedoel ik dan vooral onder in de topsnelheid interesseert me wat minder alvast bedankt
Nog meer comfort dan een Blackbird. :?
Dat is niet bepaald een kleine supersport ofzo.

Misschien een Blackbird met een hoger ( superbike ) stuur dan.. beter kan toch niet. :?
 
Heel wat anders, maar misschien had je er nog niet aan gedacht: nieuwe Triumph T120, rijden fantastisch relaxt en het is een 1200 cc tweecilinder dus koppel genoeg: 105 Nm bij 3100 rpm. Niet zoveel pks als de eerder genoemde motoren.
Deze, laat je niet voor de gek houden door het uiterlijk, dat rijdt heel modern.
full
 
Voor een budget van 10000,- is de FJR geen slechte keuze,met een top van rond de 250
gaat het nog rap genoeg ook.Je kan hem volhangen met koffers dus ook geschikt om mee
op vakantie te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Nog meer comfort dan een Blackbird. :?
Dat is niet bepaald een kleine supersport ofzo.

Misschien een Blackbird met een hoger ( superbike ) stuur dan.. beter kan toch niet. :?

Blackbird is wel groot maar je zit er minder confortable op dan op een VFR800
 
Een auto,da's pas confortabel :t

Mompelt iets van : zijn we nog motorrijders? :+
 
Waar zoek je comfort? Minder rijwind op je torso, minder druk op je polsen, meer comfort op het zadel?

Wellicht is de Blackbird daar op aan te passen?

Mijn pa is van een Blackbird overgegaan op een VFR800 uit 2012, wellicht een idee (ook verkrijgbaar in 1200cc).

Heb hem er nog niet over horen klagen.

Rij zelf BMW F800GT uit 2015. Prima fiets, al is het geen sportfiets en zal het redelijk tam aanvoelen na de Blackbird.... Denk dat als het aanpassen van de Blackbird niet mogelijk / gewenst is en proefritje op een VFR1200 een goede is.
 
Ik zit ook te kijken naar een snelle toermotor en ik kom zelf uit op een BMW K1200-1300S, FJR 1300, een GTR 1400 en een VFR 1200
Zou mijn lijstje ook zijn....

Persoonlijk neig ik naar de FJR1300...omdat ik af en toe eentje mag gebruiken.... ;)

Ik zat in het segment eronder en uiteindelijk ging het tussen een VMW f800 st en de Honda Vfr800 vtec....uiteindelijk voor het laatste gekozen vanwege het hogere vermogen en lagere aanschaf prijs. Bovendien loopt de vfr stukken beter over het hele toerenbereik. Bij de bmw had ik gevoel dat hij niet lekker draait bovenin, terwijl de vfr graag in de toeren klimt, en zeker als de vtec inkomt.
 
Laatst bewerkt:
Zou mijn lijstje ook zijn....

Persoonlijk neig ik naar de FJR1300...omdat ik af en toe eentje mag gebruiken.... ;)

Ik zat in het segment eronder en uiteindelijk ging het tussen een VMW f800 st en de Honda Vfr800 vtec....uiteindelijk voor het laatste gekozen vanwege het hogere vermogen en lagere aanschaf prijs. Bovendien loopt de vfr stukken beter over het hele toerenbereik. Bij de bmw had ik gevoel dat hij niet lekker draait bovenin, terwijl de vfr graag in de toeren klimt, en zeker als de vtec inkomt.

Dit is letterlijk het lijstje wat ik heb afgeschreven van mijn eigen ideeën voor een toekomstige nieuwe motor met wat meer power :)
Heb er een paar dagen over zitten piekeren, maar ik neig zelf naar de BMW K1200S (2006) omdat die gewoon maar even 167pk en een topsnelheid van 295 heeft :')
Nadeel is hier wel dat de richtingaanwijzerknopjes gesplitst zijn (links aan zit op linkerkant, rechts zit aan de rechterkant).

Je kan ook zien dat al deze motoren een cardanas hebben, dus ook wat onderhoudsvriendelijker. Echte toerbeesten met wat power erin.

Bij de VFR 1200 ben ik wel banger voor de kleppen laten stellen want het schijnt dat het erg vervelend kan zijn.
 
Zou mijn lijstje ook zijn....

Persoonlijk neig ik naar de FJR1300...omdat ik af en toe eentje mag gebruiken.... ;)

Ik zat in het segment eronder en uiteindelijk ging het tussen een VMW f800 st en de Honda Vfr800 vtec....uiteindelijk voor het laatste gekozen vanwege het hogere vermogen en lagere aanschaf prijs. Bovendien loopt de vfr stukken beter over het hele toerenbereik. Bij de bmw had ik gevoel dat hij niet lekker draait bovenin, terwijl de vfr graag in de toeren klimt, en zeker als de vtec inkomt.


Dit zou ook mijn lijstje zijn maar dan zonder de BMW's.
Persoonlijk neig ik naar de FJR omdat ik die ook heb. Dus die valt in de categorie "wij van wc eend....."
Een pan european zou ik ook nog overwegen. Maar is in vermogen wel een stap terug ten opzichte van een BB.
 
Laatst bewerkt:
Daank allen, ik heb ooi wat modellen om dit seizoen af te sluiten. Na herstel dan, dat wel.
Het eerste wat ik wou nadat ik wakker werd, eigenlijk het tweede want eerst moest ik van m’n erectie af, was een motorfiets. Dus geheel op emotie een motorfiets gekocht en al na een jaar erachter komen dat dit het niet meer voor mij was. Toch noch een jaar mee gedaan omdat de financiële toestand het niet toeliet. Dit jaar, dit seizoen kon het eindelijk wel en kocht ik een motorfiets met 52PK minder terwijl het blok ongeveer het zelfde is, ik ging van een 2005 cbr1000rr naar een CB1000R uit 2011. Het gebied waarin ik die 52PK zou missen haal ik nooit en het koppel van de CB1000R begint meer onderin dus komt ook nog eens beter uit. Wanneer ik terug ben van vakantie weet ik wat er nog veranderd moet worden om de motor echt af te maken en voor mij uit zich dat voornamelijk in een ander zadel en het stuur nog twee cm hoger.
Voor de vakantie wist ik al dat ik een andere uitlaat erop zou willen hebben en het luchtfilter gecombineerd met een pcV of rapidbike zodat het geheel wat beter en soepeler loopt. Dat handjevol PK’s dat er bij zal komen zullen me een worst zijn, die spreek ik toch nooit aan. M’n koffers zouden er toch maar afwaaien, geeft ook weer zo’n rommel.

Ik adviseer je geen cb te kopen als je comfort zoekt. Let op je eigen lengtematen en laat de motor een beetje aanpassen.
 
Duc multistrada, ktm superadventure, die hoge bmw 4cylinder....

Heerlijke snelle alleskunners.

Of een ktm superduke GT?
 
Terug
Bovenaan Onderaan