Nieuwe flitskasten, onzin of niet?

Sir Smokalot

Die hard MF'er
10 feb 2004
364
0
Groningen
Er circuleert al een tijdje een mailbericht waarin je gewaarschuwd wordt voor een nieuw soort flitskast, die er wat uitziet als een elektriciteitskast, met allerlei hectometerpaalpunten waar die dingen zouden moeten staan...
In dit topic is er al over gesproken:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/74828?highlight=flitspaal

Nou heb ik dat mailtje zelf niet, maar klopt er überhaupt iets van of is het een hoax? Ik vermoed zelf het laatste, want ik ben vanochtend vroeg van Schiphol naar Groningen gereden met een vaartje van 150-170 p/u, en mij zijn geen flitsen opgevallen..(zoiets zie je wel in je spiegels lijkt me)

En op de ring Amsterdam, kan je daar nou ook gewoon doorrijden?? Het staat er weliswaar vol met palen, maar ik ben wel een tijd achter een taxi aangereden die gewoon lekker 120-130 reed...

Heb ik mazzel of valt het allemaal wel mee met het verhaal dat je nergens meer te hard kan rijden??
 
Laatst bewerkt:
die op de ring werken idd jah '(

en dat verhaal is iid bullsht.

[me]SuperKris is wel bang dat er in NL wel eens van die digitale zouden kunnen komen :( [/me]
 
Die dingen bestaan wel degelijk. Zijn mobiele kasten, die in de regio Ijsselland worden gebruikt. Ze zien er uit als een soort elektriciteitskast. Ben er afgelopen week eentje voorbijgereden, deze stond opgesteld in het 50 km stuk van slagharen. Er hebben zelfs foto's van in de krant gestaan. Het is een vatiant op de vuilcontainer, waar ze ook in worden gestopt.

Ik passeerde dus in 5 minuten tijd een kliko (vuilcontainer) en zo'n nieuwe elektriciteitskast.
 
Laatst bewerkt:
Flitspaal vermomd als meterkast.

De rest kun je lezen op flitsservice.nl

En de bewering, dat er alleen maar 5 van die apparaten in de regio Ijsselland bestaan, doet het ergste vermoeden. Ook de vuilcontainer werd daar voor het eerst misbruikt en daarna ook elders toegepast.
 
het zijn niet die flitskasten waar ik me zorgen om maak, het zijn de gesloten camera systemen.

vooral in engeland rondom londen heb je die. naar ik me heb laten vertellen worden ze vooral gebruikt voor surveillance, maar hang er een computersysteem aan dat automatisch kentekens herkent, en die tijd tussen verschillende herkenningen met elkaar vergelijkt (want in principe heb je helemaal geen lussen in de weg nodig) en je hebt een permanente traject controle.
 
ze hebben inderdaad op de a9 een aantal palen verwijderd of hier iets voor terug gekomen is :? geen id nog niets zien flitsen of fanmail gehad... :z
 
Tja misschien toch eens i.v.m. privacy wetgeving wat zaakjes aanhangig maken, de overheid mag je niet zonder reden volgen. Alhoewel door wat terroristjes worden we aardig monddood gemaakt als het zo doorgaat. Big Brother wordt tzt wel angstwekkend reeel |( :X
 
Tel de trajectcontroles maar eens, als die succesvol zijn, hangen binnenkort heel veel wegen er vol mee. Enne motorrijden heb ik vandaag al gedaan. En films kijken doe ik niet geen tijd voor . Heb jij van daag de max snelheid al even grof overschreden ??? :)
 
Als je die bedoelt van de ring rond Antwerpen.... Die flitesen pas vanaf 150km/u. Naar het schijnt was het onmogelijk om iedereen te beboeten die sneller dan de toegestane 100 reed.

Da's wel een heel groot verschil...
Als die nieuwe kasten werkelijk bestaan, zal er in een groot deel waarschijnlijk toch geen rolletje zitten. Pas zodra ze digitale kasten gaan invoeren kan de naaierij helemaal beginnen....

[me]Sir Smokalot is voor variabele snelheid. Wie rijdt er nou 120 op een lege snelweg??
[/me]

Gelukkig zit ik over een paar dagen weer in Duitsland, daar hoef je tenminste niet de hele tijd naar je teller te kijken (heb je meer tijd om te spiegelen :) )..
 
Ach beetje chemicalien bij het kastje lucifer en done with the problem.

http://www.skepticfiles.org/new/022doc.htm

:+


Op flitsservice.nl of de opvolger van de tuf tuf club komt vast wel te staan, hoe het met de digitale kastjes gaat.
Op de weg van Steenwijk naar Frederiksoord stonden er ook de nodige met een digitale inhoud, die zijn inmiddels ook door een landschapsverfraaier mooier gemaakt. :+
 
ik ben er keertje op gewezen door me pa dat zulke dingen er zijn.. en dat doet hij niet als grap, want hij weet wat voor flitsers er zijn (ff doordenken)

mjah, ze moeten er maar van die blauw/roze (hehe) strepen op zetten, zoals bij meeste flitspalen.



groeten !
 
Die dingen bestaan wel degelijk. Zijn mobiele kasten, die in de regio Ijsselland worden gebruikt. Ze zien er uit als een soort elektriciteitskast. Ben er afgelopen week eentje voorbijgereden, deze stond opgesteld in het 50 km stuk van slagharen. Er hebben zelfs foto's van in de krant gestaan. Het is een vatiant op de vuilcontainer, waar ze ook in worden gestopt.

Ik passeerde dus in 5 minuten tijd een kliko (vuilcontainer) en zo'n nieuwe elektriciteitskast.


Ik dacht dat die dingen al weer verboden waren.
En terecht natuurlijk.


*D
 
die op de ring werken idd jah '(

en dat verhaal is iid bullsht.

[me]SuperKris is wel bang dat er in NL wel eens van die digitale zouden kunnen komen :( [/me]

[me]Hmmkay heeft liever dat SuperKris geen mensen op IDen gaat brengen :9 [/me]

aaaarg kword wel zo sch*t ziek van al die kl*te fl*ts palen.
 
Het is een variant op de kliko vuilcontainer, waar ze ook in worden gestopt.

Ik dacht dat die dingen al weer verboden waren.
En terecht natuurlijk.
*D
het verhaal van de kliko is, dat deze op een zondag in een zwarte kousen-gemeente stond te flitsen.
Een gedupeerde heeft de gemeente aangeklaagt omdat er op zondag geen kliko's buiten mochten staan. Bovendien mocht er niet gewerkt worden op zondag.
Hij is in zijn recht gesteld en heeft de boete niet hoeven betalen.

of ze nu algeheel gestopt zijn met de kliko-flitsers weet ik niet..
 
Terug
Bovenaan Onderaan